RaymondK Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Er det noe man kan grave med GPU utenom ETH? Er det sannsynligvis over når dem går over til POS? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 RaymondK skrev (39 minutter siden): Er det noe man kan grave med GPU utenom ETH? Er det sannsynligvis over når dem går over til POS? Ingen som vet, ingen som vet. men på ett tidspunkt ble jo Bitcoin umulig å mine med skjermkort og da startet man på ETH. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Har nyeste versjon av msi afterburner. Sliter med att det plutselig av seg selv, setter strøm til 100% noen andre som har opplevd dette, å funnet en fix? Lenke til kommentar
Le_Chuck Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Kennet_H skrev (1 time siden): Har nyeste versjon av msi afterburner. Sliter med att det plutselig av seg selv, setter strøm til 100% noen andre som har opplevd dette, å funnet en fix? Er det kun strømmen som settes til 100%? Blir justeringene du har gjort på memory og core også nullstilt? Har opplevd at alt har blitt nullstilt. Har da senket overclockingen litt, og ikke hatt noe problemer etter dette. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Kennet_H skrev (1 time siden): Har nyeste versjon av msi afterburner. Sliter med att det plutselig av seg selv, setter strøm til 100% noen andre som har opplevd dette, å funnet en fix? Bare tull å bruke Afterburner om man miner med Windows, du legger bare alle parameter direkte inn i miner. For eskempel i T-Rex miner på hovedpc hos meg, har jeg ett 3090 kort hvor jeg har lagt inn følgende parameter: --pl 100 --lock-cclock 1165 --mclock 1200 Nå kjører jeg med vannkjøling så jeg har ikke lagt inn viftehastighet, men det kan man legge inn med parameteret --fan 70 for eksempel, da kjører vifta på 70% hver gang miner er i bruk. 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 6 minutes ago, Dragonlove said: For eskempel i T-Rex miner på hovedpc hos meg, har jeg ett 3090 kort hvor jeg har lagt inn følgende parameter: --pl 100 --lock-cclock 1165 --mclock 1200 Dang, Tnx! 😍 Kidden har en pc med et 3080 ftw3 med xoc bios(Jepp, hun graver for pappa). Er ikke skjeldent den står og miner med 450W på gpu pga hun glemmer å bytte profil afterburner🤣 Lenke til kommentar
Htc one fanboy Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Dragonlove skrev (2 timer siden): Bare tull å bruke Afterburner om man miner med Windows, du legger bare alle parameter direkte inn i miner. For eskempel i T-Rex miner på hovedpc hos meg, har jeg ett 3090 kort hvor jeg har lagt inn følgende parameter: --pl 100 --lock-cclock 1165 --mclock 1200 Nå kjører jeg med vannkjøling så jeg har ikke lagt inn viftehastighet, men det kan man legge inn med parameteret --fan 70 for eksempel, da kjører vifta på 70% hver gang miner er i bruk. Eventuelt kan man bare lage en batfil på at MSI afterburner blir restartet hvert 15 min, om man bruker andre minere. Lenke til kommentar
Htc one fanboy Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Litt info angående mining etter eth går pos. Har dog ikke tid til å finregne på dette, men han kommer med bra info. Med utregninger her; https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1MiGBa6MFFEDu9tZp5lzsQGIZ6dCHpIu3bx_l5TSo2mk/htmlview Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 Htc one fanboy skrev (1 time siden): Eventuelt kan man bare lage en batfil på at MSI afterburner blir restartet hvert 15 min, om man bruker andre minere. Jeg bruker en batch fil for å starte T-Rex i elevated mode om strømmen går, sånn at den starter i admin modus, samt autologin i Windows, skulle det skje noe mens jeg er borte kan jeg også logge inn i Windows med TeamViewer, batch filer er egentlig ganske niffy greier 🙂 1 1 Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 4 hours ago, Le_Chuck said: Er det kun strømmen som settes til 100%? Blir justeringene du har gjort på memory og core også nullstilt? Har opplevd at alt har blitt nullstilt. Har da senket overclockingen litt, og ikke hatt noe problemer etter dette. Ja skjer bare med strøm. Å bare på nyeste beta. De eldre versjonene har ikke samme problem, men der får jeg ikke satt mem på mer enn +1500. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 17. oktober 2021 Del Skrevet 17. oktober 2021 1 hour ago, Htc one fanboy said: Eventuelt kan man bare lage en batfil på at MSI afterburner blir restartet hvert 15 min, om man bruker andre minere. Takk for tipset! Mulig jeg prøver meg på det. Lenke til kommentar
joakimb Skrevet 18. oktober 2021 Del Skrevet 18. oktober 2021 kremt skrev (På 16.10.2021 den 21.26): POW er vel mer eller mindre garantert til juni -22 etter siste dagers info jeg har sett. Så det er klart, det går mot slutten etterhvert. Men nye forsinkelser er jo slettes ikke usannsynlig. Supert. Takk for innspill. Jeg ønsker riktignok at ETH kommer seg over på POS, siden jeg tror ETH-POS er fremtiden for krypto uansett, men enn så lenge trives jeg med å pusle med graving, og håper at ETH-graving holder seg litt til. Regner uansett med oppsving i andre gravbare kryptoer når ETH endelig får seg over. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Må være surt å være miner og søring idag Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 nagina skrev (26 minutter siden): Må være surt å være miner og søring idag Ikke for oss som var smarte nok til å inngå fastpris avtale på strøm, 44,90kw/t Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 nagina skrev (1 time siden): Må være surt å være miner og søring idag De som miner får hvertfall litt igjen for oppvarming av huset, er verre med de som sitter med bare panelovner. 2 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 TheKims skrev (28 minutter siden): De som miner får hvertfall litt igjen for oppvarming av huset, er verre med de som sitter med bare panelovner. Kan ikke huske sist varmepumpen gikk jeg, ca 7-8 grader ute nå, mens det er rundt 23 grader inne, hele huset er kun oppvarmet av rigger Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 (endret) Dragonlove skrev (2 timer siden): Ikke for oss som var smarte nok til å inngå fastpris avtale på strøm, 44,90kw/t Bare vent avga kraft endrer din fastprisavtale🙃 med mindre du bor i nord eller midt Norge Endret 19. oktober 2021 av Ephrus Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Ephrus skrev (26 minutter siden): Bare vent avga kraft endrer din fastprisavtale🙃 med mindre du bor i nord eller midt Norge Er på siste mnd nå og de 2 foregående mnd så fikk jeg fin pris, må bare finne en prismatch avtale hos noen når jeg er ferdig hos Agva, ja jeg leste i dag at de slengte folk som de mente ikke var nye kunder over på dårlige avtaler da de hadde vært kunder hos Agva før, det har ikke jeg. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Miner i dag med Phoenixminer på mitt 2080 og Ethermine. Røk på å bestille et 6900XT i natt (pga bf 2042) - Hva vil foretrukket mining-oppsett for dette være? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. oktober 2021 Del Skrevet 19. oktober 2021 Godt å bo i Midt-Norge nå med dagens strømpriser. Riggene bruker ca 10kWh strøm i døgnet, på grensa mtp lønnsomhet om strømpris er nærmere 3kWh inkl alt, men koster vell rundt 10 øre \kWh for spotpris atm her 😛 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå