thescientist Skrevet 17. januar 2021 Del Skrevet 17. januar 2021 Hei! Samboer og jeg vurderer en ny elbil. Per dags dato har vi en litt sliten Volvo C30 2007 modell. Bilen blir hovedsakelig brukt til og fra jobb (totalt 22km tur/retur), men må kunne ha plass til ski/snowboard. Enten i bilen eller som taklast. Krav: - Vi har fått et tak på 450k fra banken, men ønsker egentlig å bruke rundt 250-300+-. - Grei rekkevidde (200+), da vi kun ha kommunale parkeringsplasser utenfor boligen. Står som nr 1 på venteliste over garasjeplass med lademulighet. - Fint med skinninteriør Vi har sett på VW E-Golf 2019 modell (300km) og vurderer denne. Men er det dumt å velge en "gammel" bil, nå som ID. 3 er ute? Taper den seg mer enn en ID. 3 vil? Burde vi heller gå for en ID. 3 og leve med alcantara seter? 😕 Sykt vanskelig å velge når det er så mye nytt hele tiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. januar 2021 Del Skrevet 17. januar 2021 3 hours ago, thescientist said: Vi har sett på VW E-Golf 2019 modell (300km) og vurderer denne. Husk at 300 km er NDEC. e-Golf har 230 km WLTP, og vil i praksis ikke nå over 200 på vinterkjøring. Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 17. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2021 Sant det, vi har lagt fra oss tanken om en E-golf. Det blir nok litt i det minste laget. Vurderer en ID.3 eller en Hyundai Kona. Si ifra dersom noen har erfaringer rundt disse bilene! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. januar 2021 Del Skrevet 17. januar 2021 Jeg ville sett på Ioniq og kanskje Kona om den ikke blir for dyr. Ioniq er veldig mye for pengene i prisklassen du viser til. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. januar 2021 Del Skrevet 18. januar 2021 (endret) Jeg hadde sett på Citroën ë-C4. https://www.citroen.no/modeller/citroen/c4/bygg-din-bil/versjon.html Endret 18. januar 2021 av Hanhijnn Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 20. januar 2021 Del Skrevet 20. januar 2021 Om plass betyr noe ville jeg kanskje sett på brukt E-Niro eller Leaf. Hvis plass ikke betyr noe er Kona et godt valg. Om rekkevidde ikke betyr så mye så har du MG ZS EV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå