Gå til innhold

Ny TV. Hva med lyd, google, apple, ikea, sonos, samsung?

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Ny i forumet her,  så mulig jeg legger dette på uriktig sted. 

Jeg har nylig gått til innkjøp av ny TV. Valget endte til slutt på Samsung 65` Q80T, som hos sikkert mange andre i disse tider, grunnet testresultater og grei pris. (https://www.samsung.com/no/tvs/qled-tv/q80t-65-inch-qled-4k-smart-tv-qe65q80tatxxc/) Tv`n var det leveringstid på, så den er forventet å ankomme i midten av februar, spent.  

Som naturlig er, når man har ny TV., ønsker man gjerne ny lyd. Her blir jeg om mulig enda mer forvirret enn da jeg skulle velge TV. Det finnes tydeligvis et hav av muligheter. Her tenker jeg først og fremst på lydplanke/hjemmekino. Har forstått det slik at Dolby Atmos og muligens DTS X er forholdsvis det samme, men dog "siste skrik"? Et naturlig valg ville gjerne vært et system fra Samsung, som HW-Q66T eller HW-Q66R/XE som begge er i salg hos Elkjøp. Hva er egentlig forskjellene her? Et annet Spennende alternativ er så klart Sonos Beam eller Arc. Der sistnevnte er priset litt i overkant av hva jeg ser for meg. Det finnes helt sikkert andre alternativer å anbefale også? 

Til slutt. Jeg har også en del Google produkter, som nest hub, nest wifi, og nest mini plassert rundt om kring i huset. For å gjøre det enda vanskeligere er jeg glad i Apple, det innbefatter iPhone, iMac, MacBook Pro, iPad og Apple tv. 

Finnes det noe system som er god på å styre både TV, Lyd og andre enheter, eventuellt fra både Google og Apple, eller i det minste en av dem? Og hvilke Lydplanke passer best til dette, og til TV-en jeg har bestilt? 

Håper å ha laget litt hodebry for noen av dere, takk skal dere uansett ha :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...