monzilla Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Fant ut at her var det beste problemet å poste problemet mitt siden det oppstod når jeg byttet hovedkort.. Ved oppstart, rett etter den har gått forbi "bios-menyen" så får jeg problemet ISM_HARDWARE_UNNSUPPORTED Alt jeg har i et et SCSI-kort som jeg har koblet til brenneren og skjermkortet mitt. Jeg tok ut SCSI-kortet og da forsvant feilmeldingen, så jeg konkluderer med at det er dette kortet som ikke er blitt venner med systement. Maskinen booter helt fint ellers, men den står sikkert i 10 sekunder på den feilmeldingen som kommer opp. Jeg kan til og med brenne CD`er (lovlige seff). Så lurer jeg på om andre har problemet eller om noen har en løsning generelt... så et lite ekstraspørsmål helt på tampen så jeg slipper å lage ny post. Jeg har en Sony 8/4/32 cd-brenner som er koblet til scsi-kortet. Kan jeg kjøpe ny brenner som er raskere og fortsatt koble det til scsi-kortet, eller er det en spesiell brenner som bare fungerer til scsi. Takker for alle svar EDIT : Dette er på grensen til feilpost, men jeg tror at det er hovedkortet som lager problemet, og ikke SCSI-kortet EDIT2 : skriveleif Endret 4. januar 2004 av monzilla Lenke til kommentar
Zink Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Kanskje dette funker: oppdater Bios ( napp ut strømkabel og clear cmos først ) - flash med AI7 BIOS 14 - restart og sett 'load fail safe defaults' og deretter velg disable 'sata raid' i bios Onchip s-ata. edit1: forøvrig ville jeg oppdatert alt av drivere fra AI7-siden edit2: m.t.p. irq-deling, prøvd scsi-kortet på forskjellige sloter ? Endret 4. januar 2004 av Zink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå