Gå til innhold

Problemer med Promise Ultra100TX2 IDE-kntrlr

Anbefalte innlegg

Når jeg kobler til cd-enheter på mitt Promise Ultra100 TX2 vil ikke windows starte opp. Win får bootet ferdig, men skjermen blir svart i det LOGON-screenen skulle ha kommet. Har ikke prøvd i sikkerhetsmodus da CD-romene ikke ville blitt registrert uansett.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. usikker på om jeg har opplevd noe lignende..

Jeg har en HighPoint RocketRAID100 IDE/RAID-kontroller, og hvis jeg har noen hardidsker koblet på denne når jeg booter maskinen, vil ikke XP boote.

Dersom jeg ikke har noen harddisker på den, booter XP. Irriterende, så jeg slutta å bruke XP.

Unnskyld for at jeg ikke kommer med noen løsning, men litt sympati skader vel ikke :)

(å legge inn nye drivere og sånt funka heller ikke :()

Lenke til kommentar
jeg satte bare att den sku boote rett fra hd i biosen på first boot device. etter det funka det fint

skal prøve.

Ja, det funker fint med harddisk.

I det siste har jeg veldig ofte fått CRC-feil under innstallasjon fra CD, kan det ha noen sammenheng?

Lenke til kommentar

Jeg fant en SCSI-cdrom i enhetsbehandling, som jeg ikke hadde. Jeg avinnstallerte den, slo av maskina, koblet til de to siste cd-romene, og jammen startet ikke windows opp som det skulle :roll:

Jeg for derimot fortsatt CRC-feil ved bruk av cd. Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar

Bruk ikke highpoint eller promise controllere til CD-Enheter, i 60-70% av tilfellene vil dette føre til problemer på en eller annen måte. Er selv tekniker så jeg har litt erfaring ja ;)

Disse kontrollerene virker derimot ypperlig for harddisker så jeg anbefaler at du heller flytter over noen harddisker og har CD-enhetene tilkoblet hovedkortet.

Har testet en del rundt dette og funnet ut at kontrollere basert på Silicon Image brikkesett stort sett fungerer ok med CD-enheter. F.eks denne: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...15&GrpID=8&s=pl

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...