Gå til innhold

Hjelp, 6.1 system masse skurring


Anbefalte innlegg

Topic'en sier jo litt. Kjøpte for en stund siden Logitech x620, ett 6.1 system.

Hovedkortet mitt tror jeg bare støtter 5.1 system ( ABIT NF7 s2 ) Dette justerte jeg da fra 6.1 til 5.1 bak på den ene høytaleren.

Problemet er at jeg får en vanvittig lystone skurring når jeg beveger på volum knappen på høyttaleren, åsså virker bare de 3 fremste høytalerne. De som jeg har plassert bak er det ikke noe lyd ifra. Er 99% sikker på at jeg har koblet rett, rød ledning i rødt "hull" osv. Er høytalerne defekte ? De virker ( men bare de 3 som er fremme ) når jeg ikke justerer lyd.

Fikk ikke noe CD med i pakken, har også vært inne på Nvidia nforce control panel uten noe hell.

Noen som har noen tips, eller hint om hvor jeg kunne ha gjort feil? Eller er det feil med høytalerne ?

 

Med vennlig hilsen

Paul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må inn på audio innstillingene på pc-en. Ser ikkje ut som du har gjort det i svara dine. Den må vere rett konfigurert for å få rett lyd i rett kanal.

 

Dersom du har gjort det og det fortsatt ikkje virker så ville eg prøvd med rein stereolyd og feilsøkt meg fram til ka høgtalere som fikk lyd fra utgangene på pc-en.

 

Sorry formuleringen.

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...