sim Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg lasta nettopp ned Fedora, lyst til og prøve det. Men jeg vil ha kernel 2.6. Kan jeg ikke bare brenne inn 2.6 på Fedora cd'n. Slik at når den egentlig skal kompilere den Fedora kernelen så kompilerer den 2.6 istedet. Går dette an, isåfall hvordan? Det er nok mer stress, om det i det hele tatt går an, enn å kompilere kernelen selv etterpå. Maskinen blir ikke ødelagt selvom du må prøve å kompilere kernelen 2-3 (5-6) ganger . Det tar bare tid... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Fedora-kernelen er vel bygd på forhånd? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg lasta nettopp ned Fedora, lyst til og prøve det. Men jeg vil ha kernel 2.6. Kan jeg ikke bare brenne inn 2.6 på Fedora cd'n. Slik at når den egentlig skal kompilere den Fedora kernelen så kompilerer den 2.6 istedet. Går dette an, isåfall hvordan? Det er nok mer stress, om det i det hele tatt går an, enn å kompilere kernelen selv etterpå. Maskinen blir ikke ødelagt selvom du må prøve å kompilere kernelen 2-3 (5-6) ganger . Det tar bare tid... Så du mener det går an? Hvis jeg får samme filnavn på kernelen så skal vel ikke Fedora merke noe forsjell mens jeg sitter med en nyere kernel Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Du kan jo prøve, men jeg tror du vil stresse mer med dette enn du vil med å kompilere din egen kernel etterpå. Jeg sa ikke at jeg trodde det kom til å virke, jeg har ikke peiling, rett og slett. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 De ligger som rpm filer kernel (kernel 2.4.22). Er noen kernel filer på hver cd. Så det tror jeg ikke går. Men men... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Fedora kompilerer ikke kernelen når du legger inn. Men du an jo legge inn, og så installere/kompilere ny kernel. Trolig det greieste... http://fedora.artoo.net/faq/ tror det sto en howto der... Selv gidder jeg ikke stresse med 2.6, venter til fc2 kommer til våren en gang. Så har jeg noe å glede meg til Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hvorfor _må_ du ha 2.6 ? mere hw støttet og ditt og datt sikkert, plus at den er ny og vet du det teller og .. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hvorfor _må_ du ha 2.6 ? mere hw støttet og ditt og datt sikkert, plus at den er ny og vet du det teller og .. Jepp! Pluss at jeg egentlig vil compilere inn bootsplash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå