tjwesterby Skrevet 19. januar 2021 Del Skrevet 19. januar 2021 Hei, har en HTPC stående som jeg tenkte å bruke i hjemmekinoen, men den har kun ett gammelt grafikkort i seg. Mitt spm er om man får noen rimelige skjermkort i dag med 4k støtte og ok GPU akselerering for shadere osv? Tipper det har skjedd mye de siste årene.. Trenger ikke 120hz osv, skal kobles mot en reciever og en projektor. Lest at flere anbefaler feks GT1030 eller lignende. Forslag? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. januar 2021 Del Skrevet 19. januar 2021 Har ditt nåværende kort displayport? Jeg brukte displayport til HDMI adapter på mitt forrige kort for å få 4K 60Hz på tv'en. Ellers kan du jo alltids bare sortere etter rimeligste kort med HDMI 2.0 eller høyrere. HDMI 1.4 støtter kun 4k 30Hz, som jo egentlig er nok til film men gir en ekkel opplevelse på alt annet. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 20. januar 2021 Del Skrevet 20. januar 2021 Jeg bruker dette i min kino med 4K Har aldri sviktet på noe som helst jeg har brukt det til https://www.google.no/amp/s/www.prisjakt.no/amp/product.php%3fp=4329357 Lenke til kommentar
tjwesterby Skrevet 21. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2021 Teodor1979 skrev (12 timer siden): Jeg bruker dette i min kino med 4K Har aldri sviktet på noe som helst jeg har brukt det til https://www.google.no/amp/s/www.prisjakt.no/amp/product.php%3fp=4329357 Perfekt, samme som jeg har sett på faktisk. Har du kjørt noe MPC-HC med shadere eller noe på det og testet ytelse? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 tjwesterby skrev (På 21.1.2021 den 9.55): Perfekt, samme som jeg har sett på faktisk. Har du kjørt noe MPC-HC med shadere eller noe på det og testet ytelse? Beklager sent svar. Travel hverdag 😇 Jeg bruker MPC til all avspilling, men har ikke fiklet med shaders må jeg innrømme 🤔 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Nvidia Ampere kortene støtter hdmi 2.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå