SirreStrikk Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 9 minutes ago, joakimb said: Hvem i helsike er det som betaler disse fee'ene? Jeg skjønner at folk har FOMO og håper at eth skal gå til himmels og dermed presser prisene opp, men det må jo i tillegg være en hel del transaksjoner? Det er vel ingen som faktisk betaler for varer eller tjenester med eth? Er ikke bare ethereum, men alle erc20 tokens som finnes på blockchainen deres. De er det mange av. Lenke til kommentar
Mr.Green Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Hei alle.. jeg er litt ny på dette med mining. Jeg har en 1080ti som står å jobber nå. Den gjør nå vel mellom 35-37 MH/S og graver på noe som heter DaggerHashimoto ETH. Jeg bruker miner programmet som heter Kryptex og liker den veldig. Har noen noob spørsmål da, som jeg sikkert kunne fått svar av fra herr.google, men dere virker så kule her alle mann så jeg bare lurte, 1. Er det noe måte skattefolka eller folk som holder oversikt på banken kan begynne å komme å blande seg inn hvis du f.ex. overfører pengene til deg selv?/ de begynner å se regelmessig suspekt aktivitet? ... Tenkte f.eks. noen må jo tjene helt greit på dette akkurat nå og dette skal vel sånn "egentlig" skattes av så jeg vil bare ikke ha noe bråk med u know.. "people in suits" 2. Hvordan er en god måte å ta ut pengene til seg selv? jeg ser det går ann å overføre ett amount fra en adresse til en annen BTC adresse, det går også ann å få pengene rett inn på konto men da hos Kryptex tar de alltid 6$ fee + 3% så det er ikke aktuelt hvertfall, for å overføre bitcoin til adresse skal de ha 0.0002 BTC (≈ $11.54) og fra Ethereum til adresse ca 20 dollar. Hva er løsninga her? Ellers ville jeg bare si dette er spennende tider vi lever! Hadde aldri trodd man kunne få betalt av at pcen bare står og gjør en jobb.. Har bare holdt på i 2 dager og ca pay er vel rundt 5 dollar per day med kortet mitt som på 30 dager blir ca 150 dollar, litt over 1000 kroner i mnd men why not liksom, akkurat nå er det veldig spike da den var avg.170 før jeg la meg igår og nå er den over 300 lix. Føler jeg blir sykt interessert, motivert og engasjert av dette og funderer allerede på neste kort jeg vil kjøpe (3060ti/3070) Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 4 minutes ago, Mr.Green said: Hei alle.. jeg er litt ny på dette med mining. Jeg har en 1080ti som står å jobber nå. Den gjør nå vel mellom 35-37 MH/S og graver på noe som heter DaggerHashimoto ETH. Jeg bruker miner programmet som heter Kryptex og liker den veldig. Har noen noob spørsmål da, som jeg sikkert kunne fått svar av fra herr.google, men dere virker så kule her alle mann så jeg bare lurte, 1. Er det noe måte skattefolka eller folk som holder oversikt på banken kan begynne å komme å blande seg inn hvis du f.ex. overfører pengene til deg selv?/ de begynner å se regelmessig suspekt aktivitet? ... Tenkte f.eks. noen må jo tjene helt greit på dette akkurat nå og dette skal vel sånn "egentlig" skattes av så jeg vil bare ikke ha noe bråk med u know.. "people in suits" 2. Hvordan er en god måte å ta ut pengene til seg selv? jeg ser det går ann å overføre ett amount fra en adresse til en annen BTC adresse, det går også ann å få pengene rett inn på konto men da hos Kryptex tar de alltid 6$ fee + 3% så det er ikke aktuelt hvertfall, for å overføre bitcoin til adresse skal de ha 0.0002 BTC (≈ $11.54) og fra Ethereum til adresse ca 20 dollar. Hva er løsninga her? Ellers ville jeg bare si dette er spennende tider vi lever! Hadde aldri trodd man kunne få betalt av at pcen bare står og gjør en jobb.. Har bare holdt på i 2 dager og ca pay er vel rundt 5 dollar per day med kortet mitt som på 30 dager blir ca 150 dollar, litt over 1000 kroner i mnd men why not liksom, akkurat nå er det veldig spike da den var avg.170 før jeg la meg igår og nå er den over 300 lix. Føler jeg blir sykt interessert, motivert og engasjert av dette og funderer allerede på neste kort jeg vil kjøpe (3060ti/3070) Hold deg langt unna kryptex!! 1 Lenke til kommentar
Mr.Green Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 ilalo skrev (2 minutter siden): Hold deg langt unna kryptex!! ok å hvorfor det? Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 1 minute ago, Mr.Green said: ok å hvorfor det? Kjapp google søk om kryptex så vil du se hvorfor 1 Lenke til kommentar
Mr.Green Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 ilalo skrev (1 minutt siden): Kjapp google søk om kryptex så vil du se hvorfor ok så rart, jeg finner andre som sier mye bra om de også da.. men skjønner dere er ekspertene så hva burde jeg bruke som miner på en windows11 pc? Har lest litt rundt og har hørt Nicehash f.eks. er også bra da Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 2 minutes ago, Mr.Green said: ok så rart, jeg finner andre som sier mye bra om de også da.. men skjønner dere er ekspertene så hva burde jeg bruke som miner på en windows11 pc? Har lest litt rundt og har hørt Nicehash f.eks. er også bra da Det er det enkelte og beste om du bare vil «plug and play» utenom det så finner du mining pool osv, men ds krever det en del av deg lett om du setter deg inn i det, men om du bare vil klikke kjør og thats it nicehash er det letteste da 1 Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Noen som har testet om Evga 3080 FTW3 Ultra som ruller ut fra Elkjop om dagen har eth sperre? Må finne ut om jeg må kjøpe meg en psu mens jeg henter den i kveld Leverte tilbake 2 stk 1000watt med latterlig coil whine nå i helga.... Lenke til kommentar
Mr.Green Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 ilalo skrev (1 time siden): Det er det enkelte og beste om du bare vil «plug and play» utenom det så finner du mining pool osv, men ds krever det en del av deg lett om du setter deg inn i det, men om du bare vil klikke kjør og thats it nicehash er det letteste da Jeg ville sende deg en pm for å si takk for at du fikk meg inn på ett bedre spor med nicehash men fikk ikke lov sikkert fordi jeg er såpass ny bruker her men, denne mineren føles allerede mye bedre ut ja, virker mer proft og seriøst. Eneste jeg ikke forstår er at jeg ser den kjører litt lavere hashrate da (34) enn Kryptex sin 35-37. Syns det er litt rart fordi leser at den 1080ti skal klare litt bedre men jeje får vel ikke gjort no med det. Blir litt samme sånn hvis jeg hadde kjøpt ett 3060ti så hadde jeg forventa at den burde klare 60 MH/S liksom (Som det står oppgitt den skal klare) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 35 er altfor lite på 1080ti. Du bør klare hvertfall 43-44. 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Mr.Green skrev (5 minutter siden): Jeg ville sende deg en pm for å si takk for at du fikk meg inn på ett bedre spor med nicehash men fikk ikke lov sikkert fordi jeg er såpass ny bruker her men, denne mineren føles allerede mye bedre ut ja, virker mer proft og seriøst. Eneste jeg ikke forstår er at jeg ser den kjører litt lavere hashrate da (34) enn Kryptex sin 35-37. Syns det er litt rart fordi leser at den 1080ti skal klare litt bedre men jeje får vel ikke gjort no med det. Blir litt samme sånn hvis jeg hadde kjøpt ett 3060ti så hadde jeg forventa at den burde klare 60 MH/S liksom (Som det står oppgitt den skal klare) Jeg hjalp noen i familien å bygge en rig med flere 1080ti, vi undervolta i afterburner via curve editor (1850MHz@850mv), overklokka vram med 300 og kjører ETHpill. Med alt det ligger hashrate på 45 og forbruk på ca 180W. 1 Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 7 minutes ago, kremt said: 35 er altfor lite på 1080ti. Du bør klare hvertfall 43-44. Jeg ligger stabilt på 35 også, selv med overklokk. 🙄 Lenke til kommentar
rfm Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 (endret) Hvis du ikke vill ha trøbbel med banken så oppdater ditt kundeforhold/kyc. Du kan sikkert be om det. Og håp om att du ikke har før høy risiko enligt banken. Hvis du ikke vil ha trøbbel med skatteetaten så hold koll på hva du miner og skriv opp allt korrekt i selvangivelsen. Endret 10. mai 2021 av rfm Lenke til kommentar
Mr.Green Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 (endret) kremt skrev (28 minutter siden): 35 er altfor lite på 1080ti. Du bør klare hvertfall 43-44. øøøøø ja faan... når du sa det så undersøkte jeg litt.. så jeg syntes det var rart jeg ikke kunne få update rett inn iprogrammet lix, men jeg søkte på det plugin og kom hit: https://github.com/Virosa/ETHlargementPill lasta ned exe fila som bare ligger som dos ledetekst, fyrte opp mining igjen på nicehash og du dæven.. nå kjører den jo 40++ det var altså noe som den trengte for å kjøre full fart ser det ut som.. skjønner dere hvorfor jeg har kalt meg mr.green nå eller? ikke fordi jeg har peng men fordi jeg er heeelt grønn liksom Endret 10. mai 2021 av Mr.Green Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Jdyver skrev (1 time siden): Noen som har testet om Evga 3080 FTW3 Ultra som ruller ut fra Elkjop om dagen har eth sperre? Må finne ut om jeg må kjøpe meg en psu mens jeg henter den i kveld Leverte tilbake 2 stk 1000watt med latterlig coil whine nå i helga.... Får ikke testet før i morgen, men tviler på at det er noe sperr på de. Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 20 minutes ago, rfm said: Hvis du ikke vill ha trøbbel med banken så oppdater ditt kundeforhold/kyc. Du kan sikkert be om det. Og håp om att du ikke har før høy risiko enligt banken. Hvis du ikke vil ha trøbbel med skatteetaten så hold koll på hva du miner og skriv opp allt korrekt i selvangivelsen. Vis du bruker nicehash og connecter den med coinbase så regner kryptosekken ut dette for deg. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Hvordan er fremtiden for gpu mining? Det er to ting som ødelegger for gpu mining inntektene EIP1559 (den skal fjerne GAS fee som jeg har forstått det) og POS - Proof Of Stake (Etter denne tar det vel ikke lang tid før en bare kan pakke sammen miningriggen(e) ?) Det jeg lurer på er om det er kommet noen dato for når disse blir implementert på Etherium ? Greit å vite dette i forhold til hvor mye og hvor sent en skal skaffe seg flere gpu kort... om det er mulig å opppnå ROI. Når POS er blitt implementert på etherium, da må vel alle med miningrigger sloss om 'smulene' på de andre kryptovalutaene til de eventuelt går over til POS de også. Blir det nok inntekter til at en får noe overskudd, etter strømkostnader? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 Eg skal til å byggje ny PC no, men som kjent så er det ikkje lett å få tak i nyare skjermkort om dagen... Slik eg ser det så har eg to alternativ: Prøve å få tak i eit skjermkort til "normal" pris på vanleg måte, og risikere å ikkje få eit kort på to-tre månadar eller meir. Kjøpe eit overprisa skjermkort på Finn.no eller tilsvarande og få eit kort med ein gong. Sjølv om alternativ to byd meg sterkt imot av prinsipp så er det ei mogelegheit eg kunne vurdert viss det er slik at eg kunne bruka kortet til mining utanom vanlege brukstider, og på den måten fått dekt inn ein del av mellomlegget. Kva er realistisk? Viss eg måtte betala tre-fire tusen i overpris for eit kort, kan ein rekne med å tene dette inn att i løpet av nokon månadar? Eller er det for seint å tene såpass med pengar med berre eitt enkelt skjermkort? Kva vil ein kunne rekne med å få inn med, til dømes, eit RTX 3070 no om dagen? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 1 minute ago, Garegaupa said: Eg skal til å byggje ny PC no, men som kjent så er det ikkje lett å få tak i nyare skjermkort om dagen... Slik eg ser det så har eg to alternativ: Prøve å få tak i eit skjermkort til "normal" pris på vanleg måte, og risikere å ikkje få eit kort på to-tre månadar eller meir. Kjøpe eit overprisa skjermkort på Finn.no eller tilsvarande og få eit kort med ein gong. Sjølv om alternativ to byd meg sterkt imot av prinsipp så er det ei mogelegheit eg kunne vurdert viss det er slik at eg kunne bruka kortet til mining utanom vanlege brukstider, og på den måten fått dekt inn ein del av mellomlegget. Kva er realistisk? Viss eg måtte betala tre-fire tusen i overpris for eit kort, kan ein rekne med å tene dette inn att i løpet av nokon månadar? Eller er det for seint å tene såpass med pengar med berre eitt enkelt skjermkort? Kva vil ein kunne rekne med å få inn med, til dømes, eit RTX 3070 no om dagen? Sett deg inn i EIP1559 og POS før du bestemmer deg... litt usikker selv på om jeg skal skaffe meg flere skjermkort selv... 1 Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 10. mai 2021 Del Skrevet 10. mai 2021 idleman_2 skrev (Akkurat nå): Sett deg inn i EIP1559 og POS før du bestemmer deg... litt usikker selv på om jeg skal skaffe meg flere skjermkort selv... Takk for tipset, skal lese meg opp på dette. 😊👍 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå