Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nylig byttet fra btc mining med asics til gpu. Har landet på 12 stk  rx 6800 kort som ligger ganske stødig på 68mh/s pr kort.  Om det var så billig eller ei kan jo diskuteres fikk kortene for 8200-9000 

Ligger nå onsdagen på rett i overkant av 1000kr dagen  før strøm.  

Argumentet mitt til gpu vs asics er at om btc/eth osv skulle crasje som det gjorde i 2017/2018 kan man i det minste skru ting i biter å selge kortene riktignok til redusert pris men en asic er fucked om det hadde skjedd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Tom ole said:

Nylig byttet fra btc mining med asics til gpu. Har landet på 12 stk  rx 6800 kort som ligger ganske stødig på 68mh/s pr kort.  Om det var så billig eller ei kan jo diskuteres fikk kortene for 8200-9000 

Ligger nå onsdagen på rett i overkant av 1000kr dagen  før strøm.  

Argumentet mitt til gpu vs asics er at om btc/eth osv skulle crasje som det gjorde i 2017/2018 kan man i det minste skru ting i biter å selge kortene riktignok til redusert pris men en asic er fucked om det hadde skjedd. 

Ca samme logikk som jeg har, men ja rx 6000 serie kortene er desverre ganske shit til mining

Lenke til kommentar
1 minute ago, Kryptodebunker said:

Vanskelig å si

også vanskelig å si hvor stort dette er i norge, sist lå det kort på ebay i nesten ett år etter at finn.no var "tilbake til normal" det er såpass mange gamere som er på "budsjett" at de billigste kortene forsvinner lynraskt

• Liker 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (10 minutter siden):

Vanskelig å si

også vanskelig å si hvor stort dette er i norge, sist lå det kort på ebay i nesten ett år etter at finn.no var "tilbake til normal" det er såpass mange gamere som er på "budsjett" at de billigste kortene forsvinner lynraskt

Ja tror ikke det er noen alvorlig fare. Blir nok alltids kvitt skjermkortene. Men det er når prisen går til bunns at man virkelig bør mine. 

Lenke til kommentar

La inn bestilling på noe pc utstyr til mining riggen natt til onsdag, alle deler på lager...  er fortsatt 'under behandling'

Pleier ikke å gå så tregt  når de har alle varer på lokalt lager ?  En HEL dag uten at noe blir gjort for å sende varene 😕

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (21 minutter siden):

La inn bestilling på noe pc utstyr til mining riggen natt til onsdag, alle deler på lager...  er fortsatt 'under behandling'

Pleier ikke å gå så tregt  når de har alle varer på lokalt lager ?  En HEL dag uten at noe blir gjort for å sende varene 😕

De skal nok bare sjekke manuelt at du ikke har kjøpt to eller flere av noen komponenter... 

Det er også en del variasjon mellom nettbutikkene, noen er lynkjappe mens andre bruker lengre tid. Mistenker at enkelte egentlig har fjernlager, men at de ikke opplyser om det. Hvor var det du handlet?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Frank Drebin said:

De skal nok bare sjekke manuelt at du ikke har kjøpt to eller flere av noen komponenter... 

Det er også en del variasjon mellom nettbutikkene, noen er lynkjappe mens andre bruker lengre tid. Mistenker at enkelte egentlig har fjernlager, men at de ikke opplyser om det. Hvor var det du handlet?

Proshop

Sjekket nå status endret på en av varene endret fra på lager -> 2-4 dager  fjernlager

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Det har vært litt snakk her om at current hashrate i poolen viser som lavere enn det man selv ser i mineren, men er det andre som har vært borti det motsatte? Ser i Ethermine-dashbordet at current hashrate er 12 % høyere enn reported hashrate🤔 Beregning over ulike tidsperioder kunne jo ha vært en feilkilde, men avviket er stort nok til at jeg vet at jeg aldri har vært så høyt på den riggen, det tilsvarer nesten en GPU til. Skal ikke klage hvis det fortsetter sånn altså, men synes det er snodig.

Lenke til kommentar
Frank Drebin skrev (36 minutter siden):

Det har vært litt snakk her om at current hashrate i poolen viser som lavere enn det man selv ser i mineren, men er det andre som har vært borti det motsatte? Ser i Ethermine-dashbordet at current hashrate er 12 % høyere enn reported hashrate🤔 Beregning over ulike tidsperioder kunne jo ha vært en feilkilde, men avviket er stort nok til at jeg vet at jeg aldri har vært så høyt på den riggen, det tilsvarer nesten en GPU til. Skal ikke klage hvis det fortsetter sånn altså, men synes det er snodig.

Om det er current effective hashrate du tenker på så er den avhengig av luck og vil variere mye. Reported hashrate hos Flexpool er 185,5MH/s hos meg og stemmer veldig bra med det som vises i T-Rex miner. Det siste døgnet har current effective hashrate vært helt nede i 100MH/s og nesten oppe i 300MH/s. For øyeblikket ligger average effective hashrate på 177MH/s, mens samme over siste 6 timer ligger på 185MH/s og over siste 12 timer ligger den på 183MH/s. Er vel de to siste der som er viktigst. Jeg er usikker på hvordan average effective hashrate (den som ikke er siste 6 eller 12 timer) regnes ut, det står ikke noe om hvor lang tid som legges til grunn. Godt mulig det er siste timen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...