Gå til innhold

Canon ixus 400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Auto roter av/på!: Roterer bilder som blir tatt på høykant.

AF assistent av/på!: Hjelpe lampe til fokusering

ISO hastighet auto / 50 / 100 / 200 / 400: Lysfølsomhet

AIAF av/på!: Det betyr at den har 9 AF (Autofokus rammer) som den automatisk velger mellom. Med denne av vil kameraet fokusere med AF bildet i midten.

Lenke til kommentar
Auto roter av/på!: Roterer bilder som blir tatt på høykant.

AF assistent av/på!: Hjelpe lampe til fokusering

ISO hastighet auto / 50 / 100 / 200 / 400: Lysfølsomhet

AIAF av/på!: Det betyr at den har 9 AF (Autofokus rammer) som den automatisk velger mellom. Med denne av vil kameraet fokusere med AF bildet i midten.

er det en føler i camera somregistrerer hvem vei jeg holder det og funger det på film opptak å? :D:D

Lenke til kommentar
er det en føler i camera somregistrerer hvem vei jeg holder det og funger det på film opptak å? :D:D

Ja, om du rister FORSIKTIG på kameraet kan du høre en liten lyd inni kameraet. Som om der ligger et løst knappenåls-hode. Det merker om du holder kameraet på høykant. Om det virker på filmklipp, får du bare forsøke deg frem med :)

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar
er det en føler i camera somregistrerer hvem vei jeg holder det og funger det på film opptak å? :D  :D

Ja, om du rister FORSIKTIG på kameraet kan du høre en liten lyd inni kameraet. Som om der ligger et løst knappenåls-hode. Det merker om du holder kameraet på høykant. Om det virker på filmklipp, får du bare forsøke deg frem med :)

mvh Jan Ove

fungere det til høyere og venstre eller bare på den ene siden :D

Lenke til kommentar
fungere det til høyere og venstre eller bare på den ene siden :D

Enkleste/sikreste måte å finne det ut på: Prøv! ;)

Tror det virker begge veier.

Om det virker på skrå? Ja, da kan det være hipp som vapp hvilken vei det blir.. Prøv :)

mth Jan Ove

Lenke til kommentar
et spørsmål til hvordan fjerner jeg den grafen som kommer opp i diplayet etter at bildet er tat den er litt iriterende :dontgetit:  :dontgetit:

:p Den irriterende grafen du sikter til er nok histogrammet.

For de av oss som har brukt endel tid bak et kamera er den slett ikke irriterende, tvert om ;)

Ved å se på den kan du se om bildet er over/undereksponert og om eksponeringen er jevn over hele skalaen. Klumper det seg til venstre i grafen er bildet for mørkt, om det er høyre side som har alt utslag er det 99% sjanse for at det er utbrendte deler i bildet (overeksponerte felt).

Jeg råder deg helt klart til å finne igjen/få tak i en ny manual til kameraet ditt. Å drive på på måfå lærer man ikke mye av og bildene blir nok heller ikke det de kunne ha vært :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...