idleman_2 Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 (endret) 24 minutes ago, MariusJS said: eller så er de utsolgt Utgått/ute av sortementet.... https://www.overclockers.co.uk/asrock-h110-pro-btc-intel-h110-socket-1151-ddr4-atx-motherboard-mb-6b4-as.html Endret 20. februar 2021 av idleman_2 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Der forsvant det noen OT innlegg, hold dere til tema folkens Dette innlegget skal ikke kommenteres. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 1 hour ago, Jdyver said: Når vet man at man drar + på minnet for langt? Når det kommer rød tekst i mineren bør du se på kjøling eller verdiene du kjører. 8X C er relativt lavt. 1 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 (endret) Noen med en god forklaring på hvorfor jeg bare får 57MH/s pr kort i HiveOS? Ligger på 62MH/s med samme innstillinger og miner (T-Rex) i Windows. Eventuelt en dårlig forklaring. Jeg er åpen for det meste Endret 20. februar 2021 av KjellV Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Noen som har opplevd lignende med en strømforsyning, den fungerte ikke i går med "paper clip test", men i dag når jeg tester den helt likt så begynner viftene å spinne. Syntes det virker utrolig rart. Fant ut at hovedkortet var defekt, kan det ha påvirket strømforsyningen? Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 20. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2021 KjellV skrev (9 minutter siden): Noen med en god forklaring på hvorfor jeg bare får 57MH/s pr kort i HiveOS? Ligger på 62MH/s med samme innstillinger og miner (T-Rex) i Windows. Eventuelt en dårlig forklaring. Jeg er åpen for det meste Memory clock må dobles i Linux. Bruker du 1200mhz i Windows blir det 2400mhz i HiveOS. 1 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Nå blir det mining av masse annet enn Eth😂 https://www.tomshardware.com/news/rtx-3060-still-profitable-mining 1 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 (endret) Kryptodebunker skrev (17 minutter siden): Memory clock må dobles i Linux. Bruker du 1200mhz i Windows blir det 2400mhz i HiveOS. 🙈 Visste jo det veldig godt egentlig. Klassisk slurvefeil her i gården. Men mange takk, da slipper jeg å tenke mer på det. Endret 20. februar 2021 av KjellV 2 Lenke til kommentar
Groundbreaking-Maize Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 (endret) Splitter skrev (6 timer siden): Mulig det er enklere enn jeg tror. Uansett så kan jeg rett og slett ikke fordra å holde på med slike ting. Gleder meg til å få solgt alt sammen, og slippe å tenke på det noe mer. Det er lov til å bare slutte å ødelegge jordas energiressurser ved å hamstre pedofilpenger. Jeg mener, den patetiske yielden til to-tre 3090 kan man tangere mange ganger ved å.... sette pengene man ville brukt på børsen? Det er uansett tapt kapital ved neste gen/når bobla punkterer. Angreretten har gått ut til den tid. Endret 20. februar 2021 av Groundbreaking-Maize Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Kjører 1070 og 3070 i sammen, men lolminer viser at total mh/s er mindre enn når jeg kjørte bare 3070, noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Bytt miner, jeg hadde samme problem og fant ikke workaround. Hvis jeg kjørte flere kort på lolminer gikk alle kortene til 21 MH/s. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 BadCat skrev (Akkurat nå): Bytt miner, jeg hadde samme problem og fant ikke workaround. Hvis jeg kjørte flere kort på lolminer gikk alle kortene til 21 MH/s. Hvilken miner anbefales for ETH? T-Rex? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 NBMiner løper sirkler rundt alt annet, i alle fall på Windows. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Da prøver jeg den, takk! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Sarasin skrev (På 17.2.2021 den 18.46): Var dette et akseptabelt hovedkort? Kom på nå at jeg så denne posten tidligere i uken. Sitter nå med 3 slike i hus. Rig #1 med 6 x 30XX er oppe og går. Hovedkortet fungerer uten problemer. Det mest "mystiske" er at man ikke kommer til POST om man fyller opp alle PCIe-spor med risere dersom man har prosessor med integrert grafikk aktivert. Blir da 7 GPUer = én for mye for hovedkortet. Disable IGP i BIOS så går det fint. I tillegg må du ta enable på en sak jeg ikke husker navnet på, men står noe med mining. Dette er om man skal kunne bruke mer enn 4 GPUer. MariusJS skrev (På 17.2.2021 den 19.28): Vanskelig å si, antakelig det største problemet med vanlig hovedkort er at de ikke har noe ekstra power til PCIe slotene Er ikke et minimumkrav til hovedkortet at det kan levere 75W til hvert PCIe x16-spor slik at om man kun benytter seg av risere så blir det ikke noe problem uansett? Ikke mitt spesialfelt akkurat, men det eneste jeg kan se for meg er om man har GPU direkte i hvert x16-spor på hovedkortet i tillegg til å fylle opp med risere og kjører full load. Med en slik løsning får man gjerne ikke tilgang til alle PCIe-sporene for risere grunnet kollisjon med GPU så løser seg selv? 1 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 NAVer skrev (7 minutter siden): Hvilken miner anbefales for ETH? T-Rex? Vil nok påstå at T-Rex er annerkjent som den beste mineren for Nvidia 20- og 30-serie grafikkort. Hvordan den er for 10-serien vet jeg ikke. Anbefaler å iallfall prøve den og sammenligne opp mot de andre minerene. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 NBMiner lar deg pushe kortene hardere før du får rejected shares. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 (endret) KjellV skrev (10 minutter siden): Vil nok påstå at T-Rex er annerkjent som den beste mineren for Nvidia 20- og 30-serie grafikkort. Hvordan den er for 10-serien vet jeg ikke. Anbefaler å iallfall prøve den og sammenligne opp mot de andre minerene. Får prøve den i neste runde feilsøking, men nå fungerer NBMiner ganske bra i forhold til lolminer. Ligger på 82mh/s i forhold til 45mh/s Endret 21. februar 2021 av NAVer Lenke til kommentar
xRun Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Hvilke HW wallets bruker/anbefaler de mer erfarne minerne her? Tenker nyeste fra Ledger eller Trezor, eller begge pga. litt ulik coin støtte, eller noe annet? Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 56 minutes ago, xRun said: Hvilke HW wallets bruker/anbefaler de mer erfarne minerne her? Tenker nyeste fra Ledger eller Trezor, eller begge pga. litt ulik coin støtte, eller noe annet? Bruker ledger selv og er fornøyd, men hører at mange mener at Trezor er best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå