Gå til innhold

Hæren skal få nye helikoptre – ingen aner hva slags, hvor mange eller hvordan de skal kjøpes inn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det bør nevnes at kjøp gjennom FMS er kanskje blant de bedre innkjøpene forsvaret har gjort. Hercules, Poseidon etc. Når man velger plattformer rett fra hylla uten særnorske krav., så minsker faren for uforutsette kostnader og økte driftsutgifter. NH90 er et godt eksempel på dette. Tror mange angrer på at man ikke kjøpte seahawk til våre fregatter. Uh 60 er nok det sikreste valget, men samtidig så er disse nå i slutten av sin levetid i US army. Da kan det hende at 525 relentless kan være et bedre valg.

Lenke til kommentar

Men er UH-60 nær slutten av levetid pga. utdatert plattform, eller pga. mengden flytimer på den amerikanske hæren sin maskinpark? Jeg vil tro det er snakk om sistnevnte mtp. aktivitetsnivået deres siden maskinen ble innført. Så kan jo det selvsagt ha noe å si for deletilgang o.l. hvis den største brukeren bytter plattform, men nå er vel UH-60 blitt solgt til såpass mange andre land også at jeg ikke kan se for meg at det medfører noen vesentlig ulempe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...