Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

mozaix skrev (2 minutter siden):

En pc jeg har hatt stående i 263,5 timer har 7832 shares. Dog har den en litt lav hashrate på 34mh/s (en gammel bærbar med gtx 1070m). Det gir ca 29,72 shares timen eller 0,8742 shares timen pr megahash. Så hvis det er representativt, så vil jeg si ca 106 shares timen med 122MH/s.

Jeg ligger jo allerede på 142 shares på 30 min. Blir rundt 280 i timen. Trodde det var dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bmwm skrev (11 minutter siden):

Jeg ligger jo allerede på 142 shares på 30 min. Blir rundt 280 i timen. Trodde det var dårlig.

Det høres bra ut, men ikke glem at det er avhengig av "luck" som kan gå opp og ned.

Jeg skal sjekke endre pcen også som har stått og tikket litt.

EDIT: Mining riggen min ligger på ca 0,9 shares per megahash. Har færre timer registrert siden forrige reboot (111), men tror første forholdstallet er representativt. 

EDIT2: Ser nå at du også hadde lavere difficulty.

Endret av mozaix
Lenke til kommentar

Ja, det ene asus kortet er litt dårlig. Den bråker mer, har høyere temperatur og lavere hash, selv om den er koblet nederst i hovedkortet og ikke koblet til noe, i motsetning til øverste kortet som er koblet til skjerm og kjører mange programmer.

Lenke til kommentar
KjellV skrev (33 minutter siden):

Antall shares for meg hos Flexpool der jeg har 2 x 3060 Ti på rig0 og 1 x 3060 Ti på rig1. Totalt ligger stale på 0,7% og vanligvis på 0,5-0,6%.

bilde.png.b8dfe4f986616e6d7237c79521de7ee4.png

Forresten, hva er minste payout hos Flexpool? Ser det står 0,05eth, men gjelder den uansett hvor lenge man har minet? Og hvordan er det med tx-fee når det utbetales fra pool? Trekkes det av beløpet man har minet på pool?

Endret av mozaix
Lenke til kommentar
mozaix skrev (7 minutter siden):

Forresten, hva er minste payout hos Flexpool? Ser det står 0,05eth, men gjelder den uansett hvor lenge man har minet?

Usikker på om de har noen utbetalinger på mindre enn 0,05 ETH. Tror ikke det.

Om jeg har forstått dette riktig: Pools som ikke har avgift på uttak miner sine egne transaksjoner slik at dette reduserer belønningen (gas price 1 gwei for transaksjonene) i poolen. Flexpool gjør ikke dette, der går transaksjonen ut i nettverket som en hvilken som helst annen transaksjon. Denne transaksjonen må du selv betale for. Resultatet er at det ikke lønner seg å mine hos Flexpool dersom man har små uttak, man må over en viss terskel for at det skal lønne seg. Tror terskelen ligger på drøyt 0,1 ETH, men ikke sikker.

Lenke til kommentar
KjellV skrev (52 minutter siden):

Usikker på om de har noen utbetalinger på mindre enn 0,05 ETH. Tror ikke det.

Om jeg har forstått dette riktig: Pools som ikke har avgift på uttak miner sine egne transaksjoner slik at dette reduserer belønningen (gas price 1 gwei for transaksjonene) i poolen. Flexpool gjør ikke dette, der går transaksjonen ut i nettverket som en hvilken som helst annen transaksjon. Denne transaksjonen må du selv betale for. Resultatet er at det ikke lønner seg å mine hos Flexpool dersom man har små uttak, man må over en viss terskel for at det skal lønne seg. Tror terskelen ligger på drøyt 0,1 ETH, men ikke sikker.

Mhm, kan man sette gwei på uttakene selv? Spør fordi jeg vurderer å flytte over til flexpool  :)

Lenke til kommentar
mozaix skrev (1 time siden):

Mhm, kan man sette gwei på uttakene selv? Spør fordi jeg vurderer å flytte over til flexpool  :)

Det har jeg ikke sett noen mulighet for. Har ikke brukt den selv, men de har en chatteboble for support på siden deres som sikkert svarer på slike spørsmål.

idleman_2 skrev (4 minutter siden):

hvor mye kan jeg tjene på 5 x 3060 TI + strix 3090 OC ?

Whattomine - Jeg har justert hashraten fra det som ligger inne til 5 x 60 + 120 = 420MH/s som er det man kan forvente av en slik rig.

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (16 minutter siden):

Hva blir det per mnd ?  regnet ut i NOK

Linken viser 65,85 dollar pr døgn etter strømkostnad til 0,1 dollar pr kWh. I norske kroner tilsvarer det strømpris på 85 øre pr kWh inkl alle avgifter.

65,85 dollar = 558 kr pr dag -> 16740 kr pr måned.

Merk at dette kan gå både opp og ned og er ingen garanti for fremtidig inntekt. Det er kun basert på hva du får betalt akkurat nå. Ingen vet hvordan betalingen blir en uke, en måned eller et år fra nå.

Edit: Ser jeg brukte feil utgangsverdi her, hadde trykket på noe i kalkulatoren hos whattomine. Justeres vel til 14830 kr. pr måned for 58,35 dollar pr dag.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...