Gå til innhold

Windows xp, bruker lang tid på oppstart

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går ikke på det... men at pc'en står å venter på ingenting.... ja, ingenting... i ca 15 sec... så begynner de programmene som skal starte... starter først da...

Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men jeg liker ikke å ha en prossessor som ikke jobber :roll:

Lenke til kommentar
Det går ikke på det... men at pc'en står å venter på ingenting.... ja, ingenting... i ca 15 sec... så begynner de programmene som skal starte... starter først da...

Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men jeg liker ikke å ha en prossessor som ikke jobber :roll:

Har du en kabel som står i nettkortet ditt? Jeg har det slik på LAN fordi da venter xp til den finner f.eks en hdd på en annen pc eller den får kontakt med noe. Det kan selfølgelig komme av andre ting.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned spybot, for å fjerne overfladisk drit... ingen endring..

Jeg gikk inn på msconfig, fant ut at pc'en åpnet ting jeg ikke hadde brukt for... disse fjernet jeg...

Men det har ikke endret seg... jeg vil heller si at det har blitt verre( eller er det bare psykisk, fordi jeg sitter å teller sekunder :scared: )

Men inn på msconfig er det en [bootloader] timeout = 10 , hva er det?

Er det noe annet jeg kan finne på for å løse mitt problem... ?

Lenke til kommentar

bootloader timeout er vel noe med hvor lang tid maskin bruker på å vise operativsystem lista hvis du har flere enn et operativsystem...

Du kan jo alltids prøve å reparere xp installasjonen ved å boote på xp cden og kjøre en repair installation. Det tar litt lang tid, men det er bedre enn å måtte formatere ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe i hendelsesloggen om et stop nei... så det er nok ikke der.

Gidder ikke å stresse med installasjon og endre instillingene for xp... blir for mye arbeid...

Men hva med å reparere xp... vil dette ødelegge instillinger som jeg har?

Lenke til kommentar
Det er ikke noe i hendelsesloggen om et stop nei... så det er nok ikke der.

Gidder ikke å stresse med installasjon og endre instillingene for xp... blir for mye arbeid...

Men hva med å reparere xp... vil dette ødelegge instillinger som jeg har?

nope, det som er mye av pointet med å reparere installasjon. har gjort det et par ganger sjøl uten at noen instillinger ble borte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...