Kajac Skrevet 18. januar 2021 Del Skrevet 18. januar 2021 PgUp skrev (25 minutter siden): Kan stemme dette. Hvordan type understellsbehandling er å anbefale? På en syv år gammel bil ville jeg utvilsomt gått for FluidFilm. En tradisjonell behandling med Tectyl og tilsvarende stoffer krever fjerning av eksisterende rust før behandling, og på en bil som er 7 år vil det være tilnærmet umulig å bli kvitt rust som har sneket seg inn i kriker og kroker og plateskjøter osv. Så en tectyl-behandling kan gjøre mer skade enn nytte. FluidFilm (og andre oljebaserte behandlingsprodukter) trekker inn i rusten og stopper den, og siden olje er vannavstøtende holder den også ny fuktighet borte. Fluidfilm er derfor billigere siden det er mindre forarbeid som må til. FluidFilm har imidlertid også noen baksider. Som et oljeprodukt som ikke tørker, vil bilens understell være "oljete" så lenge beskyttelsen fungerer. Dette kan være litt kjedelig, spesielt hvis du mekker på bil selv. I tillegg er det ingen tvil om at fluidfilm vaskes lettere vekk enn tectyl, så det anbefales årlig sjekk og evt. etterbehandling. Det anbefales heller ikke bruk av underspyling på en Fluidfilm-behandlet bil. Og den kanskje største bakdelen er at bilen blir luktende fjøs i noen uker etter behandling. Fluidfilm kan du lese mer om her: https://www.fluidfilm.no/antirustbehandling Jeg har selv en veteranbil som er behandlet med FluidFilm av antirustverksten, og må si det er helt utrolig hvor bra det fungerer. Jeg har prøvd diverse oljebehandlinger tidligere, hovedsakelig linolje-basert, men det renner som regel vekk etter en stund. Jeg har deler under den bilen som fremdeles er blanke under FluidFilmen etter å ha gått i saltlake på vestlandet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå