Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Kryptodebunker said:

En 6-pin bruker du for en riser. Disse har kun 6-pin kontakt. Sata er ikke laget for så mye strøm. Du bør kjøpe en minig strømforsyning for å ha nok 6/8 pin til både risere og skjermkort. 

https://www.iwill.no/iwill-pci-e-1x-til-pci-e-16x-for-mining-mkabler

1600w med 16 stk 6/8 pin 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4484440

1800w med 20 stk 6/8 pin

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4664012

har to stk psu 1500w og 1200w

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Kryptodebunker said:

Men har du nok 6/8 pins kontakter? Hvor mange skjermkort skal du drive?Er ledningene lange nok? 

Har bestilt meg asrock H110 BTC+ kort som har 11 stk pcie 1x slots..

Ikke noe problem, fikser kontakter selv.... fikse plugger selv (har på jobben) loddebolt skills har jeg og mattekunskap og elektronikk/strøm kunnskaper er iorden så jeg vet utifra psu spec  hvor mye strøm jeg kan trekke på hver linje...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Lenke til kommentar
Jdyver skrev (6 minutter siden):

Jeg bare kaster ut et spm før jeg begynner google. 

Kan jeg sette inn et 3080 som gpu nr to i nederste pci spor? 
Og hvordan påvirker dette det andre 3080 kortet ved gaming? Lar bare pcen stå å grave om natta.

image.thumb.png.312264c07e5384c8655d735ad1193314.png

Ja du kan det men da vil kabler for usb frontpanel og lyd, av/på knapp osv komme i veien for skjermkortet. Strømforsyning kommer kanskje også for nært. 

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (1 minutt siden):

Ja du kan det men da vil kabler for usb frontpanel og lyd, av/på knapp osv komme i veien for skjermkortet. Strømforsyning kommer kanskje også for nært. 

Satt å tenkte på dette, mulig man kan kjøpe noen vinkler fra kina for å vinkle den ene usb kontakten, og vinkle den ene kontakten for å skru pcen av og på.

Tenkte dette var den perfekte anledning for å bestille et O11 XL som jeg har drømt om lenge.

Lenke til kommentar
Jdyver skrev (3 minutter siden):

Satt å tenkte på dette, mulig man kan kjøpe noen vinkler fra kina for å vinkle den ene usb kontakten, og vinkle den ene kontakten for å skru pcen av og på.

Tenkte dette var den perfekte anledning for å bestille et O11 XL som jeg har drømt om lenge.

Betydelig enklere å kjøpe riser til skjermkortet eller bruke slot 2 som du har krysset over. 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Jdyver said:

Jeg bare kaster ut et spm før jeg begynner google. 

Kan jeg sette inn et 3080 som gpu nr to i nederste pci spor? 
Og hvordan påvirker dette det andre 3080 kortet ved gaming? Lar bare pcen stå å grave om natta.

image.thumb.png.312264c07e5384c8655d735ad1193314.png

Du kan koble pcie 1x til 16x riser cable på pcie 1x_1 (på overside av pcie 16x_1 slot

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (1 time siden):

Hvor får jeg tak i pcie x1 til x16 riser for mining,  best med sata power eller molex kontakt på disse ?

Hvis jeg må skaffe minst 5 av disse innen 2 uker ?

Ser det er en del som selger på Finn.no også, er vel fort halv pris ift. å kjøpe hos f.eks. Iwill. Regner med at disse på Finn.no har kjøpt et større antall fra Kina, ser ut som man kan komme ut på rundt 40 kr/stk inkl. mva. uten at det er et absurd antall risere man må kjøpe. Sikkert enda billigere hvis man velger treg frakt, som f.eks. på båt.

Støtter anbefalingen om å velge risere med 6-pin for strøm.

Lenke til kommentar
Frank Drebin skrev (1 minutt siden):

Ser det er en del som selger på Finn.no også, er vel fort halv pris ift. å kjøpe hos f.eks. Iwill. Regner med at disse på Finn.no har kjøpt et større antall fra Kina, ser ut som man kan komme ut på rundt 40 kr/stk inkl. mva. uten at det er et absurd antall risere man må kjøpe. Sikkert enda billigere hvis man velger treg frakt, som f.eks. på båt.

Jeg kjøpte 100 rett fra Kina tok 3 uker med DHL på grunn av mangel på flykapasitet. Først to uker vent i Kina så en uke fra Belgia til Norge. Pris per stk ca 50kr.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Frank Drebin said:

Har det noen betydning av hvilke revisjoner de selger på finn ?  ser en kar på Finn selger revisjon 006 mens iwill er oppe i versjon 009..

Om strømtrekk på riser kortet.. om en kobler 8 pins på gpu kortet  så trekker vel gpu minimalt fra riser kortet ?

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (4 minutter siden):

Har det noen betydning av hvilke revisjoner de selger på finn ?  ser en kar på Finn selger revisjon 006 mens iwill er oppe i versjon 009..

Om strømtrekk på riser kortet.. om en kobler 8 pins på gpu kortet  så trekker vel gpu minimalt fra riser kortet ?

Kjøp nyeste 009s. Skjermkortet kan trekke opptil 75w fra pcie sporet. 

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (2 minutter siden):

rtx 3060 TI trekker vel mere enn 75w  når det brukes til mining ?

Jeg snakker om hva som er teoretisk mulig å trekke fra pcie sporet på skjermkort uten egen strøm tilkobling. Hva som er faktisk trekkes fra pcie sporet på skjermkort med egen syrømtilkobling vet jeg ikke. 3060 ti bruker 120w hos meg. 

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (7 minutter siden):

PCIe-porten kan levere 75W og det er dette jeg ville tatt utgangspunkt i. Vi har lite kontroll over hvilken tilkobling strømmen kommer fra. HWINFO64 viser 80W fra 8 pins tilkobling og 40W fra PCIe-spor på noen 3060 Ti hos meg, men jeg ville uansett ikke stolt på dette i forhold til ledninger og oppsett.

Lenke til kommentar
Just now, KjellV said:

PCIe-porten kan levere 75W og det er dette jeg ville tatt utgangspunkt i. Vi har lite kontroll over hvilken tilkobling strømmen kommer fra. HWINFO64 viser 80W fra 8 pins tilkobling og 40W fra PCIe-spor på noen 3060 Ti hos meg, men jeg ville uansett ikke stolt på dette i forhold til ledninger og oppsett.

Ok så jeg bør gå for revisjon 009 uansett med andre ord ?

Lenke til kommentar

Har fått svar fra Komplett nå. Ikke overraskende er de ikke enig i mine protester om kansellerte ordre. De tar ikke skikkelig standpunkt til det jeg skriver i eposten deres om manglende informasjon eller at det ikke er dekket i salgsavtalen.

bilde.png.e7fd38d05ea54d33568302dbeff18b8e.png

Jeg husker ikke akkurat hva den meldingen sier og kan ikke prøve nå siden det ikke er noen skjermkort tilgjengelig, men for Ryzen 5900X ser det slik ut om man prøver å øke antallet fra 1 stk i handlekurven:

bilde.thumb.png.d59ce0cf831ec6b9cd429160498010c7.png

Står altså ikke noe her om begrensning på antall. Noen som kan huske om det er annerledes for skjermkort?

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (5 minutter siden):

Ok så jeg bør gå for revisjon 009 uansett med andre ord ?

Har ikke full oversikt over alle versjonene, men jeg ville styrt unna de versjonene som ikke har 6 pin PCIe-tilkobliong. Om 006 kun har molextilkobling ville jeg heller gått for 009.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
KjellV skrev (1 time siden):

Har fått svar fra Komplett nå. Ikke overraskende er de ikke enig i mine protester om kansellerte ordre. De tar ikke skikkelig standpunkt til det jeg skriver i eposten deres om manglende informasjon eller at det ikke er dekket i salgsavtalen.

bilde.png.e7fd38d05ea54d33568302dbeff18b8e.png

Jeg husker ikke akkurat hva den meldingen sier og kan ikke prøve nå siden det ikke er noen skjermkort tilgjengelig, men for Ryzen 5900X ser det slik ut om man prøver å øke antallet fra 1 stk i handlekurven:

bilde.thumb.png.d59ce0cf831ec6b9cd429160498010c7.png

Står altså ikke noe her om begrensning på antall. Noen som kan huske om det er annerledes for skjermkort?

Du har en dårlig sak. Det er en grunn til at Komplett har satt maks ett skjermkort per ordre. Lager du massestyr ender det med kun ett skjermkort per person. 

Komplett får ikke solgt hovedkort, CPU og minne etc. om de ikke har skjermkort på lager. Det er business ikke noe personlig. 

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...