jtsorensen Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg har problemer med at jeg spiller et spill, så plutselig stopper alt opp og jeg må restarte maskinen. Jeg har gått inn på "hendelser" for windows xp og sett hva som skjer... Jeg får en feil som ser slik ut Tjenesten ASPI32 kan ikke startes på grunn av følgende feil: Systemet finner ikke angitt fil. Så jeg lurer på hva som er gale og hva jeg må gjøre for å få det til å fungere skikkelig. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Er det en måte å trygt finne denne filen? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hva skjer da? Fryser skjermbildet og du må restarte? Er det kun ett spill eller er det alle? Har du noen programmer som går i bakgrunnen? Fant en slik fil på mitt eget system, den ligger i Nero brenner du noe mens du spiller? Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Det er primært når jeg er inne på spill, det er ikke et spesielt spill... men spill generelt. Skjermbildet fryser ja, og lyden henger seg opp... ingeting skjer, så jeg må restarte. Jeg brenner ingenting men jeg kjører firewall og antivirusprogram i bakgrunnen(tviler på at dette er problemet) Lenke til kommentar
moesen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hm, vet ikke helt hva som kan være feil da. Hvilket skjermkort har du? Kan være at skjermkortet fryser men Xp kaster ut falsk error. Lenke til kommentar
blackcom Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Kan du ikke reinstalere ASPI? Finnes på Adaptec.com Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Takker, nå må jeg bare prøve greiene å se om det funker... det er litt vilkårlig når det klikker... så det kan ta litt tid før jeg finner ut noe... Takker for hjelp. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Hmmm, jeg fikk vekk en feil... men jeg er ikke kvitt problemet... pc'en går nå i stå rett før disse to informasjonene i hendelseslisten (ikke feil nå, men informasjon og så gå pc'en i stå) Microsoft (R) Windows (R) 5.01. 2600 Uniprocessor Free. Tjenesten Event Log ble startet. Det er godt mulig at crashet ikke blir registrert i hendelseslisten og jeg har kommet til en blindvei... men er det noen som da vet hva jeg kan gjøre? Edit: Fant akkurat ut at det som er i denne posten er feil... dvs... hendelsesloggen registrerer ingenting om hva som skjer rett før alt klikker... Ser ut som jeg har et lite problem ja... noen som har noen tanker om dette? Endret 6. januar 2004 av jtsorensen Lenke til kommentar
roma Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 kan også være strømforsyningen på maskinen din som er for svak, du kan jo prøve når alt annet håp er ute- og dra av strøm til cd-rom. Ta ut nettverkskort, lydkort, og alt annet som er unødvendig for og så starte opp maskinen med kun skjermkort? Ellers så kan strømforsyningen rett og slett være gåen, uansett om den snurrer og går og leverer strøm, de slites de også.... Har samme problem selv, har spekkulert litt i om det muligens kan være directx samme kræsjer med skjermkortet mitt. Noen som har vært borti noe sånt tidligere? Spesielt ved spilling av Deltaforce at det skjer hos meg. Bildet fryser, og lyden står og hopper i bakgrunn. Høres ut som det er hakk i plata...må reset'te maskina, kommer aldri blåskjerm eller andre feilmld....temperaturen på cpu ved intensiv spilling ligger på 41grader, så det er nok ikke det, ingen andre programmer ligger og jobber i bakgrunn eller stjeler båndbredde ved multiplayer. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 roma: Ja, det er akkurat det samme problemet jeg har... bilder henger seg, og lyden hakker... Men du er 100% på at det ikke har noe med temperatur? Får du det til å funke når du tar vekk cd-rom osv, for bedre strøm? Jeg lurer på om det er skjermkortet det er noe gale med(radeon 8500) Hvilket skjermkort har du?! Hva gjør du for å unngå problemet? Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg har løst problemet , men ikke på en måte jeg liker... måtte ta ned oppløsningen på spillet jeg spillte... Men det er jo dumt at ikke kjermkortet evt OS , kunne vise meg det på en skapelig måte med en feilmeld, enn å bare henge seg opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå