turb0man Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 sett fast ip på netverkskortet hvis du har adsl fra telenor eller noe, pcn venter på ip fra modemet... Hvordan setter jeg fast IP på nettverkskortet da ? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hvordan setter jeg fast IP på nettverkskortet da ? Gå inn på Mine Nettverkssteder og veld hvis alle nettverkstilkoblinger. Høyreklikk på Lokal Tilkobling og velg Egenskaper. Så trykker du en gang på Internett Protokoll (TCP-IP) og trykker egenskaper. Her kan du sette fast ip. Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Er det mulig når jeg har Telenor ADSL ? Har en kompis som sier det ikke er mulig Håper du har rett, for jeg er drita lei av å vente på tildeling av ip, det tar jo en evighet Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 hehe folk er veldig kjapp til å si at hvis man legger inn NIS så går den så mye tregere. hvorfor det? forresten regner med at du kjører XP. har ikke peil jeg men maskina mi går fortere med NIS inne. å den sinker ikke maskina i det hele tatt. spesiellt NIS 2004 er jeg impnert av, den merker du nesten ikke at du har den under oppstart. joa, maskina ble litt tregere akkurat da jeg installerte den, så jeg fikla litt i msconfig der fant jeg en fil som het UrlLstCk, dette sinker maskina litt under oppstart merka jeg, men hvis man haka av denne gå gikk den mye kjappere. selv formaterer jeg i denne stund Windows 2000 dette fordi at jeg skal installere NIS 2004 på denne også, ikke bare XP og regner med at det kommer til å gå bra. det er forresten ikke bare NIS som sinker maskina under oppstart merka jeg. har selv fikla ganske mye med Msconfig å fant ut at Drive Image 2003 sinker også maskina endel. husker ikke helt i farta om det var så mye mer. men for all del. ikke gi NIS skylda for alt her i verden. når jeg er i XP så skjer dette: Når nettverkskablen står i bruker den 5 sekunder når den har kommet på desktoppen og til den er ferdig. Uten nettverkskablen bruker den ca. 2. dette med NIS 2004, forøvrig 2003 også. i Windows 2000 er det helt omvendt. er visst bare dere ja. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Når man skal velge fast IP, blir det den lokale ip'en eller den til internett? Om det er den til internett, funker det å fastbestemme den ? Da må man vel ha noe DNS konto og greier... eller? Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Satte fast IP på lokal tilkobling og merket at det gikk mye raskere enn ved automatisk tildeling Må vel sette opp routeren min for å få satt fast IP på internett-tilkoblingen min ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå