Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Defekte glidere/ problem med bremser

Anbefalte innlegg

Hei har nettopp kjøpt meg en bruktbil Suzuki grand vitara. Har nå kjørt den i litt over en uke og merket en ting som ikke virker normalt. 

etter ca 5-10 min med kjøring kan jeg merke en risting i bilen ikke noe helt voldsomt men mer enn vanlig. (kan dette være piggdekkene?) ristinger kommer å går med store mellomrom. Merkes best i 50-70 km/t. Når jeg da går ut og ser er bremsene fremme på venstre side betraktelig varmere enn de andre tre og lukter varmt metall. Har prøvd å slippe rattet i fart på en rett slette men bilen går rett frem slik som den skal. Kan også til tider høre at det skriker fra samme området når jeg bremser i lavere fart. 

noen som har vært med på lignende? Bremseskiver og klosser byttet for ca 2 måneder 

takker for svar på forhånd MVH

Endret av Maareiden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor du bor, men om vinteren er det ikke uvanlig at det legger seg snø/is eller mye fin sand på innsiden av felgen, dette kan forårsake risting. Rengjør felgen hele veien rundt og se om det blir bedre. Når det gjelder bremsene, kan det være gliderne som er trege, eller at selve stempelet går tregt. Begge deler er enkelt å fikse, og man trenger ikke ny kalipper som de fleste verkstedene vil foreslå som eneste løsning.

Lenke til kommentar

Hei du! 

Jeg har opplevd noe lignende selv, at hele felgen blir så og si glødende. Det kan vere at glidepinnene trengs å byttes ut, at klossene ligger og klemmer mot skiven under kjøring. Jeg ville ha kjøpt ett reperasjons-sett og byttet på begge sider, om dette er din bil. Husk å smøre godt, og rengjøre kaliperen ordentlig. Om det har blitt byttet bremser på verksted så ta kontakt med de. Da dette muligens er en garantisak. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...