Gå til innhold

Trump 2024?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (På 21.1.2021 den 12.41):

Jo, de har mye innflytelse,  progressive demokrater krangler med konservative demokrater før noe blir lov, det skjer bare før demokratene foreslår det til å bli en lov.  
 

 

Noe lignende kan observeres i Norge med mindretalls kontra flertalls regjeringer.

Jeg foretrekker at debatten og hestehandlene skjer åpenlyst.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kris85 skrev (På 20.1.2021 den 7.26):

Veksten USA opplevde under Trump er mye takket være Obama. Innvirkningene på en rekke reformer og økonomiske endringer skjer ikke over natten - så Trump har tatt mye av æren for dette selv (som med alt annet).
Faktisk har USA sin nasjonale gjeld økt med 36% under Trump. Under hans første 6 måneder falt gjelden fra 19,9 trillion USD til 19,8 - men deretter skjøt den fart opp til 22 trillioner USD - og mye grunnet Covid, videre opp til 27 trillioner. 

Mye av dette skyldes enormt store skatteletter for å stimulere næringslivet og skape nye jobber. Men det blir litt som å pisse i buksa. Varmt og deilig til å begynne med. Men kaldt og surt i det lange løp. Trump sin politikk er ikke langsiktig men handler mer om "her og nå". Det er ingen hemmelighet at USA sliter økonomisk og dette er nok mer en desperasjons for å få fart på økonomien igjen.

Trump fikk en gigantisk skittpakke på slutten av perioden sin, hadde det ikke vært for koronaen så hadde nok økonomien i Usa gått så det suste, jeg tror også at folk overdriver når de snakker om hvor mye enkelte presidenter fikk til når de satt i førersetet, Var det feks Obama som sørget for at Osama Bin Laden endelig ble tatt av dage ? eller kan Trump ta på seg æren for å ha knust IS ? 

Vi som er endel år gamle vet at det ikke har så mye å si hvem som regjerer, det er som oftest same shit, different wrapping, så jeg må si jeg ler litt inni meg når folk tror at ting skal bli så uendelig mye bedre  (eller verre) når ett statsoverhode byttes ut.

Endret av unicorndeath
Lenke til kommentar

Det vil nok komme ett stort oppsving i økonomien straks folk flest har blitt vaksinert, mange har mistet jobbene sine og levd på sparebluss i lang tid, derfor vil nok mange jobbe så mye de makter når sjansen byr seg, da spør jeg kan Biden da ta æren for denne oppturen ?
Likeså kan Trump stå ene til ansvar for at så mange har dødd av korona ? vi vet at amerikanerne er ett sterkt frihetselskende land, man forteller ikke en amerikaner hva han skal gjøre, de vil ha mest mulig frihet og minst mulig statlig inngripen i hverdagen sin, det er ikke lett å si hva som hadde vært den beste løsningen på denne krisen sett fra ett norsk ståsted, så jeg syns folk burde ha dette i mente når de dømmer han for hans avgjørelser, Bush fikk jo i sin tid også en gigantisk drittpakke med 9/11, ville Obama og Clinton blitt husket annerledes om de hadde regjert i disse vanskelige tidene, ja det tror jeg, så vennligst ikke rosemal favoritt presidentene deres for mye, det er lett å være heiagjeng i medgangstider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (1 time siden):

Trump fikk en gigantisk skittpakke på slutten av perioden sin, hadde det ikke vært for koronaen så hadde nok økonomien i Usa gått så det suste, jeg tror også at folk overdriver når de snakker om hvor mye enkelte presidenter fikk til når de satt i førersetet, Var det feks Obama som sørget for at Osama Bin Laden endelig ble tatt av dage ? eller kan Trump ta på seg æren for å ha knust IS ? 

Vi som er endel år gamle vet at det ikke har så mye å si hvem som regjerer, det er som oftest same shit, different wrapping, så jeg må si jeg ler litt inni meg når folk tror at ting skal bli så uendelig mye bedre  (eller verre) når ett statsoverhode byttes ut.

Jeg er enig med deg. Det betyr ikke så mye hvem som er president i USA. Kongressen har lovgivende makt, statsbudsjettet må gjennom Senatet. Dessuten er den føderale makten begrenset i utgangspunktet, for del-statene styrer seg selv i stor grad. Det er overdrevent fokus på presidenten i media. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...