Gå til innhold

Tør ikke være åpen om ideer mer. Folk stjeler dem

Gjest aeae0...1ac

Anbefalte innlegg

Gjest aeae0...1ac

Fikk en ide for et par år siden, om måter å tjene penger på. Greia er at nå har «alle» rundt meg begynt og. Altså det er ikke mange, jeg har ikke startet trend. Men de få som fikk vite har tydeligvis blitt inspirert og da tjener ikke jeg like mye lenger -_- forbanna hermegåser

Anonymous poster hash: aeae0...1ac

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er dette et stort progrem for deg? 😕 Alle tar idéen fra andre uansett, hvor mye eller lite man deler. Dette er min egen erfaring, hvis du ikke vil at noen skal ta idéen din, da må du jo selvfølgelig holde den for deg selv. Verre er det jo ikke. 😊 

Jeg for eksempel, har mange ideer for nye brettspill/historier. Jeg kommer aldri i verden til å dele absolutt alt det jeg har funnet opp eller laget. Til jeg gjør noe stort med det eller få patent på det. 😊 Dette handler også om hvor mye du faktisk ønsker å dele med folket. :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Monopol er heldigvis ikke vanlig i et åpent marked. Dersom andre tilbyr samme vare/tjeneste så må du tilby dette bedre eller billigere enn de andre. Enkelt og grei logikk. Det å være først ute har derimot en fordel, da man kan få et fotfeste i markedet og raskere utvikle seg og dermed alltid være "et steg" foran alle andre. 

Å være sur på at andre "stjeler" ideer er grunnløst. Du har ikke patent på det antar jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (13 minutter siden):

Jeg tipper det er å hente ting gratis på Finn.no for deretter å fikse/male - selge. Mye penger å tjene der. Bare man gidder. 😜 

Nja, om du har lastebil som du kjører til Polen/Ungarn/Romania - kanskje.

Når vi snakker om å "tjene penger, så bør det betale bedre enn kassa på Kiwi. Dvs, ein må hente ein del ting (bruker tid/penger på det), fikse de opp (enda meir tid/penger), legge ut for salg, avtale det og selge videre.
Dvs, ein bør gå minst 1000kr/dagen i fortjeneste, for at det skal lønne seg. 

Eg mener det finst mye bedre måten å tjene penger på.

Lenke til kommentar
aomt skrev (1 minutt siden):

Nja, om du har lastebil som du kjører til Polen/Ungarn/Romania - kanskje.

Når vi snakker om å "tjene penger, så bør det betale bedre enn kassa på Kiwi. Dvs, ein må hente ein del ting (bruker tid/penger på det), fikse de opp (enda meir tid/penger), legge ut for salg, avtale det og selge videre.
Dvs, ein bør gå minst 1000kr/dagen i fortjeneste, for at det skal lønne seg. 

Eg mener det finst mye bedre måten å tjene penger på.

Ikke helt riktig. Jeg har selv hentet kondemnert kontorutstyr, maskiner og ymse på Finn som har vært defekt. Fikset med noen deler, og tjent 4-5000 på en halv dagsjobb. En annen gang hentet jeg en Donald-samling hos en kar som nettopp hadde blitt dumpa av dama som mente han var for barnslig... så han kastet ut "barndommen sin". Jeg solgte samlingen et par timer etter for 1200 kr,- En annen gang skulle jeg kun hente en trefjøl, men fikk med meg noen høyttalere i tillegg som var i perfekt stand. Solgte samme kveld for 1500 kr,- Jeg har veldig, veeeeeldig mange lignende eksempler. Men det hjelper å være "på" - man må kaste seg over telefonen straks en annonse legges ut. Folk er kjappe med å hente. Mange som henter/videreselger ting på Finn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...