Grreyly1234 Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 Jeg er en voksen mann som har tenkt litt på å skifte karriere, jeg har alltid synes it/ikt er spennende, men jeg har ingen erfaring fra tidligere. Å lurer på hvor jeg skal begynne? Er det mulig å få jobb i en bedrift å starte fra bunn? Få en fot innafor hadde vært det beste alternativet, Eller er skole det beste valgte? Men Skole per dags dato blir vanskelig.. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 (endret) Er du god på PC/elektronikk? Hvis ikke blir det som å starte band hvis man ikke spiller gitar eller synthesizer. Livet er kort, finn noe du er god til å gjøre og gå "all in". Endret 23. januar 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Se om du kan ta noen sertifiseringer og lese deg litt på. De første jobbene blir nok innen support, også bygger du deg videre. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 får ha lykke til mange med it bakgrunn som går arbeidsledig. Lenke til kommentar
Nichemann Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Jeg har samme spørsmål, men med en vri: Har ikke VGS eller interesse/evne til å drive med IT-support, spesielt ikke over tlf (kanskje online/e-mail), men har en del erfaring/selvstudie fra prosjekter i bl.a. C/C++, Python, MySQL, SQLite, Linux, m.m. God erfaring med bl.a. regex, lesing av binær data, nettverks programmering, konverting av proprietære filformat, kryptering, osv. Trives egentlig svært godt med egne prosjekt mentalt sett, men kunne tenkt å fått meg litt seriøs arbeidserfaring, lønn, og sosial erfaring fra det å jobbe i et team + kanskje litt mer motiverende å jobbe sammen med andre. Hvor sannsynlig er det at søknaden min vil vurderes om jeg har relevant erfaring innen feltet, men ingen utdanning eller jobb-referanser? Endret 29. januar 2021 av Nichemann Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Med mindre du har en imponerende portefølje med prosjekter så vil det nok være relativt vanskelig å komme inn i bransjen. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Tilnærmet null. Du får 250 kvalifiserte søkere foran deg i køen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå