MariusJS Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 10 minutes ago, Pc Lynet said: Er det trygt å kjøre mange watt gjennom disse Kina smart pluggene? Fare for varmgang og brann om de ikke er produsert ordentlig. TP link sin er rated for 16A 240V, folk bruker disse for feks varmtvannsberedere og DEFA varmere 1 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 BadCat skrev (5 minutter siden): De jeg har sett på er godkjent opp til 2300W. selvfølgelig er det tryggest med færrest mulig koblingspunkt. 1-2 PSU er nok ikke det verste å koble i da de har egen sikring. Det kan selvsagt oppstå varmgang i pluggen likevel. Det er nok testet til å være relativt trygt. Jeg er mer skeptisk til riser-kort. Riser kort går det maks 75w i via egen 6-pin plugg så det er ikke særlig farlig. Jeg vurderer å måle ett par døgn, så fjerne og koble rett i veggen. Forbruket bør være konstant så lenge jeg ikke endrer på klokkingen eller algoritmene. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Riser-kort kan være veldig farlig hvis det ikke er kontroll på hvor spenningen går. Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Aldri skattet i det hele tatt før og har holdt med mining i flere år whops Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 BadCat skrev (1 minutt siden): Riser-kort kan være veldig farlig hvis det ikke er kontroll på hvor spenningen går. Total design feil på de risene og kabinett. Mine er 100% elektrisk isolert fra riggen. Ligger på pleksiglass ramme. De som fører til brann i mining rigger er ofte dårlige adaptere koblet til skjermkort og risere. Derfor lurt med LC Power som har nok 6/8-pin kontakter uten å bruke adapter. Spesielt SATA til 6-pin adapter bør man ikke bruke. 1 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 (endret) ilalo skrev (6 minutter siden): Aldri skattet i det hele tatt før og har holdt med mining i flere år whops Bare å "mine" de i år da. Så lenge du ikke har koblet wallet adressene til din bankkonto. Ellers burde det være ett slags amnesti, regner med at de færreste har oppgitt hobby mining av krypto til skattetaten. Endret 4. februar 2021 av Pc Lynet Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Wallet er koblet til bankkonto har jo tatt ut flere hundre tusen de siste årene sammen med en kompis Er nok sikkert som du sier Sikkert ikke mange som nevner at de driver med dette Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 ilalo skrev (8 minutter siden): Wallet er koblet til bankkonto har jo tatt ut flere hundre tusen de siste årene sammen med en kompis Er nok sikkert som du sier Sikkert ikke mange som nevner at de driver med dette Da får du nok ett skatteproblem en dag. Ville nok vurdert å rådføre meg med en skatteadvokat. Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Tviler, men den tid den sorg Uansett så håper jeg ikke folk er like teit som det vi var 1 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Har dere utgiftsført kostnader til mining? Om ikke vil dette komme i fratrekk og dempe den sure smaken. Er det snakk om flere hundre tusen kan det bli en skikkelig smell (kan det bli fengsel?) om man blir oppdaget og det vil være mange ganger bedre om man selv sørger for å ordne opp i saken enn om man blir fersket. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 4 minutes ago, KjellV said: Har dere utgiftsført kostnader til mining? Om ikke vil dette komme i fratrekk og dempe den sure smaken. Er det snakk om flere hundre tusen kan det bli en skikkelig smell (kan det bli fengsel?) om man blir oppdaget og det vil være mange ganger bedre om man selv sørger for å ordne opp i saken enn om man blir fersket. Tipper gutta allerede har brukt opp pengene 2 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 ilalo skrev (12 minutter siden): Tviler, men den tid den sorg Uansett så håper jeg ikke folk er like teit som det vi var Du får mine for harde livet og spare opp til regningen. Som @KjellV sier er det nok lurt å innrømme synden heller enn å bli tatt. Jeg minet en del i 2017 men ble ikke mer enn ca 10 000kr. Begynner legalt fra i år, da jeg ligger an til å dra inn 10 000kr i måneden om prisen på Ethereum holder seg. 1 Lenke til kommentar
bmwm Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 MariusJS skrev (På 3.2.2021 den 11.13): https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/standard-salgsbetingelser-for-forbrukerkjop-av-varer-over-internett 4. Avtaleinngåelse Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Har selv fått 4stk 3080 kansellert av multicom. Bestilte med postoppkrav da strix oc gikk for 10500. Grunnen for kansellering var at de ikke trodde jeg hadde tenkt å betale.. Har jo tapt mye penger i etterkant siden prisene har gått opp. Kanskje jeg burde leie advokat og kreve erstatning 🤔 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 bmwm skrev (9 minutter siden): Har selv fått 4stk 3080 kansellert av multicom. Bestilte med postoppkrav da strix oc gikk for 10500. Grunnen for kansellering var at de ikke trodde jeg hadde tenkt å betale.. Har jo tapt mye penger i etterkant siden prisene har gått opp. Kanskje jeg burde leie advokat og kreve erstatning 🤔 Dårlig gjort å kjøre en liten nettbutikk som Multicom konkurs. Har selv fått kansellert en god del skjermkort derfra. Lagersystemet deres er ikke noe bra satt opp. Lenke til kommentar
bmwm Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Pc Lynet skrev (1 time siden): Dårlig gjort å kjøre en liten nettbutikk som Multicom konkurs. Har selv fått kansellert en god del skjermkort derfra. Lagersystemet deres er ikke noe bra satt opp. De går nok ikke konkurs pga noen tusenlapper. De mente jeg ikke kom til å betale. Det er en helt annen sak enn at lageret er satt opp dårlig. Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Fra Miraiex angående mining rett til dem. 1 3 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 bmwm skrev (47 minutter siden): De går nok ikke konkurs pga noen tusenlapper. De mente jeg ikke kom til å betale. Det er en helt annen sak enn at lageret er satt opp dårlig. Du er ikke den eneste som har bestilt og fått kansellert skjermkort fra Multicom. Starter du gruppesøksmål vil de gå konkurs. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Hva koster det å selge hos MiraiEx? Lenke til kommentar
muuha Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Jeg handler ikke hos multicom etter at dem la ut PS5 til salgs for 15k Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 BadCat skrev (34 minutter siden): Hva koster det å selge hos MiraiEx? https://miraiex.com/no/fees 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå