Gå til innhold

Hvordan vil denne maskina fungere?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny maskin nå straks :D

og kommer til å gå får følgende oppsett (skal brukes i musikkvirksomhet og videoredigering):

 

Prosessor: P4 2,8GHz Hypertrading 800FSB

 

Minne: TwinMos PC3200 Dual Pack 2x512Mb DDR Ram

 

Hovedkort: ABIT IC7 MAX3

 

Skjermkort: Connect3D Radeon 9800SE AIW 128Mb

 

Harddisk: Seagate Barracuda ST3120023AS 120Gb (S-ATA)

 

DVD-brenner: Plextor PX-708A (evt. Nec 2500A eller MSI 8X; Tenkte muligens også å vente med DVD-brenner, kjøp og heller kjøpe en bra CD/DVD-leser).

 

Tastatur/mus: Creative Wireless Desktop 6000 (eller andre gode trådløse alternativer; egentlig ønsker jeg meg Logitec's nye diNovio :no: DYRT!)

 

Kabinett: Lian Li PC60USB

 

Strømforskyning: Enermax Silent 350W (Andre gode forslag?)

 

 

 

Vil alt dette passe dette passe sammen? Og har jeg glemt noe viktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe ny maskin nå straks :D

og kommer til å gå får følgende oppsett (skal brukes i musikkvirksomhet og videoredigering):

 

Prosessor: P4 2,8GHz Hypertrading 800FSB

 

Minne: TwinMos PC3200 Dual Pack 2x512Mb DDR Ram

 

Hovedkort: ABIT IC7 MAX3

 

Skjermkort: Connect3D Radeon 9800SE AIW 128Mb

 

Harddisk: Seagate Barracuda ST3120023AS 120Gb (S-ATA)

 

DVD-brenner: Plextor PX-708A (evt. Nec 2500A eller MSI 8X; Tenkte muligens også å vente med DVD-brenner, kjøp og heller kjøpe en bra CD/DVD-leser).

 

Tastatur/mus: Creative Wireless Desktop 6000 (eller andre gode trådløse alternativer; egentlig ønsker jeg meg Logitec's nye diNovio :no: DYRT!)

 

Kabinett: Lian Li PC60USB

 

Strømforskyning: Enermax Silent 350W (Andre gode forslag?)

 

 

 

Vil alt dette passe dette passe sammen? Og har jeg glemt noe viktig?

Personlig ville jeg hevet på iallefall Radeon9800PRO, eller om du er rik: 9800XT!

Lenke til kommentar
Skal kjøpe ny maskin nå straks :D

og kommer til å gå får følgende oppsett (skal brukes i musikkvirksomhet og videoredigering):

 

Prosessor: P4 2,8GHz Hypertrading 800FSB

 

Minne: TwinMos PC3200 Dual Pack 2x512Mb DDR Ram

 

Hovedkort: ABIT IC7 MAX3

 

Skjermkort: Connect3D Radeon 9800SE AIW 128Mb

 

Harddisk: Seagate Barracuda ST3120023AS 120Gb (S-ATA)

 

DVD-brenner: Plextor PX-708A (evt. Nec 2500A eller MSI 8X; Tenkte muligens også å vente med DVD-brenner, kjøp og heller kjøpe en bra CD/DVD-leser).

 

Tastatur/mus: Creative Wireless Desktop 6000 (eller andre gode trådløse alternativer; egentlig ønsker jeg meg Logitec's nye diNovio :no: DYRT!)

 

Kabinett: Lian Li PC60USB

 

Strømforskyning: Enermax Silent 350W (Andre gode forslag?)

 

 

 

Vil alt dette passe dette passe sammen? Og har jeg glemt noe viktig?

Jeg regner med at han valgte 9800SE AIW på grunn av at han skulle videoredigering (AIW har vel VIVO funksjon?)

Lenke til kommentar
Fint oppsett ja, ville også valgt 9800pro, og kjøp ikke trådløs mus( har dårlig forhold til de)

Det finnes da forskjellige varianter og prisklasser

Helt enig der ja :) Vi har kommet langt med tanke på trådløs overføring, også med tanke på tastatur/mus , men skal du ha det må du nesten legge i litt penger og velge enten;

 

Logitech Cordless Desktop MX 909,- NKR

 

eller

 

Logitech Cordless Desktop MX Bluetooth 1488,- NKR

 

Disse er igrunn de to eneste som det er verdt å ha om du skal ha trådløst. Begge 2 fungerer like bra, mens nummer 2 kjører på bluetooth, og skal dermed teoretisk sett fungere litt bedre, det er igrunn opp til deg om du syntes det å ha et Bluetooth tastatur er verdt de 500,- NKR ekstra.

 

mvh Mello

Lenke til kommentar

Takk for interessen. Min grunn til å velge Connect3D Radeon 9800SE All-in-Wonder

 

connect3D

 

som skjermkort, er anbefaling på

 

hardware.no

 

der de har satt opp en pakke for videoredigerererererererere(osv.).

 

Kortet har TV-tuner og jeg håper og tror at det lar seg gjøre å ta opp fra TV direkte til DVD. Dette er den største grunnen (kortet koster 1990,-). Jeg kommer ikke til å spille noen store og heftige spill, så jeg trenger ikke den store ytelsen slik sett. Men kanskje jeg kjører noen heftige filmer :scared: og om mulig ta opp et TV-progr. samtidig (Håper det lar seg gjøre)?

 

Men kanskje jeg skal følge Deres råd og heller kjøpe et eget TV-kort i tillegg??

 

Slik som:dinside

eller

dinside

eller

dinside

 

Kjøpte meg forresten et trådløst tastatur/mus på Elkjøp i dag: Packard Bell PB-KB300 (Flatt og fint og god design) Senderen går på PS2-koblingene, men er dette noe dårligere enn USB-variantene?

Tastene minner om de som er på bærbar og har litt annen oppstilling av insert,home osv.

 

Håper det vil fungere greit :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Vet ikke hvor mye trådstarters oppsett vil koste, men anbefalingen til hw så veldig bra ut. Du bør i alle fall ha større harddisk enn 120 GB. Velg heller en Seagate 160 GB. Det er ikke mange hundre i prisforskjell. 1024 ram bør du ha, et kvalitets tastatur som er trådløst funker fint.

Lenke til kommentar

Senderen går på PS2-koblingene, men er dette noe dårligere enn USB-variantene?

 

Er ingen merkbar forskjell i dette, bortsett fra at "gamere" mener at usb-port-mus er mye kjappere men, det er litt ekstremt.

 

PS/2 er like bra som usb. Så lenge hovedkortet ditt støtter det, så ser jeg ingen grunn til at det skal være noen ulemper med dette.

Lenke til kommentar
ser ut som du skal overklokke (Abit IC7-MAX3) og da ville jeg nok godt for en PC3700 eller 4000 eller om du vil PC4400:D

Tvilsomt at han trenger pc 4400, da cpu'en sikkert ikke kommer stort lengre enn 250 på FSB, da holder det med pc 4000. F.eks Geil GD pc 4000, som du finner på psdata

Lenke til kommentar

Senderen går på PS2-koblingene, men er dette noe dårligere enn USB-variantene?

 

Er ingen merkbar forskjell i dette, bortsett fra at "gamere" mener at usb-port-mus er mye kjappere men, det er litt ekstremt.

 

PS/2 er like bra som usb. Så lenge hovedkortet ditt støtter det, så ser jeg ingen grunn til at det skal være noen ulemper med dette.

Det å si at ps/2 er like bra som USB når det gjelder tilkobling av mus blir feil.. USB`en er myemye raskere.. PS/2 har vel 40 oppdateringer i sekundet eller no.. mens USB har mange doblet denne oppdateringsfrekvensen.. husker ikke de nøyaktige tallene.. men det er ganske stor forksjell.. men det å merke denne forskjellen i praksis kan være vanskelig.. har du valget mellom usb og PS/2 så vil jeg anbefale USB

Lenke til kommentar

Om du skal se film/redigere film så er nok det kortet mer en nok! Selv om du skulle få en merkelig lyst til å spille inniblant så holder det lenge med et Radeon 9800SE!

 

Ellers ser oppsettet ditt helt fint ut. har du planer om å overklokke!? isåfall bør du gå for litt bedre minne. PC3500 eller PC3700 holder til moderat overklokking!

 

Når du først handler fra microplex så kan du kjøpe deg en stillegående kjøler! mist frostbite er en fin kjøler, og den har de faktisk inne også. Denne holder også for litt moderat overklokking.

 

Strømforsyningen bør være en Fotron/Source 350W, denne er veldig stillegående og leverer langt ut over spesifikasjonene sine! Både kjøleren og strømforsyningen har de hos microplex!

 

Skal du drive med musikk bør du kanskje investere i et bra lydkort? Audigy 2 EZ for eksempel!? Jeg har det selv, og det er et kjempebra lydkort!

 

Til videoredigering er det jo også greit med raske disker, kanskje du bør ha en Western Digital Raptor 34.7GB 10K RPM disk som systemdisk, og så ha en 120GB til lagring!? 120GB kan jo også fort bli lite om du driver aktivt med video.

 

Vel, nå sprenger jeg vel budsjettet ditt her, men du har da fått mine "two cents"

 

Lykke til!

Endret av vladnag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...