x871kx6167ss7 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg har bare brukt VB i 2 dager, så det er et par ting jeg lurer på: 1. hva er egenskapene til en timer? 2. hvordan bruker man en timer? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg har bare brukt VB i 2 dager, så det er et par ting jeg lurer på: 1. hva er egenskapene til en timer? 2. hvordan bruker man en timer? den gjør kommandoer i intervaler (som jeg har skjønt det) Et eksempel: Private Sub Form_Load() Timer1.Interval = 1000 End Sub Private Sub Timer1_Timer() If Form1.Caption = "" Then Form1.Caption = "h" Exit Sub End If If Form1.Caption = "h" Then Form1.Caption = "ha" Exit Sub End If If Form1.Caption = "ha" Then Form1.Caption = "hal" Exit Sub End If If Form1.Caption = "hal" Then Form1.Caption = "hall" Exit Sub End If If Form1.Caption = "hall" Then Form1.Caption = "hallo" Exit Sub End If If Form1.Caption = "hallo" Then Form1.Caption = "" Exit Sub End If End Sub Legg inn en timer1 og en form1. Den skifter caption fra "" til "hallo". Skift på interval i form load koden for hastighet. 1000 = 1 sekund Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Private Sub Form_Load() Timer1.Interval = 1000 End Sub Private Sub Timer1_Timer() Dim formnavn as String Dim i as Integer formnavn = "hallo" Form1.Caption = Mid(formnavn, i, 1) i = i + 1 If i = Len(formnavn) Then i = 0 End Sub Tror denne vil virke, har ikke testet. Det er iallefall mindre kode en Jonas[masse tall] sin . Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Den ga feilmelding etter et sekund.. "Rune time error 5: invalid procedure call or argument" Aner ikke hva det betyr, men da var på linjen med " Form1.Caption = Mid(formnavn, i, 1)" Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Den ga feilmelding etter et sekund.. "Rune time error 5: invalid procedure call or argument" Aner ikke hva det betyr, men da var på linjen med " Form1.Caption = Mid(formnavn, i, 1)" Som sagt, har ikke kjørt denne koden selv, og vet ikke om den virker. Jeg kan teste nå, og se om jeg får den til å fungere. Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Har ikke tid til å se på det nå, men jeg tror ikke koden virker så bra. Må nesten teste den litt . Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg bugfixa koden til sim og her er resultatet: Const formnavn = "hallo" Dim i As Integer Private Sub Form_Load() Timer1.Interval = 1000 End Sub Private Sub Timer1_Timer() Me.Caption = Mid(formnavn, 1, i) i = i + 1 If i > Len(formnavn) Then i = 0 End Sub Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg bugfixa koden til sim og her er resultatet: Takker for det, fikk desverre ikke tid til å se på koden selv. Litt dumt å bare skrive kode uten å teste den *prøve å huske til neste gang* . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå