Harald Brombach (digi.no) Skrevet 19. januar 2021 Del Skrevet 19. januar 2021 Europeiske skyleverandører greier ikke å beholde markedsandelene [Ekstra] Lenke til kommentar
Juletrefoten Skrevet 20. januar 2021 Del Skrevet 20. januar 2021 Jeg stod mellom google drive og norske jottacloud som de billigste da jeg skulle velge. Men da jeg leste omtalelser om jottacloud hvor de hadde slettet andres filer, satt hastighetsbegrensninger, dårlig backupfunskjon, deaktivert hele kontoer uten grunn, og går inn og ser på filene til de som bruker mye plass, da bestemte jeg meg for å ikke benytte meg av jottacloud uansett. Har brukt google drive 1 år nå og har aldri hatt et eneste problem. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 I disse undersøkelsene så syntes jeg at terskelen er alt for lav til omtale noen som en skyleverandør. Det blir litt for dumt å sammenligne Deutsche Telecom, OVHCloud og Orange med Amazon, Google og Microsoft - det er helt forskjellige produkter og tjenester de selger. De tre første kommer fra og er fortsatt i en VPS sentrisk verden men de har noen få managed tjenester, mens de tre siste tilbyr hundrevis av forskjellige hosted / serverless tjenester og et helt økosystem rundt disse. Eksempelvis ser jeg OVHCloud tilbyr noen få managed produkter, men de ligger nok minst 10 år bak Amazon, Google og Microsoft når det gjelder å utvikle managed skytjenester. De kommer ikke til å vinne markedsandeler om ikke de klarer å ta igjen disse tre store og klarer å levere innovative og billige produkter som er sammenlignbare med de tre store. At vi skal ha en "nasjonal sky" i Norge som skal kunne levere skytjenester på nivå med de tre store er utopisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå