Dimind Skrevet 20. januar 2021 Del Skrevet 20. januar 2021 (endret) Hei, Hovedkort: MSI B450 Gaming Plus CPU: Ryzen 5 2600 / Ryzen 7 3800X WIN 10 2 x 8gb RAM-brikker i Dual mode fungerte fint med Ryzen 2600. Byttet fra Ryzen 2600 til 3800X. Har oppgradert BIOS og chipset Men hovedkortet vil kun starte opp med 1 RAM-brikke. Jeg kan bruke alle slots, men kun en brikke. Har også prøvd med 2 andre RAM-brikker som fungerer i en annen pc, men det blir helt likt. Noen som har tips om hva jeg kan ha oversett? Eller hva som kan foråsake dette? Endret 20. januar 2021 av Dimind Lenke til kommentar
Dimind Skrevet 20. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2021 Oppdatering: Den starter fint med begge brikkene hvis jeg kjører de i singel-mode. Dual-mode fungerer ikke. Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 20. januar 2021 Del Skrevet 20. januar 2021 Jeg hadde et veldig lignende problem, hvis du titter i en annen tråd her. Tok å demonterte kjøler, løsnet cpu, rørte litt på den i socketen, var nøye når jeg satte på kjøler igjen. Dvs at jeg festet den trinnvis ned på begge sider, og merkelig nok var alt i orden når jeg bootet opp igjen. Verdt et forsøk. Ellers er det mange som får dette ved at pins blir bøyd på cpu. Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer det, for du skal ikke bruke makt når du plasserer den. Den skal gli på plass uten motstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå