samye83 Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 Takk for lenken, akryl dekslet til gpu blokka lå ikke der. Får bare håpe at det ikke lekker, krysser fingrene. Kommer sikkert til å koste flesk å kjøpe et nytt. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 Lekker det eller du ønsker å bytte, vil jeg tro de glatt skaffer deg en såfremt de har/lager dem fremdeles. Og EK Supremacy EVO top koster jo bare 12.52 euro så tror ikke nødvendigvis det er så dyrt Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 Det er en rtx 3080 strix blokk, vil tro den akryl toppen koster litt. Jeg trenger ikke å bytte hvis det ikke lekker. Bytter kun hvis det lekker. Kjedelig å kortslutte 3080 nå som det nesten er umulig å få tak i et nytt kort. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 DAGENS? 😛 https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/pA3wEw/antivirusprogram-faar-mining-funksjon Kasta ut Norton for mange mange år siden Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 Norton antivirus Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 idleman_2 skrev (55 minutter siden): DAGENS? 😛 https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/pA3wEw/antivirusprogram-faar-mining-funksjon Kasta ut Norton for mange mange år siden Mon tro hvor mange prosent av inntekten de skal ha? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 4 hours ago, Cardinal said: Jeg kjøpte EC360 Silver på eBay som er nevnt tidligere i denne tråden. De er på 12W/mK. Planen er å bruke dem med en EK vannblokk istedenfor EKs originale som vel er ca 2W/mK. Er det virkelig så dårlige pads som følger med EK GPU-blokkene? Da skal det jammen byttes her når aktive bakplaten kommer i slutten av juni. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 4 hours ago, Cardinal said: Jeg kjøpte EC360 Silver på eBay som er nevnt tidligere i denne tråden. De er på 12W/mK. Planen er å bruke dem med en EK vannblokk istedenfor EKs originale som vel er ca 2W/mK. Han har også enda mer effektive men de ble for dyre. Gold på 14,5W og Platinum på 16,6W. Med Silver, koster putene omtrent det samme som blokka. men så kjøpte jeg vel for mange... Jake LaRue Marketing Manager for EK Water Blocks Har kommentert på facebok EK fansiden at de bruker pads 3 eller 3,5 W/mK Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 Sorry husket feil. Jeg så bare på https://www.ekwb.com/shop/thermal-pad-g-1-0mm-120x24mm Burde ha sjekket. Og i forhold til OEM er de sikkert bedre. Men i mine øyne blir 2 eller 3,5 uansett for lite hvis man først skal til med vannkjøling av GPUen. Skal man ta bryet med å bytte, bør det være ett skikkelig hopp opp. Så jeg bestemte da at når jeg monterte blokken så skulle jeg har på skikkelige pads. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 (endret) 1 hour ago, jocke said: Er det virkelig så dårlige pads som følger med EK GPU-blokkene? Da skal det jammen byttes her når aktive bakplaten kommer i slutten av juni. EK putene fungerer sikkert til vanlig gddr6 ram, men gddr6x ram blir så varme og når tempen blir over 90 grader så svetter/gir fra seg olje. Rambrikkene så ut som om de hadde badet i olje da jeg skulle bytte putene. 3080 har minet i ca 8 timer nå(+1200mhz ,100mh/s, 228w), og vram tempen hopper mellom 64-66 grader. Rom temp er ca 27 grader. Med EK putene var det 96 grader og romtemp var 24 grader. Endret 4. juni 2021 av samye83 Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 1500 kroner for nye pads, i tillegg til blokk både foran og bak. Godt jeg rekker å handle før lommeboken får vite om det Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 Det er en egen tråd som omhandler kjøling av disse kortene. Kjøling av minne på Nvidia 30-serie kort - Skjermkort og TV-kort - Diskusjon.no Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 3 minutes ago, Dragonlove said: Det er en egen tråd som omhandler kjøling av disse kortene. Kjøling av minne på Nvidia 30-serie kort - Skjermkort og TV-kort - Diskusjon.no gledesdreper Lenke til kommentar
Undified Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 Kjøpte disse via alixpress. Tok litt over en uke. Billig. Fra 106c til 72c ved mining. Gigabyte 3080. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 her er hva jeg bestilte for en tid siden... 2500 kroner ble det Lenke til kommentar
muuha Skrevet 4. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2021 Fikk omsider asus 3080 i dag etter 10 dager på avveie hos postnord, klarer ikke helt bestemme meg om jeg skal hive kortet inn i riggen, eller selge for 100% nå og kjøpe coins for beløpet Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) Lurer på om EC360 Silver ikke er så bra som de skal ha det til jeg, byttet på mitt Evga 3090XC3 og Nå er memory junction oppi 106 når den var 102 før, hva søren kan det være som gjør dette, noe jeg har gjort feil kanskje? Edit, nede igjen på 102C som det var før jeg byttet pads også, ble bare litt høyt når jeg makset kortet, er det mulig å undervolte for å få ned temp? Edit igjen, byttet bare 2 av pads mellom bakplate og minne, da jeg ikke hadde nok til alt, kan dette ha noe å si kanskje? Endret 5. juni 2021 av Dragonlove Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2021 5 minutes ago, Dragonlove said: er det mulig å undervolte for å få ned temp? Selvsagt. Lavere strømtrekk gir lavere temperatur. Testet EC 360 silver på mitt ftw3 ultra og fikk bare 2C lavere temps kontra noen 5,6wmk pads. Ellers så har ikke kjøleren til evga imponert 😣 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2021 Du får ikke undervolta minnespenning, bare kjernespenning så eneste måte å få ned temp via UV er om du har bra overføring av varme fra minne til kjøleren. Bra pads+UV kjerne som senker temp noen grader kan få ned minnetemp noen grader. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. juni 2021 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2021 On 6/4/2021 at 10:07 PM, Undified said: Kjøpte disse via alixpress. Tok litt over en uke. Billig. Fra 106c til 72c ved mining. Gigabyte 3080. Gelid er kvalitet det 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå