BadCat Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Det ser relativt ok ut etter 21 timer med mining på Hiveon, men jeg trenger mer tid før jeg kan komme med en konklusjon. 1 Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 (endret) Kan noen forklare hva som foregår her? Plutselig har jeg 3 x Radeon-logoer nede i taskbar, og som dere ser droppet skjermkortet ned til 55W mot normalt (nå) 120W. Forklaring på dette? 😕 Endret 18. februar 2021 av Sarasin Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 2 hours ago, Frank Drebin said: Er vel en grunn til at riggene med 4 GB blir liggende på Finn, riggene som er riktig priset rekker du vel nesten ikke å se før de er solgt. Profitable rigger blir vel gjerne ikke lagt ut i det hele tatt, gitt at eierne er noenlunde optimistiske mtp. prisen på ETH framover, vanskelighetsgrad framover, EIP1559, osv. Har sett flere 3000 serie rigger rundt 100k som har blitt solgt 1 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 18. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2021 Sarasin skrev (40 minutter siden): Kan noen forklare hva som foregår her? Plutselig har jeg 3 x Radeon-logoer nede i taskbar, og som dere ser droppet skjermkortet ned til 55W mot normalt (nå) 120W. Forklaring på dette? 😕 AMD er generelt mye mer trøblete i Windows enn Nvidia. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 (endret) Ikke pent trikset til NVIDIA nå. Hashraten på 3060 starter på 50 og går trinnvis ned til det halve. Får håpe at det slår tilbake og påvirker ytelsen på noe annet slik at det blir mange sinte kunder og recalls. Det er vel AiBs som blir lidende uansett. Endret 18. februar 2021 av BadCat Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Samtidig så lanserer de Nvidia CMP for mining, og ser ut som de er veldig lite effektive! 75% av hashraten til 3060 Ti og 3070 ved dobbelt så høy effekt. https://www.nvidia.com/en-us/cmp/ Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Det spørs jo hva prisen på de blir da Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Spent på prisen. Usikker på om det vil lønne seg, husk at de har null verdi dagen lønnsomheten går ned sammenlignet med vanlige grafikkort som fortsatt vil ha en gjensalgsverdi på bruktmarkedet. Noen som vet om disse kun er rettet mot store miningfarmer eller om normale folk vil kunne kjøpe dem. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 50HX ser jeg er sammenlignbar med 1080 Ti, bare med ca. 50 W høyere effekt. Så hvis prisen blir noe mer enn 4500-5000 kr er jeg spent på hvem som kjøper noe sånt. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Tror jeg fant ut av det. Endte opp med at jeg avinstallerte Radeon, men da fikk jeg en hel del OpenCL driver error. Reinstallerte Radeon (WHQL-versjonen jeg hadde), og oppdaget at Radeon sto på "automatic tuning", der det tidligere sto på "manual tuning". Regner med at Afterburner og Radeon har krangla, og at OCen i Afterburner har tulla med Radeon sine automatic settings. Håper i alle fall det, nå fungerer det igjen Skulle gjerne hatt svar på den meget lengre posten min fra noen sider siden, om noen har lyst og kan ta seg tid 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 16 minutes ago, Frank Drebin said: 50HX ser jeg er sammenlignbar med 1080 Ti, bare med ca. 50 W høyere effekt. Så hvis prisen blir noe mer enn 4500-5000 kr er jeg spent på hvem som kjøper noe sånt. Virker vel som det der er uten klokk og TDP tweaks 1 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 (endret) KjellV skrev (34 minutter siden): Samtidig så lanserer de Nvidia CMP for mining, og ser ut som de er veldig lite effektive! 75% av hashraten til 3060 Ti og 3070 ved dobbelt så høy effekt. https://www.nvidia.com/en-us/cmp/ De bruker gammel arkitektur. Rett og slett rip off av minere. Nvidia er griske. Endret 18. februar 2021 av Pc Lynet 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 8 minutes ago, Pc Lynet said: De bruker gammel arkitektur. Rett og slett rip off av minere. Nvidia er griske. Er det bekreftet noe sted? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Det er specs uten tweaks. 3080 er også rapportert til 86 med 320 W. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 MariusJS skrev (24 minutter siden): Virker vel som det der er uten klokk og TDP tweaks Godt poeng. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Greit nok at det er uten tweaks, men hvor mye ekstra kan man forvente å tyne ut av kortene når de er designet for mining og hashrate for ethash er med i annonseringen? Om man enkelt kan sette power limit til 60% og minne +1200 for å redusere effekten og øke hashrate med 50% hadde de gjerne satt standard specs nærmere dette? Vi får vente og se, men jeg er skeptisk. 30X0 er ikke laget for mining, så blir vel ikke sammenlignbart? Jeg har også sett spekulasjoner om at de vil bygge disse av gamle deler a la 10XX-serien, men ikke sett noe bekreftet. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 7 minutes ago, KjellV said: Greit nok at det er uten tweaks, men hvor mye ekstra kan man forvente å tyne ut av kortene når de er designet for mining og hashrate for ethash er med i annonseringen? Om man enkelt kan sette power limit til 60% og minne +1200 for å redusere effekten og øke hashrate med 50% hadde de gjerne satt standard specs nærmere dette? Vi får vente og se, men jeg er skeptisk. 30X0 er ikke laget for mining, så blir vel ikke sammenlignbart? Jeg har også sett spekulasjoner om at de vil bygge disse av gamle deler a la 10XX-serien, men ikke sett noe bekreftet. Umulig spørsmål å besvare. Det har jo lenge vært ryktet at 1XXX serien og 2XXX serien skulle få comeback pga mangel på 3XXX serien Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 MariusJS skrev (3 minutter siden): Umulig spørsmål å besvare. Jepp. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 (endret) MariusJS skrev (33 minutter siden): Er det bekreftet noe sted? KjellV skrev (14 minutter siden): Greit nok at det er uten tweaks, men hvor mye ekstra kan man forvente å tyne ut av kortene når de er designet for mining og hashrate for ethash er med i annonseringen? Om man enkelt kan sette power limit til 60% og minne +1200 for å redusere effekten og øke hashrate med 50% hadde de gjerne satt standard specs nærmere dette? Vi får vente og se, men jeg er skeptisk. 30X0 er ikke laget for mining, så blir vel ikke sammenlignbart? Jeg har også sett spekulasjoner om at de vil bygge disse av gamle deler a la 10XX-serien, men ikke sett noe bekreftet. MariusJS skrev (6 minutter siden): Umulig spørsmål å besvare. Det har jo lenge vært ryktet at 1XXX serien og 2XXX serien skulle få comeback pga mangel på 3XXX serien Det virker logisk. Det er for liten kapasitet hos chip fabrikkene som lager AMD, PS5 og Xbox og Nvidia. Bedre å bruke noen gamle fabrikker til å lage mining hardware. Minere er dumme nok til å kjøpe likevel tenker Nvidia. Endret 18. februar 2021 av Pc Lynet Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Det er vel spesifisert at det er basert på Ampere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå