FrenChie Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Heisann, Når jeg fikk inntalert vannkjølinga så ble jeg ikke sä fornøyd med gradene ( 50C etter noen timer med prime, 38 -40 idle) Så jeg tenkte meg at jeg skulle kjøpe meg en ny radiator (evo360) og siden jeg allerede har bestilt et nytt kabinett så får jeg plass. Og jeg beholder den gamle evo120, så hvorfor ikke bruke den oxo. Så jeg tenkte: tank--->pumpe--->radiator (evo360)--->Cpu blokk--->NB blokk--->Radiator (evo120)-->Gpu blokk--->tank. Har et spørsmål til: På 120mm viftene så er det en 3pins molex kontakt, og ledningen på den kontakten er ikke lange nok til viftestyringen min. Så jeg lurer på om man kan kjøpe en slangs "forlenger" eller noe i den duren? Hvis ja: Hvor? Mvh Frenchie Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 akurat det jeg tenkte og.. jo mer radiator vannet går igjennom, jo mer blir jo vannet avkjølt! spesielt hvis det oppvarmes litt mellom hver gang den er i raddisen! og her er forlengeren din Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 vannet blir joi selfølgelig kaldere dess mer radiator man kjører det igjenom men spørsmålet er om du trenger det. jeg for min del hadde ikke kjøpt ny radiator i tilleg. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 vannet blir joi selfølgelig kaldere dess mer radiator man kjører det igjenom men spørsmålet er om du trenger det. jeg for min del hadde ikke kjøpt ny radiator i tilleg. Les da, han trenger det jo! Men etter det eg har lest tidligare, er det mest effektivt å sette radiatorane etter kvarandre. (Rett meg om eg tar feil.) Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 spørsmålet er bare om han skal beholde den gamle radiatoren... hadde jeg hatt plass, så hadde jeg absolutt gjort det! Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg har pumpe->radiator->cpu->radiator->gpu->nb, men jeg tror ikke rekkefølgen har så voldsomt mye å si uansett. Grunnen til at jeg valgte den rekkefølgen jeg har nå er ganske enkelt at jeg har et 226W peltier som varmer opp vannet betraktelig, og dermed virket det som en god ide der og da med en radiator rett etter cpu for å kjøle vannet litt ned før det nådde gpu/nb. Om det egentlig har noen effekt, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 ... ikke sä fornøyd med gradene ... 38 -40 idle... Med den temperaturen skulle jag även kolla andra problemkällor än bara konvektorns kapacitet. - Sitter kylblocket bra på CPU? - Är pumpens kapacitet tillräcklig, och löper slangarna utan snäva krökar? (En standardpump för vattenkylning borde vara tillräcklig, med om du har en billig lågkapacitetspump är den nog inte tillräcklig för alla vattenblock.) - Matas konvektorn med kall luft, eller får den varmluft? - Hur noggrann är temperaturmätningen? Var det misstänkt höga (idle-)temperaturer redan med luftkylning? - Vad är vattentemperaturen? Den borde inte avvika för mycket från CPU-temp. /Olle Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Ok, takker for svar allesammen Satrucci: Jeg får vel bare teste rekkefølgene å se hva jeg får best temperaturer med. OlleP: Jeg har HydorSeltz pumpa. Jeg skal ha peltier seinere uansett så jeg går for evo 360.. Men jeg skal påføre et nytt lag med kjøle pasta og sikre meg at blokken (ac cuplex) sitter som den skal. Takk for tipset Og takk for linken autoexec Edit: Skal 120mm viften(e) suge inn eller blåse? Endret 5. januar 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Best effekt av at viftene trekker luft gjennom radiatoren, ikke at de blåser på den. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 hvis ikke du har viftene foran radiatoren istedenfor bak da, seff men er vel få som har det.... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det er praktisk talt ingen forskjell. Eg har prøvd, og satte dei berre den vegen det såg best ut. (Til å blåse gjennom.) Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg satte viftene til EVO 360 raddisen feil vei (blåste inn i kabinettet istedenfor å trekke ut),merket ikke så mye på cpu temp,men kabinett tempen ble sinnsyk høy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå