Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at hashraten varierer mye de siste dagene på Ethermine, men at den i snitt har gått litt ned. Det har kanskje med luck å gjøre? Har bare 3 maskiner, så da har jeg ikke nok til å få et jevnt snitt.

Ellers så begynner denne 3080 til kr. 8250 å bli ganske dyr, stemmer det at en slik produserer Etherium for ca kr. 100 pr dag for tiden? Den skulle blitt levert i morgen, men er nå utsatt enda 7 dager.

Lenke til kommentar
shauge2 skrev (10 timer siden):

Ser at hashraten varierer mye de siste dagene på Ethermine, men at den i snitt har gått litt ned. Det har kanskje med luck å gjøre? Har bare 3 maskiner, så da har jeg ikke nok til å få et jevnt snitt.

Ellers så begynner denne 3080 til kr. 8250 å bli ganske dyr, stemmer det at en slik produserer Etherium for ca kr. 100 pr dag for tiden? Den skulle blitt levert i morgen, men er nå utsatt enda 7 dager.

Regn i strømpris og da, bor du i Oslo eller Bergen koster vell strømmen rundt 3kr pr kWh inkl nettleie, blir opptil 20kr ekstra om dagen i strøm :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (12 minutter siden):

Regn i strømpris og da, bor du i Oslo eller Bergen koster vell strømmen rundt 3kr pr kWh inkl nettleie, blir opptil 20kr ekstra om dagen i strøm :p

er vel 2-3 timer om mårran som er i nærheten av den spot prisen

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (12 minutter siden):

Hvis du har timesavregning så, ser noen selskap opererer med døgnpris og den har vært dryg noen dager. 

bor i nordnorge, så vesentlig billigere strøm her. 63 øre eller noe for øyeblikket inkl nettleie

Lenke til kommentar

Kan være lurt å få en elektriker til sjekke for feil. Leide en sokkelleilighet ved en eldre enebolig en gang. Der gikk ca 30% av strømmen i bakken pga. jordfeil eller lignende. Merket dette godt på strømregningen etter at dette ble rettet opp.

Endret av mozaix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
mozaix skrev (3 timer siden):

Kan være lurt å få en elektriker til sjekke for feil. Leide en sokkelleilighet ved en eldre enebolig en gang. Der gikk ca 30% av strømmen i bakken pga. jordfeil eller lignende. Merket dette godt på strømregningen etter at dette ble rettet opp.

Kan det stemme du ikke hadde jordfeilbryter? Hovedsakelig er hva du never et potensielt problem på eldre boliger/leiligheter, hvor det ikke er jordfeilbryter.

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bygge en rigg kun for mining da jeg har tilgang på gratis strøm fra solcelleanlegget på hytta ca. fra mars til oktober (november-februar er det for lite sol). Kan nok fint trekke oppunder 1000W i snitt. Det hadde vært morsomt å brukt denne strømmen til noe fornuftig ;)

Gitt at en rigg med 2xRTX 3060 koster omkring 15.000, og klarer 100MH/s som betaler omkring $12,5 etter hva jeg har skjønt er det ca. 100,- pr. dag, altså tjent inn utstyr på 5 måneder? Er jeg helt på bærtur med summene her eller ser det reelt ut? 

En komplikasjon er at utstyret må slås av i perioder om det er mange dager på rad med dårlig vær. Trekker riggen 300W kontinuerlig (2x RTX 3060)  kan i og for seg batteripakka holde liv i den i 2-3 døgn men er det fortsatt ingen lading må den slås av. Jeg kan programmere inverter til å slå av når batterispenning går under f.eks 52V (14S lithium batteri) og på igjen når spenningen overstiger 53V. Vil den tåle å bli skrudd av og på via strømnettet og starte opp igjen uten problemer? Hvilket operativsystem anbefales, vil helst slippe Windows. 

Endret av Jens Kr. Kirkebø
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (7 minutter siden):

Gitt at en rigg med 2xRTX 3060 koster omkring 15.000, og klarer 100MH/s som betaler omkring $12,5 etter hva jeg har skjønt er det ca. 100,- pr. dag, altså tjent inn utstyr på 5 måneder?

ikke populært tema her inne, men om du tar hensyn til økende vanskelighetsgrad på etherium mining trenger du 20% økning pr mnd i prisen for ethereum for å tjene inn 15k på 5 mnd med 120MH/s. Tror du må ha litt lengre horisont på inntjeningen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...