Gå til innhold

Maskinen netter ned av seg selv.

Clint

Anbefalte innlegg

Hei!

Har følgende oppsett:

HK: Abit NF7-S v2.0

CPU: Xp2500+

RAM: 2*512 MB PC 2100(266Mmhz, CL2.5)

HD: 2*160GB seagate 7200.7 S-ATA

PSU: Zalman 300 W A-APF

VGA: ASUS GF4-TI4600 med Zalman ZM-80 kjøler.

Kabinett: LianLi PC 60USB m/3 kabinettvifter

(+ floppy, CD-ROM og CD-brenner)

Maskinen min "netter" plutselig ned under spill. Med det mener jeg at den slår seg helt av. Skjønner ikke hva det kan være. Den er helt stabil i benchmarks og andre applikasjoner. Jeg har modifisert NB-kjøleren, og satt på en Zalman heatsink(ZMNB47J)

Som dere ser i oppsettet, så skal det være god luftgjennomstrøming i kabinettet mitt, og temperaturene er normale(CPU rundt 45-55 grader, system rundt 30 grader)

Kan det være at NB blir for varm? Andre som har erfaring med dette?

Kan det være for liten PSU for systemet mitt?Jeg har prøvd diverse "wattkalkulatorer", og noen av disse viser jo at jeg skulle hatt en større PSU, men jeg mener at Zalman'en leverer rimelig bra spenning på 12V-railen...)

Andre som har erfaringer eller forslag. Jeg håper noen kan hjelpe meg med noen feilsøkingsstrategier eller løsninger!

Clint

Endret av Clint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSU'en min er på: +12VDC=15A. Mange 350W PSU'er som selges leverer jo bare 16A...

Men jeg tror også at det kan være litt for liten

effekt på PSU. Men så har jeg jo heller ikke det mest krevende systemet...

Er det noen som har andre teorier? Kan det kanskje hjelpe med en flash av BIOS? Jeg har ikke gjort det siden jeg fikk HK i juni...

Lenke til kommentar

Jeg slet med noe lignende på både NF7-S 2.0 og A7N8X/Deluxe(V2). Jeg hadde TwinMos PC3200 CL2 256MB x 2 (ikke winbond). PC'n fungerte ganske lenge, noen ganger i dagevis før den plustelig skrudde seg av eller gikk i bluescreen.

Kjøpte meg et sett TWINX Corsair PC3200LL og siden det har alt vært helt stabilt, ikke noe feil.

Dum som jeg var så beholdte jeg TwinMOS i den ene PC'n og den har vært kranglete helt til i dag da den ikke bootet lenger. Puttet i Corsair minne i den PC'n også og den kom rett opp... dvs det er den PC'n jeg bruker i dette øyeblikk.

-LK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...