Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-grkpmGQW

Er det safe å kjøre ett mining system bestående av 3x 3060Ti (3 x 200 W TDP) på en 850 Watt strømforsyning?  Hvor mye watt vil et typisk system uten GPU max trekke? De tre grafikkortene kan max trekke 600W, dette gir meg 250 til hele resten av systemet. Er dette nok? eller ville dere anbefalt en strømforsyning på nærmere 1000W?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
justus skrev (11 minutter siden):

Er det safe å kjøre ett mining system bestående av 3x 3060Ti (3 x 200 W TDP) på en 850 Watt strømforsyning?  Hvor mye watt vil et typisk system uten GPU max trekke? De tre grafikkortene kan max trekke 600W, dette gir meg 250 til hele resten av systemet. Er dette nok? eller ville dere anbefalt en strømforsyning på nærmere 1000W?

Det bør gå fint. Spesielt om du bruker HiveOS og setter powerlimit på 130W på 3060 Ti.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (8 minutter siden):

Det bør gå fint. Spesielt om du bruker HiveOS og setter powerlimit på 130W på 3060 Ti.

Hvorfor 130w og ikke 120w. Edit: kjører selv 120w og hashrate er samme som ved 130w

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (Akkurat nå):

En annen ting jeg lurte på  har bestilt versjon 009 pcie riser.. denne har 2 stk 6 pin pcie power kontakter...    Om noen vet hvorfor det er 2 stk ?

Slik at du kan velge den som passer best for ditt kablinssystem

Lenke til kommentar

Jeg visste ikke at det gikk an å få plass til så mye tull i løpet av noen korte timer. Når han sitter der og drikker hveteøl fra flaske, mister jeg all mulighet til å ta mannen seriøst. Det er umulig, eller burde i alle fall være det, å nyte en slik hveteøl fra flaske da store deler av smaken utfylles av aroma som man får gjennom nesen når man serverer ølet i riktig glass og ved riktig temperatur. "Hei, se på meg, jeg drikker importøl fra Vinmonopolet, men jeg vet ikke hvordan det serveres. Jeg har peiling på kryptovaluta altså, jeg lover."

Spoiler

image.thumb.png.01c244e99880dab6da930f07af86979e.png

Se på et menneskes handlinger i 5 minutter og du vet mer om det mennesket enn du har godt av. 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Etter å ha lekt litt med "Autotuner" og "alternative overclocking" settings på OCTune har jeg endelig kommet frem til noe fornuftig. "Fixed fan" på 85%, 930 MHz maks core clock, 718 mV, 285 Watt, og 10801 MHz absolute clock. Det gir meg rundt 100 MH/s og temperaturer mellom 102-106.

Med 100% viftehastighet kan jeg få rundt 115-120 MH/s, men da er junction temps på rundt 106-108 grader. Nesten umulig å gå under 102 grader uten å gå langt ned på core clock (855) og full viftehastighet. Selve GPU temp er ok uansett, noe som tyder på dårlig VRAM kjøling på mitt Zotac 3090 Trinity.

Vel, jeg sier meg fornøyd med det jeg får ut av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, TemporalFracture said:

Etter å ha lekt litt med "Autotuner" og "alternative overclocking" settings på OCTune har jeg endelig kommet frem til noe fornuftig. "Fixed fan" på 85%, 930 MHz maks core clock, 718 mV, 285 Watt, og 10801 MHz absolute clock. Det gir meg rundt 100 MH/s og temperaturer mellom 102-106.

Med 100% viftehastighet kan jeg få rundt 115-120 MH/s, men da er junction temps på rundt 106-108 grader. Nesten umulig å gå under 102 grader uten å gå langt ned på core clock (855) og full viftehastighet. Selve GPU temp er ok uansett, noe som tyder på dårlig VRAM kjøling på mitt Zotac 3090 Trinity.

Mener jeg leste noe om at vram temperaturene nødvendigvis ikke er de faktiske temperaturen. Da det er dypt inne i silikonet eller noe sånt. Kan nok stemme, på 110 grader skal den throttle mye ned men her har den ikke gjort det når det har vist 110. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, BadCat said:

Jeg visste ikke at det gikk an å få plass til så mye tull i løpet av noen korte timer. Når han sitter der og drikker hveteøl fra flaske, mister jeg all mulighet til å ta mannen seriøst. Det er umulig, eller burde i alle fall være det, å nyte en slik hveteøl fra flaske da store deler av smaken utfylles av aroma som man får gjennom nesen når man serverer ølet i riktig glass og ved riktig temperatur. "Hei, se på meg, jeg drikker importøl fra Vinmonopolet, men jeg vet ikke hvordan det serveres. Jeg har peiling på kryptovaluta altså, jeg lover."

Reveal hidden contents

image.thumb.png.01c244e99880dab6da930f07af86979e.png

Se på et menneskes handlinger i 5 minutter og du vet mer om det mennesket enn du har godt av. 

Utifra bildet så ser det også ut som han drikker av flasker på samme måte som søstera mi gjorde frem til hun fylte typ 6 år

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TemporalFracture skrev (2 timer siden):

Samme erfaringa med 3060ti, fastvolt og underklokk er bedre en ren powerlimit, greier du å fininnstille får du lavere forbruk/temp med samme ytelse som ren powerlimit. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...