bmwm Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 (endret) Kanskje hvis de runder av til 29570 Endret 13. mars 2021 av bmwm 1 Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 (endret) Noen med hiveos som vet hvordan man manuelt stiller inn vifteinnstillinger på hvert enkelt kort, får til å gjøre det for alle kortene. Men har et kort som trenger lavere temp enn resten for å unngå vram throttling? Har prøvd å stille inn her, men det fungerer ikke. Endret 13. mars 2021 av QUiPS Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 (endret) Det som funker for meg er å huke av for Windows oppstart i MSI Afterburner. Da får man de samme innstillingene ved omstart. Glem det, så ikke hiveos. Sliten mann, lang uke. Skal ta meg noen timer i godstolen, uten tastatur. Endret 13. mars 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 QUiPS skrev (2 timer siden): Noen med hiveos som vet hvordan man manuelt stiller inn vifteinnstillinger på hvert enkelt kort, får til å gjøre det for alle kortene. Men har et kort som trenger lavere temp enn resten for å unngå vram throttling? Har prøvd å stille inn her, men det fungerer ikke. Du må gå inn på hver enkelt worker/rigg så trykker du der jeg har markert med rødt. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 QUiPS skrev (5 timer siden): 3% rabatt med kickback https://kickback.no/partner/6/cdon https://cdon.no/elektronikk/gigabyte-aorus-geforce-rtx-3090-master-24g-grafikkort-gf-rtx-3090-24-gb-gddr6x-pcie-4-0-x16-p56123892 Gigabyte Aorus 3080/3090 er helt ubrukelig på mining. Throttler minne med en gang. Lenke til kommentar
bmwm Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 Samme gjelder Aorus RX kortene, lurer på om Aorus 3070 eller 3060ti er noe bedre Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 bmwm skrev (Akkurat nå): Samme gjelder Aorus RX kortene, lurer på om Aorus 3070 eller 3060ti er noe bedre Gigabyte Gaming OC og Vision 3070 fungerer greit, får til ca 60mh/s Lenke til kommentar
bmwm Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 Har begge de kortene, Gaming OC er helt ok hos meg, minnet blir varmere enn de fleste kort, men holder 60+, vision har noe lavere temp på samme hashrate. Hadde Aorus 6800XT, fikk 62.5 MH/s på den, men temp og vifte var alt for høy 1 Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 Har også Gigabyte Gaming OC 3070 som funker bra, men har Gigabyte Vision OC 3080 som er helt ræva. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 2 hours ago, QUiPS said: Har også Gigabyte Gaming OC 3070 som funker bra, men har Gigabyte Vision OC 3080 som er helt ræva. minnet blir ikke like varmt på 3070 så det er da ikke rart Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 Hvem beløp er det som er skatteplikitig? - Beløpet inn til MetaMask fra Phoenix? - Beløpet inn til Binance fra Metamask etter gas? (- Beløpet inn på min konto fra Binance, denne er vel uansett ikke riktig da mye av inntekten går til andre krypto i Binance) Strøm Skriver dere bare ned strømprisen for hver mnd? (nettleie per kwh og strømpris per kwh) Også vet man feks at riggen trekker 600W, 24/7 de mnd det står å går. Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 Dragonlove skrev (19 timer siden): Lå pakke i postkassa fra Helt hjem i dag (Var ikke klar over at Kineserne brukte det 😛 ) 10 vifter levert i postkassa ferdig momsa til 263,- er ikke så værst, stillegående å fancy lys var det på de og, så fornøyd her Dragonlove skrev (19 timer siden): https://www.aliexpress.com/item/4000650589935.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.794d4c4d7E1LOr Fine priser det Har endel lignende vifter hjemme som er 1000rpm på full speed Proshop har 5 pack til drøye 200 lappen vis det er interesse for noen, mindre rgb og mere støy 😛 5x120mm PWM eller DC https://www.proshop.no/Kabinettkjoeler/Arctic-P12-PWM-PST-5-pcs-value-pack-Black-Kabinettvifte-120-mm-23-dBA/2828234 https://www.proshop.no/Kabinettkjoeler/Arctic-P12-5-pcs-value-pack-Kabinettvifte-120-mm-23-dBA/2828229 5x140mm DC eller PWM https://www.proshop.no/Kabinettkjoeler/Arctic-F14-Black-5-pack-value-pack-Kabinettvifte-140-mm-25-dBA/2927133 https://www.proshop.no/underkategorisering/Arctic-Cooling-F14-Case-Fan-140mm-w-PWM-control-a/2927342 1 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 (endret) QUiPS skrev (14 timer siden): Noen med hiveos som vet hvordan man manuelt stiller inn vifteinnstillinger på hvert enkelt kort, får til å gjøre det for alle kortene. Men har et kort som trenger lavere temp enn resten for å unngå vram throttling? Har prøvd å stille inn her, men det fungerer ikke. Ser ut som du har gått inn på et enkeltkort slik Pc Lynet sier siden det står GPU 4 i vinduet. Dette fungerer fint hos meg så vet ikke hvorfor det ikke fungerer hos deg. Har du prøvd å justere for hvert enkelt kort i vinduet der du justerer for alle kort? Skriver du f.eks "60 60 60 60 100 60" betyr det at viftene på GPU 4 går på 100% mens resten går på 60%. Endret 14. mars 2021 av KjellV 1 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 Jdyver skrev (1 time siden): Hvem beløp er det som er skatteplikitig? - Beløpet inn til MetaMask fra Phoenix? - Beløpet inn til Binance fra Metamask etter gas? (- Beløpet inn på min konto fra Binance, denne er vel uansett ikke riktig da mye av inntekten går til andre krypto i Binance) Strøm Skriver dere bare ned strømprisen for hver mnd? (nettleie per kwh og strømpris per kwh) Også vet man feks at riggen trekker 600W, 24/7 de mnd det står å går. Utbetalingen fra poolen du bruker er skattepliktig. Det er kursdato i utbetalingsøyeblikk som bestemmer verdien på utbetalingen. Man kan utgiftsføre avgifter/transaksjonskostnader. Du kan se på dette som en lønnsutbetaling som må skattes for. Etter lønnsutbetalingen sitter du på verdier i form av kryptovaluta, og verdiene teller som formue. Du realiserer gevinst (/tap) på verdiene i kryptovaluta hver gang du trader fra en kryptovaluta til en annen på samme måte som du gjør det når du går fra kryptovaluta til fiat. Jeg vet effekten til miningriggene så jeg regner ut hvor mange kWh det blir over én kalendermåned. Så finner jeg strømpris på Nordpool (har spotprisavtale uten påslag, se evt på strømregningen om du har annen avtale) og beregner utgift for strøm. Legger så til nettleie variabelt og fast ledd. Jeg får dessverre ikke varmet opp huset med riggene, men dersom du nyttegjør deg av strømmen til oppvarming kan du ikke utgiftsføre den delen av strømkostnaden. Skatteetaten sier vel noe slikt som at det er differansen mellom strømregningen med mining og hva den ville vært uten mining som kan utgiftsføres. Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 (endret) De sier ikke at differansen er den som skal brukes, men at du kan bruke det. Også nettleien er en konstant kostnad per kWh som ikke er variabel. Sitat Kostnader som kan fradragsføres er for eksempel kostnader til kjøp av maskiner, programvare og strøm. Sitat Størrelsen på fradrag for kostnader til strøm kan være økningen av strømkostnadene i forhold til det du betaler uten utvinning av kryptovaluta. Står ingen ting om at du ikke kan få fratrekk for den strømmen du nyttegjør til f.eks oppvarming Endret 14. mars 2021 av Ephrus 2 Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 1 hour ago, KjellV said: Ser ut som du har gått inn på et enkeltkort slik Pc Lynet sier siden det står GPU 4 i vinduet. Dette fungerer fint hos meg så vet ikke hvorfor det ikke fungerer hos deg. Har du prøvd å justere for hvert enkelt kort i vinduet der du justerer for alle kort? Skriver du f.eks "60 60 60 60 100 60" betyr det at viftene på GPU 4 går på 100% mens resten går på 60%. Funket nå hvis jeg gikk inn å stilte inn alle på en gang. 👍 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 (endret) Ephrus skrev (2 timer siden): De sier ikke at differansen er den som skal brukes, men at du kan bruke det. Også nettleien er en konstant kostnad per kWh som ikke er variabel. Står ingen ting om at du ikke kan få fratrekk for den strømmen du nyttegjør til f.eks oppvarming Skjønner at det kan leses slik, men føler meg brukbart sikker på at du ikke får fradragsføre strømutgifter du uansett hadde hatt til privat bruk. Det er ekstra utgifter man får fradragsføre. Alternativt ville det blitt at man fradragsfører alle strømutgifter og så må man skatte for fordelen man oppnår gjennom redusert strømutgift privat. Slår hverande i hjel og blir bare styr. Joda, en del av nettleien er konstant kostnad (fast påslag) pr kWh, men det omtales som variabelt ledd likevel siden det man betaler i nettleie er avhengig av strømforbruk og varierer derfor fra måned til måned. Fast ledd er fastprisen pr år som ikke er avhengig av strømforbruk, og den deles opp og blir et fast beløp på hver strømregning. Endret 14. mars 2021 av KjellV Lenke til kommentar
YarriQ Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 (endret) Noen som vet med B450-F rog strix sammen med AMD 200ge om jeg max kan bruke 4-6 gpu med risers? Evt om jeg kjøper en 1x to 4x PCIe-x1 Slot Riser card adapter eller m2 til pcie adapter om jeg da kan øke til la oss si 6 kort. Endret 14. mars 2021 av YarriQ Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 1 hour ago, KjellV said: Skjønner at det kan leses slik, men føler meg brukbart sikker på at du ikke får fradragsføre strømutgifter du uansett hadde hatt til privat bruk. Det er ekstra utgifter man får fradragsføre. Alternativt ville det blitt at man fradragsfører alle strømutgifter og så må man skatte for fordelen man oppnår gjennom redusert strømutgift privat. Slår hverande i hjel og blir bare styr. Har fortsatt til gode å se noen finne de aktuelle reglene for de påstandene der 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. mars 2021 Del Skrevet 14. mars 2021 Har vi noen nybegynner guide på forumet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå