Gjest bcbd3...e53 Skrevet 18. januar 2021 Del Skrevet 18. januar 2021 Skal kjøpe ut samboer av rekkehuset vi eier sammen. Det er andelsbolig. Vi er blitt enige som summen og fikk beskjed av banken om å endre hjemmelshaver hos kartverket først. Så nå er jeg litt usikker på prosessen her. Jeg og samboer har god tone og vi stoler på hverandre. Tror vi klarer å gjøre det uansett rekkefølge her, men er det noen som vet hvordan dette gjøres ryddig? Sett at jeg og samboer hadde vært bitre fiender. Hvordan gjøres dette riktig? Og i hvilken rekkefølge Noen med erfaring, tips eller en link med informasjon rundt dette? Anonymous poster hash: bcbd3...e53 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. januar 2021 Del Skrevet 19. januar 2021 Hvis dere ikke stoler på hverandre her så bruker dere oppgjørsmegler. Hvis ikke er det ikke mulig å gjøre dette uten risiko for kreditorbeslag. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 19. januar 2021 Del Skrevet 19. januar 2021 Megler eller advokat hvis dere ikke stoler på hverandre. Et alternativ er at dere ber banken fullføre lånesaken fult ut slik at dere signerer på alle lånepapirer også ber dere banken vente med utbetalingen til hjemmelen er overført. Det er ikke sikkert alle banker ønsker å gjøre dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå