Gå til innhold

Bord/brett i fanget til å ha mus/tastatur på?

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 11 skal endelig få seg mus/tastatur til fortnite på playstation. Problemet er at han sitter i sofaen foran et sofabord og det er jo ikke akkurat pulthøyde. Dermed må han bøye seg veldig ned og det er ikke bra for ryggen i lengden. 

Finnes det noe slags brett eller bord man kan ha over fanget man kan ha mus/tastatur på slik at man kan bruke ryggstøtten på sofaen? 

Alternativt noe man kan legge på bordet for å få mus/tastatur litt opp i høyden. 

Er det noen som også kan anbefale et trådløst mus/tastatur som ikke er for fancy? Han er tross alt bare 11 og ingen pro gamer 😀

Endret av fleur
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Disse "sofaputene" + brett ser ikke så verst ut: nerdytec Couchmaster

Jeg vet ikke om de selges i Norge.

• Dimensjoner på puter (L x B x H) : 60 x 20 x 16 cm
  • Dimensjoner på brett (L x B x H) : 82 x 33 x 3 cm
  • Maksimal innvendig avstand mellom putene : 75 cm

Couchmaster® CYCON² - Couch Gaming USB-Hub Desk - Fusion Grey

Endret av gjest3
Lagt til dimensjoner
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte 6mm MDF hobbyplate på byggmax, tok den med til min lokale monter som kappet den i passe lengder for meg gratis (jeg hadde ikke noe å kappe med). Platen var stor nok til at både jeg og broderen fikk en "lapdesk" hver. Så bestilte jeg litt kontaktplast og folierte den med. 

Funker kjemefint og ha på fanget i sofen. Jeg har funnet ut at det funker best å ha ei sofapute liggende på ene siden jeg kan støtte den med. Da ligger den fjellstøtt. Det er masse plass på den til å ha både tastatur, mus, håndleddstøtte, ja t.o.m mobil og fjernkontroll om man vil. En god muematte i tilegg er greit å ha.

Jeg tittet litt etter ferdige lapdesker først, men fant ingen som passet perfekt. Enten var det intigrert tastatur og mus med kabel eller så var de for liten eller hadde ben på seg som var i veien. Da var det enkle det beste og jeg gikk for hobbyplata og jeg angrer ikke et sekund på det.

Edit: Så ikke at dette var en gammel tråd ved første øyekast, siden den var på førstesiden..

Endret av strike_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...