Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deprimert og får jeg ikke reist før mange år nå?!

Gjest ca203...eae

Anbefalte innlegg

Gjest ca203...eae

Faen !! Må vi vaksinere oss før vi kan reise og nå?! Bare det som mangla! Og så bestemmer de seg aldri!! Plutselig skal du se at vaksinasjonen foregår feil, og snart kommer flere og advarer mot vaksinen og! Og så må vi plutselig ikke vaksinere oss likevel. Alt bortkasta til slutt. Kan det ikke klare seg at de ekstra utsatte som vil, vaksinerer seg? De klarer faen meg ikke ta ordentlige vurderinger likevel. 

Anonymous poster hash: ca203...eae

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ca203...eae
NoTrace skrev (1 minutt siden):

Vaksiner deg når du får tilbudet. Ferdig snakka.

MÅ man vaksinere seg? Får jeg ikke gjort en dritt før jeg har ventet i kø bak alle andre? Kommer jo til å ta mange år. Så sier de plutselig at ventinga var bortkastet fordi vi kanskje må ha ei til eller at den kanskje ikke var så effektiv.

Lenke til kommentar

Følg myndighetenes til envher tid gjeldende anbefalinger.

Angående vaksineringsrate, så har man følgende tall, som indikerer at det ikke nødvendigvis kommer til å ta mange år å oppnå ~70% vaksineringsgrad som skal til.

Antall vaksinedoser øker

Innen utgangen av februar skal Norge ha fått 320.000 Pfizer-doser og 67.000 Moderna-doser. Fra mars skal antall Pfizer-doser trappes opp,  til anslagsvis 100.000–120.000 per uke.

Hvis vaksinen til Universitetet i Oxford/AstraZeneca blir godkjent 29. januar, kan det komme enda flere doser til Norge.

Ref: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qAvnom/solberg-om-coronatiltak-lettelser-for-de-unge-skjenkestopp-viderefoeres

Endret av NoTrace
  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Guest ca203...eae said:

Faen !! Må vi vaksinere oss før vi kan reise og nå?! Bare det som mangla! Og så bestemmer de seg aldri!! Plutselig skal du se at vaksinasjonen foregår feil, og snart kommer flere og advarer mot vaksinen og! Og så må vi plutselig ikke vaksinere oss likevel. Alt bortkasta til slutt. Kan det ikke klare seg at de ekstra utsatte som vil, vaksinerer seg? De klarer faen meg ikke ta ordentlige vurderinger likevel. 

Tja.. det virker igrunn helt surrealistisk å se på hvordan en moderne sivilisasjon plutselig kan beslutte seg for å ødelegge så mye for seg selv på den måten som man nå gjør over det meste av verden.  Som en maktesløs lemming i det store bildet kan vi ikke riktig gjøre noe med det og jeg vil anbefale å ikke tenke så mye over det.  Personlig lever jeg etter mantraet om å ikke bekymre meg om ting jeg ikke kan gjøre noe med.  Fokuser hellere på det positive og er du ung vil du sandsynligvis få sjansen til reise og leve livet senere.  

Lenke til kommentar

Det er verken vaksine krav eller reiseforbod her i landet.

Du har lov til å reise akkurat dit du vil, det er to hinder for å reise til utlandet. Det fyrste er det praktiske med at det er så få som reiser at det er reduserte reisealternativer å velge mellom, og den andre hindringa er at du må følge smittevernreglane til det landet du skal reise til. Så før du reiser så må du sjekke kva krav det aktuelle landet setter til innreisande. Det kan være at grensa er stengt og du ikkje får reise inn, det kan være at du må med attest på at du er koronafri, det kan være at du må gå i karantene, og enkelte land kan også kome til å sette krav om at du må dokumentere at du er vaksinert.

Når det gjeld vaksinen og advarslar om den så får du vurdere sjølv kost/nytte av å vaksinere deg. Det er som sagt frivillig å vaksinere seg her i landet, og sjølv om du nok står ganske langt nede på prioriteringslista før du får tilbod om vaksine så kan du heilt fint takke nei. Om det får praktiske konsekvenser å ikkje ta vaksinen gjenstår å sjå, det kan være at dokumentasjon på koronavaksine blir satt som krav for å kunne kjøpe flybillettar eller få sleppe inn på uteplassar, men det gjenstår å sjå.

Lenke til kommentar
Gjest ca203...eae

Men jeg får jo ikke reist før 5 år sikkert!!! Men da er jeg godt oppi år (34) og det er ikke lenger så stas... det meste, og jeg vil bli flyvertinne og jobbe på flyplass igjen!! Men det er jo bare andre jobber som er ledig nå.  Nei, på meg blir det nav...

Lenke til kommentar
15 hours ago, Guest ca203...eae said:

Men jeg får jo ikke reist før 5 år sikkert!!! Men da er jeg godt oppi år (34) og det er ikke lenger så stas... det meste, og jeg vil bli flyvertinne og jobbe på flyplass igjen!! Men det er jo bare andre jobber som er ledig nå.  Nei, på meg blir det nav...

Du ilegger jo egne meninger, og ikke de fakta som foreligger. Blir vanskelig å diskutere med deg da. Slik det ser ut nå er det langt fra 5 år til man kan reise fritt igjen.

Endret av NoTrace
Lenke til kommentar

Du er klar over at du kan reise? Som flere påpeker, så er det ikke noe forbud....

Jeg har både vært i thailand(okt-des), Dubai(juni-juli)og Spania(aug)

Kom tilbake, testet meg og var smittefri.. folk må slutte å overdrive om at alt er stengt og at man ikke får lov til noenting lengre. Nesten sånn at man lurer på at flertallet går fortsatt i barnehagen her i landet. Sutrer og gnåler

Endret av Laffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...