Gjest 10858...7eb Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 Hvorfor reagerer jeg plutselig omvendt? Ja, jeg valgte å ikke bruke noe som helst legemiddel frem til i 2019. Altså, som 28 år. Livet mitt ble innmari mye bedre da jeg startet med det. Jeg var konstant trist og sur og begynte å få raserianfall. Så fikk jeg diagnosen ADhD og medisinen ga meg et nytt liv. Så her kommer det jeg synes er rart: Jeg begynte med det og følte livet var blitt så bra. Jeg ble den de rundt meg savnet at jeg var. Den behagelige, engasjerte, ryddige, blide. Jeg fikk mer sympati, sterkere tilknytning til folk. Etter å ha brukt dem noen mnd, i tidlig høst begynte noe å forandre seg. Jeg ble irritert, ganske kort tid etter å tatt pillen. Som vanlig tok det 1 time før den virket, og da kjente jeg freden senke seg, MEN, så kommer irritasjonen. Det kan være at telefonen ringer, flekk på klærne, noen som endrer planer.... jeg ble rett og slett kjempe irritabel! Telefonen kunne kanskje ringe 1 gang i uka og jeg bare "FAEN DA! Aldri fred å få" Det som er så rart, er at jeg har i samråd med lege tatt pause fra medisin denne uken. Jeg har fungert bedre faktisk. Ingen angst, jordnær, naturlig rus. Jeg begynte å trene og bruke kroppen. Jeg begynte å rydde og har holdt det ryddig for første gang i livet mitt siden jeg startet med meds, men jeg klarte det likevel nå uten å bruke. Men i dag tok jeg ei pille, og 1 time etter jeg svelget den så merket jeg den intense energien i hodet (toleransen er jo nede nå). Kroppen får ikke så mye energi, men det er hodet mitt. Jeg evner ikke å være deprimert/trist, det som til vanlig ikke er så interessant blir ganske interessant. Jeg er støl i dag og tenkte å gi kroppen en pause mot styrketrening, men jeg får en veldig rar "virkning". Det er et tilak å komme i gang med ting. Er ikke dette her liksom noe som skal hjelpe med nettopp det? Folk tar disse greiene for å få energi, konsentrasjon, til og med trening. Jeg har brukt det for å bli litt mer den folk vil jeg skal være. For å få mer empati/sympati, bli gladere, gi mer av meg. Og slik var det den første måneden, men den har fått motsatt effekt! Jeg er nå bedre uten. Hva betyr det?? At kroppen har fått nok? At kroppen har reparert problemet og jeg ikke lenger trenger? Kan det være at jeg bør brurke den 2 mnd i året, for å bygge opp dette? For jeg er bedre MED den, sammenlignet med slik jeg var før jeg startet med noe som helst. Men nå er jeg plutselig bedre uten, enn med... Please noen.. Orker ingen moralpreken om at jeg skal ta dette med legen. Det skal jeg men det er helg... kanskje noen har erf Anonymous poster hash: 10858...7eb Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 For meg høres det ut som bivirkninger av medisinen. Det du beskriver er nok så vanlig. Lenke til kommentar
Gjest 10858...7eb Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 Skandinav skrev (28 minutter siden): For meg høres det ut som bivirkninger av medisinen. Det du beskriver er nok så vanlig. Men hvorfor føler jeg meg plutselig bedre uten? Anonymous poster hash: 10858...7eb Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 Gjest 10858...7eb skrev (15 minutter siden): Men hvorfor føler jeg meg plutselig bedre uten? Det er et sammensatt svar. I grove trekk har det å gjøre med at deler av hjernen forteller deg at du føler det bedre, fordi det er "tryggest" slik. Du burde fortsett med medisinen, bivirkningene vil dabbe av etter hvert. Du må også huske på at din hjerne må bearbeide følelser den aldri hatt tid til å ta tak i tidligere, derfor vil det ta tid nå. Din hjerne trenger å bygges litt om. Vi snakker ikke uker/måneder, men år. Lenke til kommentar
Gjest 10858...7eb Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 Skandinav skrev (1 time siden): Det er et sammensatt svar. I grove trekk har det å gjøre med at deler av hjernen forteller deg at du føler det bedre, fordi det er "tryggest" slik. Du burde fortsett med medisinen, bivirkningene vil dabbe av etter hvert. Du må også huske på at din hjerne må bearbeide følelser den aldri hatt tid til å ta tak i tidligere, derfor vil det ta tid nå. Din hjerne trenger å bygges litt om. Vi snakker ikke uker/måneder, men år. Hæ? I samråd med lege pauser jeg. Jeg hadde det fint da jeg startet. Men negative bivirkninger kom ETTER bruk av medisinen. Nå har jeg det plutselig bedre når jeg sluttet. I dag tok jeg ei pille igjen, og fikk samme negative symptom. Jeg gjør altså INGENTING. Jeg kan stå og bare betrakte ting. Jeg kan sortere helt sykt. Så kan jeg stå etterpå og bare se på. Så kan jeg få interesse for et annet objekt. Dette er ikke der når jeg ikke tar dem lenger. De gjør meg nesten autistisk. Jeg vil helst være alene, orker ingen ukontrollerbare mennesker rundt meg som plutselig kan begynne å romstrere. Jeg har ikke problemer med dette når jeg er uten dem. Anonymous poster hash: 10858...7eb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå