Hjelpmeg3344 Skrevet 22. januar 2021 Del Skrevet 22. januar 2021 Hei, jeg er student og bor i hybel i det siste har vi oppdaget sprekk i taket og lurte på om noen hadde erfaring med dette eller om det er noe farlig. Det blir verre og verre Lenke til kommentar
Hjelpmeg3344 Skrevet 22. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2021 n0mad skrev (Akkurat nå): Hva er taket laget av? Treverk Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 Hei, jeg er både tømrer og byggingeniør. I 95% av tilfellene vil jeg si dette ikke er et problem. Helt vanlig at det er små bevegelser i et hus som kan føre til sprekker. Treverk krymper når det tørker. Har det skjedd noe før sprekkene kom? 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 Er bygget nytt, eller lenge siden det ble pusset opp? Ser ut som normale settnings skader langs hjørnet. Mens sprekken i taket ser ut som dårlig håndtverk, hvor de har glemt papirremsen i sparkelet som hindrer slikt mellom gipsplatene. Hvis du måler fra sprekken så vil du nok til en vegg finne ett mål som går opp i 120cm så er det skillet mellom 2 plater. Regner med at du har meldt fra til eier, slik at det ikke går på ditt depositum. Det er ikke noe du har skyld i. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 Tråden her kunne kanskje vært mer tydelig. Hva har skjedd her siden noen er useriøse? Har du meldt fra? Er det leietaker eller huseier som er useriøs? Lenke til kommentar
n0mad Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 Ser temmelig normalt ut, det er nok mellom plater. Jeg bor i murhus, og slike er ganske vanlig dersom det mangler teip/dårlig teiping mellom gipsplater, eller som horisontale "hairline cracks" på vegger over tid. Sparkel er veldig "sprøtt", mens mange andre ting inkl. tre kan bevege seg over tid. Det raser nok ikke sammen, men det er uansett ikke noe som går på ditt depositum. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. januar 2021 Del Skrevet 25. januar 2021 Mye av de sprekkene kan forklares med at det er setteskader, noe som er normalt. Luften er mye tørrere på vinteren så er normalt at tre krymper og danner litt sprekker også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå