Gå til innhold

Dine skattekroner blir brukt på rasistisk kurs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ifølge organisasjonen selv handler kurset om at for få folk med minoritetsbakgrunn er aktive i kulturlivet."

Øh. Det er rundt 5% av befolkningen i Norge som har mørk hud. Vitterlig er vel rundt eller fler enn 1/20 i kulturlivet i Norge mørkhudede?

Ordbruken ligner også på en form for Orwelliansk NewSpeak.

Ikke bare burde ikke dette få statsstøtte, men de burde anmeldes for grove, rasistiske ytringer.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Just now, Kajac said:

Dette er vel bare nok et eksempel på at Norge kopierer PC-kulturen fra USA. Ikke noe nytt. Men når de gir Hege Storhaug millioner i støtte, så må de vel støtte dette også.



En PK kultur som forøvrig over 80% av alle amerikanere hater, inkludert rundt 80% av svarte, asiater, uramerikanere og andre grupper ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Kajac skrev (På 19.1.2021 den 12.35):

Dette er vel bare nok et eksempel på at Norge kopierer PC-kulturen fra USA. Ikke noe nytt. 

Men Norge og USA er to helt totalt og fundament forskjellige samunn hvis likheter er tilnærmet lik NULL. Slike kurs har KANSKJE en relevans i USA som tross alt er et gammel kolonistsamfunn hvor hvite europeere fortrengte mørkhudede innfødte og oimporterte svarte slaver fra Afrika. Norge er IKKE et slikt land, vår historie er 100% annerledes. I Norge er kaukasoider urbefolkning, etniske nordmenn har ikke fordrevet noen urbefolkning da de selv er urbefolkning(nei, samer er urbefolkning i Finmark og ikke hele Norge)og mørkhuidede mennesker i Norge har kommet gjennom EN SOLIDARISK INNVANDRINGSPOLITIKK, ikke som slaver som er bastet og bundet på slaveskip og det  brukes milliarder av kroner på tiltak for å integrere og inkludere innvandrere i det norske samfunnet. Da er det motbydelig at slike løgner og konspirasjonsteorier fyller opp unge og lettpåvirkede sinn i Norge - et fredelig og egalitært tillitssamfunn som ikke har noen likhetstrekk med USA overhodet. Norge har ikke den historien med rasekonflikter som US har og dessuten er det galt å snakke om "hvite" og "svarte" mennesker i Norge i og med at HER fører vi ikke opp "raser" i offentlige registre. Her i Norge er et menneske et menneske juridisk og raser eksisterer ikke. Og det skal det heller ikke gjøre. Men når noen ukritisk importerer giftig og polariserende amerikansk identitetspolitikk uten i det hele tatt å vurdere at den kommer fra en funamentalt annerledes kontekst både historisk, sosialt og politisk så er dette det gale vanvidd! Hvorfor skal vi skape unødig polarisering i Norge?

Npr de hevder at "hvite er solidariske" med hverandre mot møærkhudede er dette reinspikka løgn. "White pride"-miljøer i Norge er nørmest ikke-eksisterende, de utgjør topppen noen titalls personer og er tilnærmet et ikke-fenomen. Jeg ser dama kommer med en vanvittig påstand om at man forventer at folk skal le av rasistiske vitser.- Hvor i svarte helsikke har hun det fra? Sitt eget hode? Ønsketenkning? Dette er vrangforestillinger på et ekstremt høyt nivå.

Og ekstra hårreisende at det gis millioner i statsstøtte til slikt søppel når de pengene kan gis til bedrifter som er på konkursens rand i coronakrisen. Dette er ran av skattepenger og ekstra hårreisende å vite at man betaler skatt for kvasi-psykologiske kurs som forteller at skattebetalerne bare er noen rasistiske svin som konspirerer om å tvinge folk til å le av rasistiske vitser eller annet møl.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Thorny skrev (På 19.1.2021 den 12.22):

"Ifølge organisasjonen selv handler kurset om at for få folk med minoritetsbakgrunn er aktive i kulturlivet."

 

Fore dem med vrangforestillinger og konspirasjonsteorier om at "hvite" nordmenn har en hemmelig solidaritet hvor de konspirerer om å utestenge minoriteter? Fro det er det som påstås i det fullstendig vanvittige teoriene som påstås her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (På 19.1.2021 den 11.25):

 

 

Personlig synes jeg hele kulturdepartementet bør legges ned og pengene overføres til idrett for barn og unge. 

 

Nå som bedrifter er på konkursens rand bør alle departementer støvsuges for unyttig bruk av skattepenger. Både HRS som sprer konspiratoriske vrangforestillinger om muslimer og "kurs" som er innspirert av amerikansk woke-ekstremisme bør strykes fra budsjettene. Lediggang er roten til alt vondt. Integrering skjer først og fremst i arbiedslivet og det er viktigere enn å lese seg opp ekstremistiske teorier fra individer som ikke har blitt til noe nyttig og verdiskapende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/19/2021 at 11:25 AM, debattklovn said:

... "kurs" som lærer bort at alle hvite har problematiske holdninger til folk med farget hud?

  • «Hvite mennesker mangler ofte forståelse for at rasismen er en del av vår/deres innlærte forståelse av verden»
  • «Hvite mennesker er ofte fritatt for ansvaret om å tenke på rase».

Dersom dette er så skrekkelig som du skal ha det til, er det vel ikke nødvendig å lyve om innholdet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Atib Azzad said:

Dersom dette er så skrekkelig som du skal ha det til, er det vel ikke nødvendig å lyve om innholdet.

Jeg har dessverre ikke fått det fulle innholdet til "kurset", men "kurset" er utviklet i samarbeid med Sandra Fylkesnes, som skriver

Quote

Rasisme handler ikke bare om eksplisitte hathandlinger. Rasisme handler også om en hvit overlegenhetsideologi - en hvit form for skjult hverdagsrasisme som er såpass internalisert i våre hoder at den kommer til uttrykk i praksiser vi hvite oppfatter som normale og hverdagslige.

Det spesielle ved denne hvithetens ideologiske rasisme er at den kommer til uttrykk som veldig små, nesten usynlige, systematiske hverdagspraksiser og at den er allestedsnærværende: Ingen slipper unna!

Det høres jaggu ut som om hun mener at alle hvite har et rasismeproblem. Jeg står ved det jeg skrev. Dette narrativet er garantert en del av "kurset". 
 

Endret av debattklovn
  • Liker 5
Lenke til kommentar
11 minutes ago, debattklovn said:

Det høres jaggu ut som om hun mener at alle hvite har et rasismeproblem. Jeg står ved det jeg skrev. Dette narrativet er garantert en del av "kurset".

Jeg synes det virker som at du trenger at det skal være slik, sånn at du kan anklage kurset i seg selv for å være rasistisk.

Jeg er klar over at mine personlige erfaringer kun blir anekdotiske i en slik kontekst, men jeg ville sagt meg enig í de fleste konklusjonene du trakk frem innledningsvis.
Så nevnes det jo også at disse konklusjonene vil diskuteres, altså virker det som slike dogmatiske påstander om hvite mennesker som du garanterer er en del av kurset, er åpne for debatt, noe man igjen skulle tro, hindrer dem fra å være strenge sannheter man tvinges til å akseptere.

Vi har jo vært i flere diskusjoner angående rase-problemstillinger, hvor du har manglet forståelse, og selv om den opplevelsen sikkert er gjensidig, så burde jo ikke et kurs om problematikken være så skrekkelig farlig.

Det er en familie moren min driver å snakker dritt om fordi de var såkalte oppurtunister under andre verdenskrig; Bygget formuen sin på stjålne verdisaker fra en deporterte jøder.
Og jeg sier til moren min, at man må skille mellom hva forfædrene deres gjorde, og kan ikke klandre etterkommerne direkte for handlinger de selv ikke har begått.
Men de sitter fremdeles på denne formuen, og deres velståen-het (med alt det innebærer) skyldes jo dette overgrepet, og det er noe de bør være bevisste, og bør kanskje tilogmed være et fundament for hvilke handlinger de velger fremover.

Nå kjenner jeg ikke kursets innhold, og snakker bare generelt, det kan selvsagt hende kurset faktisk er helt idiotisk.
Men jeg synes ikke slike kurs automatisk er idiotiske bare fordi de utfordrer etablerte idéer, tvert imot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Atib Azzad said:

Jeg synes det virker som at du trenger at det skal være slik, sånn at du kan anklage kurset i seg selv for å være rasistisk.

Tror ikke jeg trenger å overdrive noe for at dette kurset er rasistisk mot hvite. 

Quote

Så nevnes det jo også at disse konklusjonene vil diskuteres, altså virker det som slike dogmatiske påstander om hvite mennesker som du garanterer er en del av kurset, er åpne for debatt, noe man igjen skulle tro, hindrer dem fra å være strenge sannheter man tvinges til å akseptere.

Kanskje er de oppe for diskusjon, vi får håpe det. Men jeg synes også disse påstandene er problematiske i seg selv.
Hva om vi hadde byttet hudfarge i en av påstandene:

Quote

Solidaritet mellom svarte mennesker er en måte å opprettholde rasismen

Tror det hadde blitt ramaskrik om et "kurs" brukte dette i "undervisningen". 

Quote

Nå kjenner jeg ikke kursets innhold, og snakker bare generelt, det kan selvsagt hende kurset faktisk er helt idiotisk.
Men jeg synes ikke slike kurs automatisk er idiotiske bare fordi de utfordrer etablerte idéer, tvert imot.

Det jeg reagerer mest på er at det er skattebetalerne som betaler for dette greiene. Om folk hadde laget slike kurs med sine egne penger kunne ikke ha brydd meg mindre. Det kan vel best beskrives som uvitenskapelige, venstrevridde teorier og synsing om rase, hvithet, svarthet og rasisme. Etter mitt syn. 

Endret av debattklovn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (Akkurat nå):

Men det er jo fullstendig latterlig, bare fult av svada og antagelser, og rasistisk ikke minst. 

Hva er rasistisk ved å ville øke den generelle forståelsen av hva rasisme er for noe. Og da særskilt hos mennesker som ikke har følt rasisme på kroppen. 

 

Det eneste jeg ser i denne tråden er incel lignende SJW som mener den hvite rase er i fare, at det burde politianmeldes og at dette er et forkastelig bruk av skattepenger. 

Hvis Storhaug får mine skattepenger for å mene at VY velger fargen grønn pga Islam, kan dette kurset også finansieres med mine skattepenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...