thoering Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg bare spør, hvorfor er VIA kongen på haugen når det gjelder chipsett for AMD Athlon prosessorer? Altså, jeg vet at KT266A leder på ytelse (hvorvidt SIS745 er bedre, vet jeg ikke. men det er da godt mulig!? har bare ikke sett noen tester ennå...). Men SIS´ 735-chipsett ledet da lenge på ytelse over sine konkurrenter... Jeg vet jo egentlig svaret på dette spørsmålet. SIS har lavere produksjonskapasitet, de er ikke så aggressive til å markedsføre, de har færre produksjonspartnere, og av en eller annen grunn finnes ikke overklokkingsmuligheter på kortene som er basert på chipsettene deres. Men SIS har så absolutt flere sterke sider! Jeg har hatt et VIA KT133-basert og har idag ett KT266A-basert kort. Jeg har også hatt et SIS735-basert kort. SIS-korta er svært billige, pga. alt-i-en-chip konstruksjonen deres, SIS735 var svært kjølig (chippen holdt 2-3 grader over kabinett-temperatur, det med passiv kjøling!), de lager svært stabile chipsett, og ingen driverproblemer (les: slik som VIA!). SIS _burde_ vært større! De lager svært gode chipsett, som flere hk-produsenter burde lager produkter på! De har veldig konkurransedyktige priser, jeg vil gjerne se mye mer til SIS i fremtiden!! Noen kommentarer? Har ikke sett noe til dette diskusjonemnet før, fikk lyst til å høre hva andre mener.... Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg har SIS nå.Og ytelsen er meget bra.Og kortet er stabilt som bare det. Og det har ikke vært noen problemer med drivere til chipsette... er storfornøyd... men viakt266A er vistnok et hakk vassere når det kommer til minne ytelsen... Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 SiS håver jo inn markedsandeler på VIA's bekostnig og det er vel ikke så rart. De har mer attraktive produkter og ser ut til å ha gjort en vanvittig mye bedre jobb med testing og finpussing av produktene sine. Resultatet er stabilitet, modne drivere, lite kompatiblitetsproblemer etc. Når de itillegg tilbyr mer cutting edge produkter og lavere priser... Go SiS! Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 15:08, Dollar skrev:SiS håver jo inn markedsandeler på VIA's bekostnig og det er vel ikke så rart.De har mer attraktive produkter og ser ut til å ha gjort en vanvittig mye bedre jobb med testing og finpussing av produktene sine. Resultatet er stabilitet, modne drivere, lite kompatiblitetsproblemer etc. Når de itillegg tilbyr mer cutting edge produkter og lavere priser...Go SiS! Henger meg på den der, mitt neste HK vil garnatert ha SiS chipsett. SiS645 slår jo alle i test hos Tomshardwareguide. Ser framt til SiS 645DX og 648, blir spennende å se hva de yter. Telcontar Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 18:25, Telcontar skrev: Quote: On 2002-03-07 15:08, Dollar skrev: SiS håver jo inn markedsandeler på VIA's bekostnig og det er vel ikke så rart. De har mer attraktive produkter og ser ut til å ha gjort en vanvittig mye bedre jobb med testing og finpussing av produktene sine. Resultatet er stabilitet, modne drivere, lite kompatiblitetsproblemer etc. Når de itillegg tilbyr mer cutting edge produkter og lavere priser... Go SiS! Henger meg på den der, mitt neste HK vil garnatert ha SiS chipsett. SiS645 slår jo alle i test hos Tomshardwareguide. Ser framt til SiS 645DX og 648, blir spennende å se hva de yter. Telcontar Det artigste av alt er at SIS selger mye mer brikkesett til Intel plattformer enn AMD plattformer. Derfor tar de ikke så fryktelig med markedsandeler fra VIA, men fra Intel. Så jeg er enig med Dollar. GO SIS _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-03-07 18:34 ] Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Byggern :smile: Nå kan vi jo og huske på at Intel og P4 stjeler markedsandeler fra AMD (for tiden i allefall) så det er vel ikke så rart. SiS har ca 17% av chipsett salget for tiden og AMD har bare litt over 20% ar prosessormarkedet. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Go SiS ja :smile: Jeg visste ikke at SiS begynte å få særlig store markedsandeler, men det henger vel sammen med at jeg har AMD, og følger derfor først og fremst med på AMD og tilhørende produkter. SiS745-chipsettet virker jo svært lovende da! Det er fryktelig mye snakk om KT333-chipsettet for tida, men SiS hadde faktisk 745-chipsettet, som støtter DDR333, klart allerede før jul! Men det var vel spesielt dette chipsettet de hadde litt produksjonsproblemer med da, mener jeg å ha lest et sted. Elitegroup har ivertfall hatt ute et kort basert på dette chipsettet en stund. K7S6A, hette det vel... Kult at de begynner å kapre markedsandeler fra Intel, håper det blir litt mere konkurranse for VIA også. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Skal innrømme at SIS er mere stabilt enn VIA. Men når det gjelder ytelse så ligger nok SIS ett hakk bak. Stabilitet koster ytelse og omvendt! Kanskje det er en grunn til at vi ikke kan overklokke så mye vi vil! Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Du tenker sikkert på AMD og SiS kombinasjon, men når Intel CPU + SiS chipsett er lik ytelse i toppklassen. Telcontar Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Rart åssen ting forandrer seg... for 4 år siden sugde SiS når det gjaldt både ytelse og spesielt stabilitet. Kvaliteten på hardwaren var også bånn. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Det gjorde AMD før K7 kom også det! Intel plus SIS er ikke VIA og AMD ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå