Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kryptodebunker skrev (11 timer siden):

Faktisk hashrate kommer an på flaks i korte tidsrom. Du bør mine i minst ett døgn. Da kan du se forskjell på rapportert og faktisk hashrate. 

https://2miners.com/blog/mining-pool-luck/

Frank Drebin skrev (47 minutter siden):

Det har vært litt snakk her om at current hashrate i poolen viser som lavere enn det man selv ser i mineren, men er det andre som har vært borti det motsatte? Ser i Ethermine-dashbordet at current hashrate er 12 % høyere enn reported hashrate🤔 Beregning over ulike tidsperioder kunne jo ha vært en feilkilde, men avviket er stort nok til at jeg vet at jeg aldri har vært så høyt på den riggen, det tilsvarer nesten en GPU til. Skal ikke klage hvis det fortsetter sånn altså, men synes det er snodig.

Hadde folk klart å lese en side tilbake i tråden 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg finner det enklere å få effektivitet på de 3060 Ti som kommer med 1x8 pin power vs 3070 med 2x8 pin power.

De kortene jeg er mest fornøyd med til nå er TUF GAMING/OC 3060 Ti. Minnet klokker høyt, bra kjøling, lave temperaturer, høy hashrate (65+). Mye enklere å få koblet opp kort med 1 kontakt også. Jeg har 9 3080 og nesten alle av de har 3 kontakter til kraftforsyning, grøss og gru å få det til å gå opp med PSU osv.

Faen for et rotete oppsett med alle slags merker kort og PSU.

Frankenstein har laget et monster.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
bmwm skrev (17 minutter siden):

Hvordan velger man beste pool? Jeg miner hos ethermine, ser jeg tjener litt dårligere enn jeg burde med min hashrate

synes også jeg tjener lite på ethermine sammenlignet med hva andre sier dem drar inn.

siste 6 timers average er 161.1 MH/s og utbetaling beregnes til 0.01002 ETH/dag eller $18.05, dette med et 3080 og et 3070 kort

Lenke til kommentar
muuha skrev (25 minutter siden):

synes også jeg tjener lite på ethermine sammenlignet med hva andre sier dem drar inn.

siste 6 timers average er 161.1 MH/s og utbetaling beregnes til 0.01002 ETH/dag eller $18.05, dette med et 3080 og et 3070 kort

https://minerstat.com/coin/ETH

Jeg har lagt inn riktig hashrate, og får mye mindre betalt enn det jeg skulle ha fått i følge minerstat sin kalkulator.

Endret av bmwm
Lenke til kommentar

Veldig vanskelig å finne ut hva man burde tjent synes jeg da gas price varierer etter nettverkstrafikken og luck spiller en betydelig faktor. Jeg har lest en del på reddit og bestemt meg for Flexpool da de har servere som kjører på ny maskinpark, andelen stale ligger ned mot 0,5% og de "jukser" ikke med gratis utbetaling som du egentlig betaler for ved å mine transaksjonene selv. Jeg ønsker uansett få og større utbetalinger, så at man må betale for transaksjonen slår ikke så stort ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
bmwm skrev (8 minutter siden):

Jeg har lagt inn riktig hashrate, og får mye mindre betalt enn det jeg skulle ha fått i følge minerstat sin kalkulator.

hvor mye er "mye mindre" ? ser tallet på ethermine er 7% lavere hos meg enn den kalkulatoren sier

Lenke til kommentar
muuha skrev (28 minutter siden):

hvor mye er "mye mindre" ? ser tallet på ethermine er 7% lavere hos meg enn den kalkulatoren sier

ca 10-15%, men hvis vi ser på current daily hos minerstate ligger den på ca 10 dollar pr 3060 ti. Min estimated earnings inne hos ethermine er på 6.6 dollar pr 3060 ti  

Kanskje bedre å regne med ETH:

I følge minerstat skal jeg få 0.00556337 ETH pr 3060 ti, ila 24 timer. Har mina i ca 30 timer og bare fått 0.00409 ETH pr 3060 ti. 44% mindre enn det jeg skulle ha fått.

Endret av bmwm
Lenke til kommentar
12 minutes ago, BadCat said:

Lønnsomheten varierer fra dag til dag. Man blir sprø om man skal se på tallene hele tiden annet annet enn om alle workers er på eller ikke.

Enig, tilta nesten helt for meg her om dagen fordi jeg hadde 5 kort som ikke minet når hiveon lå på 20-25$ pr 100MH/s

Lenke til kommentar

Dette blir det samme som at man får langt mindre hos NiceHash enn det som påstås.

Det er alltid noen "sannhetsvitner" som ytrer at de gjør det litt bedre enn de egentlig gjør. Dette er ikke annerledes enn for 10 år siden da en fyr klokket prosessoren til 4.2 mens han egentlig så vidt greide 4.0. Så var det en stakkar som observerte dette og lurte på hvilke feil han gjorde som kun greide 3.8. Skulle han prøve et annet hovedkort, prøve en annen batch av CPU osv. Nei han skulle bruke det han hadde og se fremover.

Tenk om jeg hadde rapportert at jeg greide 70 MH/s uanstrengt med 3060 Ti og holdt kjeft om at det blir en del rejected shares. Kanskje jeg skal si at jeg kjører alle kortene over 67 MH/s når jeg egentlig kjører 59-62 for 24/7.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hiveon påstår $12,65/dag per 100 MH/s. Spørsmålet er om det er oppdaterte tall. Jeg får ca $10,6 per 100 MH/s hos Ethermine., men store deler av perioden (siste 7 dager) har jeg ligget på ca $13,75 per 100 MH/s.

Man skal vel ikke bytte pool hver gang man ser bedre tall eller går under $10 per 100 MH/s.

Den eneste måten å finne ut om den ene er bedre enn den andre er på er å sette opp 600 MH/s i hver pool og sammenligne 1:1 over uker og måneder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...