jtsorensen Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hvorfor er det slik at når desktopen har åpnet ved oppstart, så står den stille i ca 15 sec, før den begynner å åpne programmene som skal åpnes ved oppstart. Er det en måte for å få vekk denne dødtiden? Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Det går ikke på det... men at pc'en står å venter på ingenting.... ja, ingenting... i ca 15 sec... så begynner de programmene som skal starte... starter først da... Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men jeg liker ikke å ha en prossessor som ikke jobber Lenke til kommentar
moesen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det går ikke på det... men at pc'en står å venter på ingenting.... ja, ingenting... i ca 15 sec... så begynner de programmene som skal starte... starter først da...Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men jeg liker ikke å ha en prossessor som ikke jobber Har du en kabel som står i nettkortet ditt? Jeg har det slik på LAN fordi da venter xp til den finner f.eks en hdd på en annen pc eller den får kontakt med noe. Det kan selfølgelig komme av andre ting. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Du sier noe der... men er det ikke mulig å gå den til å jobbe med andre prossesser før det tester opp mot LAN'en? Er det et sted der man kan velge i hvilken rekkefølge alt skal åpnes? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Mappe alternaltiver i XP kan du skru av automatisk søk etter netverks osv. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Det ser ut til at det ikke hadde noe med automatisk søk av nettverk i mapper - greiene... Hmmm... skal ikke være lett å få fikset noe på et microsoft product... Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Du kan jo kjøre og msconfig og skru av en etter en ting i oppstarten, kan være et eller annet program som gjør at den står stille... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 sett fast ip på netverkskortet hvis du har adsl fra telenor eller noe, pcn venter på ip fra modemet... Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg lastet ned spybot, for å fjerne overfladisk drit... ingen endring.. Jeg gikk inn på msconfig, fant ut at pc'en åpnet ting jeg ikke hadde brukt for... disse fjernet jeg... Men det har ikke endret seg... jeg vil heller si at det har blitt verre( eller er det bare psykisk, fordi jeg sitter å teller sekunder ) Men inn på msconfig er det en [bootloader] timeout = 10 , hva er det? Er det noe annet jeg kan finne på for å løse mitt problem... ? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 bootloader timeout er vel noe med hvor lang tid maskin bruker på å vise operativsystem lista hvis du har flere enn et operativsystem... Du kan jo alltids prøve å reparere xp installasjonen ved å boote på xp cden og kjøre en repair installation. Det tar litt lang tid, men det er bedre enn å måtte formatere Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Se i event-viewer'n (hendelsesliste). Mulig du finner noen STOP meldinger der (i Systemlogg) som kan være årsaken. Start > Programs > Adminitrative Tools > Event Viewer Endret 7. januar 2004 av JarleW Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Det er ikke noe i hendelsesloggen om et stop nei... så det er nok ikke der. Gidder ikke å stresse med installasjon og endre instillingene for xp... blir for mye arbeid... Men hva med å reparere xp... vil dette ødelegge instillinger som jeg har? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Det er ikke noe i hendelsesloggen om et stop nei... så det er nok ikke der. Gidder ikke å stresse med installasjon og endre instillingene for xp... blir for mye arbeid... Men hva med å reparere xp... vil dette ødelegge instillinger som jeg har? nope, det som er mye av pointet med å reparere installasjon. har gjort det et par ganger sjøl uten at noen instillinger ble borte Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Har du NIS, den kan bruke litt lang tid på oppstarten. Hva er oppstart på engelsk, trenger å vite det for å søke litt etter svar på problemet. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Hva er NIS? Lenke til kommentar
sim Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hva er NIS? Norton Internet Security elns ? Oppstart på engelsk, start up kanskje ? Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2004 Stemmer at jeg har Norton Internet Security... går det ann og strippe NIS, slik at jeg får hurtigere oppstart? Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 kan du ha forlite ram? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 NIS er synderen... økte oppstarten med 1 min for en kamerat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå