Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, mozaix said:

CMP kortene er som å kjøpe "katta i sekken". Dyre med værre ytelse enn GTX 1000 og RTX 2000 serie kort. Ingen "resale value". Vil ikke dette være å gi bort markedsandeler til AMD? Det er jo bare å droppe Nvidia helt og kjøpe AMD kort.

Jeg tror disse brikkene er for dårlige til RTX, eller har andre defekter som gjør de for dårlige til å kalles RTX. Så programmeres kortene slik at disse områdene som ikke fungerer er deaktivert.

(vill gjetting)

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Thor. said:

Jeg tror disse brikkene er for dårlige til RTX, eller har andre defekter som gjør de for dårlige til å kalles RTX. Så programmeres kortene slik at disse områdene som ikke fungerer er deaktivert.

(vill gjetting)

De tar også vekk skjermkontaktene (og driverkretsene for disse), så ikke trivielt å hacke til noe heller. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
9 minutes ago, BadCat said:

Er det varmt hos dere nå? Solskinnsdag + mining = 🥵

Ikke no varmere enn vanlig

image.thumb.png.163a316365d91f8cebb47616ac27e95d.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
9 minutes ago, BadCat said:

Tenkte mer på om du blir svett på overkroppen enn at kortene kjører varmt. Jeg har en del throttle på mine 3080 nå, 3060 Ti, 3070, 1080 Ti og diverse annet kjører fint.

Ja.. når du sier det.. var nok en tre gradere varmere her inne enn i går gitt 😅 mener jeg så høy 28c i går kveld.. 

badcat.jpg

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (2 timer siden):

butikker som er med i voec ordninga.. trekker de uansett 25% moms selv om beløp vare + frakt havner under grensa på 350 kroner ?

Spørs hvilke butikker du mener, aliexpress gjør det iallefall, 350 grensa eksisterer i teorien ikke lenger, men de beløpene som er under 350 blir ikke krevd moms for nei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW
Just now, Dragonlove said:

Spørs hvilke butikker du mener, aliexpress gjør det iallefall, 350 grensa eksisterer i teorien ikke lenger, men de beløpene som er under 350 blir ikke krevd moms for nei.

Hva med hvis man kjøper varer for over 3K ble aldri helt klok på det? må jeg betale ekstra moms hvis jeg bestiller si et 3070 fra Newegg?

Lenke til kommentar
justus skrev (4 minutter siden):

Hva med hvis man kjøper varer for over 3K ble aldri helt klok på det? må jeg betale ekstra moms hvis jeg bestiller si et 3070 fra Newegg?

Ekstra moms? Om du bestiller noe og butikken ikke krever inn momsen, blir det fortollet når det kommer til Norge og du må betale mva, om beløpet er over 350,-

Tror ikke Newegg har noe Voec nummer.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 timer siden):

Er det varmt hos dere nå? Solskinnsdag + mining = 🥵

Varmt ja, har i tilegg ei kjerring som fryser når det er 24 grader ish, tror jeg må få bygd den garasjen jeg skulle bygd for lenge siden nå og hive riggene å kjerringa ut der :lol: eller ut i mc bua, men er litt liten plass der for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

10 hours ago, ilalo said:

Hva er galt med nicehash? 🤷🏻‍♂️

Nicehash er terrible.. Det gir verre payouts enn alle andre da du i praksis leier ut utstyret ditt for at noen andre skal mine på det. For ikke å si de sikkerhetsmessige svakhetene dette medfører. Har vært flere shady episoder, blandt annet med nicehash og phoenixminer. Styr unna er mitt tips.

Lenke til kommentar

Ifølge whattomine så er det ikke så dårligere payout enn om man miner eth 

vet det var en stor episode når de ble hacket

men alt er jo tilbakebetalt og ikke skjedd noe siden da

1B1FDA57-5A64-48E5-9D9C-E604774032E1.png

Endret av ilalo
Lenke til kommentar

?

Whatomine viser jo klart at det er dårligere payout med NH....

Når man i tillegg ser hva de gjorde med Phoenix Miner og med eier som er dømt for å drive ett av de største botnett/hacking, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor man skulle bruke dem...

Endret av Cardinal
  • Liker 2
Lenke til kommentar

igjen ?

ca 10% lavere inntjening er klart dårligere.

$2 PER dag er jo ca $60 i mnd og $720 i året?

Men siden det ikke betyr noe for deg, kan du jo foreslå at din arbeidsgiver kan senke årslønnen din med  ca 6000 NOK. Tipper de ville sette pris på det.

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...