Gå til innhold

Feilmelding ved oppstart

monzilla

Anbefalte innlegg

Fant ut at her var det beste problemet å poste problemet mitt siden det oppstod når jeg byttet hovedkort..

Ved oppstart, rett etter den har gått forbi "bios-menyen" så får jeg problemet ISM_HARDWARE_UNNSUPPORTED

Alt jeg har i et et SCSI-kort som jeg har koblet til brenneren og skjermkortet mitt.

Jeg tok ut SCSI-kortet og da forsvant feilmeldingen, så jeg konkluderer med at det er dette kortet som ikke er blitt venner med systement.

Maskinen booter helt fint ellers, men den står sikkert i 10 sekunder på den feilmeldingen som kommer opp. Jeg kan til og med brenne CD`er (lovlige seff).

Så lurer jeg på om andre har problemet eller om noen har en løsning generelt...

så et lite ekstraspørsmål helt på tampen så jeg slipper å lage ny post. Jeg har en Sony 8/4/32 cd-brenner som er koblet til scsi-kortet. Kan jeg kjøpe ny brenner som er raskere og fortsatt koble det til scsi-kortet, eller er det en spesiell brenner som bare fungerer til scsi.

Takker for alle svar

EDIT : Dette er på grensen til feilpost, men jeg tror at det er hovedkortet som lager problemet, og ikke SCSI-kortet

EDIT2 : skriveleif

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje dette funker:

oppdater Bios ( napp ut strømkabel og clear cmos først ) - flash med AI7 BIOS 14 - restart og sett 'load fail safe defaults' og deretter velg disable 'sata raid' i bios Onchip s-ata.

edit1: forøvrig ville jeg oppdatert alt av drivere fra AI7-siden

edit2: m.t.p. irq-deling, prøvd scsi-kortet på forskjellige sloter ?

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...