MariusJS Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 2 hours ago, Pc Lynet said: Han registrerte seg i 2020 og har null feedback. Du har blitt svindlet. Jepp, lyste rød alarm med en gang hos meg også 1 Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 2 hours ago, bmwm said: Jeg tror jeg har blitt svindlet av en selger på finn. Har det skjedd med dere før, at dere vippser fra konto, men pengene ikke er disponibelt hos personens dere vippset til? Det har skjedd med meg, da en kar vippset fra Mastercard. Da tok det en bankdag før pengene kom. Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 Når det gjelder feedback så trenger ikke det nødvendigvis å bety så mye. Jeg har vært på Finn i årevis. Men har fortsatt bare 2 stk som har gitt feedback. Har ikke vært veldig aktiv, heller, så greit nok det. Men har solgt 5-10 ting siden desember, og ingen av de som har kjøpt har gitt feedback selv om jeg har gitt til dem. Så akkurat feedback er ikke nødvendigvis en god indikator, alle må jo begynne på null. Men man får selvfølgelig litt mer tiltro til noen som har mye og god feedback. Tror aldri jeg har kjøpt av noen på Ebay med under 98-99% fornøyde kunder, f.eks. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 Nå er jeg litt biased i og med jeg har høy feedbackscore (relativt til nivået på finn, anyway), men likevel: en konto med 50+ og 10 i score (eller nært opp mot det) er verdt mer enn verdien på et skjermkort e.l. om du ser på det i et lengre perspektiv. Jeg er ett hundre prosent sikker på at mange godtar forskudd og kanskje også å betale litt ekstra når selgeren har godt rykte, så over tid tjener man på å være en god selger. Men å hive tusenlapper på folk med ettsifret antall feedback er jeg generelt skeptisk til. Et hovedkort til 1000 kroner går det an å gamble på, men når vi nærmer oss femsifret er det mer enn hva jeg er villig til å risikere, hvertfall. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 24 minutes ago, DuffyKey said: Når det gjelder feedback så trenger ikke det nødvendigvis å bety så mye. Jeg har vært på Finn i årevis. Men har fortsatt bare 2 stk som har gitt feedback. Har ikke vært veldig aktiv, heller, så greit nok det. Men har solgt 5-10 ting siden desember, og ingen av de som har kjøpt har gitt feedback selv om jeg har gitt til dem. Så akkurat feedback er ikke nødvendigvis en god indikator, alle må jo begynne på null. Men man får selvfølgelig litt mer tiltro til noen som har mye og god feedback. Tror aldri jeg har kjøpt av noen på Ebay med under 98-99% fornøyde kunder, f.eks. Feedback er en ting, antall år registrert er nesten minst like viktig 1 Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 knopflerbruce skrev (4 minutter siden): Nå er jeg litt biased i og med jeg har høy feedbackscore (relativt til nivået på finn, anyway), men likevel: en konto med 50+ og 10 i score (eller nært opp mot det) er verdt mer enn verdien på et skjermkort e.l. om du ser på det i et lengre perspektiv. Jeg er ett hundre prosent sikker på at mange godtar forskudd og kanskje også å betale litt ekstra når selgeren har godt rykte, så over tid tjener man på å være en god selger. Men å hive tusenlapper på folk med ettsifret antall feedback er jeg generelt skeptisk til. Et hovedkort til 1000 kroner går det an å gamble på, men når vi nærmer oss femsifret er det mer enn hva jeg er villig til å risikere, hvertfall. Vi er nok helt enige, poenget mitt var at man begynner på null. Både om man er til å stole på, og om man er svindler. "Problemet" for min del er at svært få gir feedback, selv om jeg vil se på meg selv som en god selger. Og når jeg da i tillegg selger relativt få ting, så blir det lite feedback. Jeg mente ikke at det var negativt med god feedback, det er selvfølgelig positivt. Om du noen gang finner noe jeg selger på Finn, så kan jeg garantere at det bare er å kaste 1000-lapper etter meg, selv med ettsifret antall tilbakemeldinger. Samtidig får du nok bedre pris enn av de fleste andre, da jeg aldri legger meg høyt i pris. Legger meg under billigste tilsvarende produkt, så får jeg solgt i løpet av timer istedenfor dager/uker. Jeg liker å bli kvitt ting. MariusJS skrev (2 minutter siden): Feedback er en ting, antall år registrert er nesten minst like viktig Ja, ville nok vært skeptisk til å kjøpe noe fra noen som var registrert i 2021. I hvert fall uten feedback. Så skjønner at man blir skeptisk til 2020 og null feedback. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 Det tar flere dager før pengene sendes over hvis man benytter kredittkort. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 5 minutes ago, DuffyKey said: Vi er nok helt enige, poenget mitt var at man begynner på null. Både om man er til å stole på, og om man er svindler. "Problemet" for min del er at svært få gir feedback, selv om jeg vil se på meg selv som en god selger. Og når jeg da i tillegg selger relativt få ting, så blir det lite feedback. Jeg mente ikke at det var negativt med god feedback, det er selvfølgelig positivt. Om du noen gang finner noe jeg selger på Finn, så kan jeg garantere at det bare er å kaste 1000-lapper etter meg, selv med ettsifret antall tilbakemeldinger. Samtidig får du nok bedre pris enn av de fleste andre, da jeg aldri legger meg høyt i pris. Legger meg under billigste tilsvarende produkt, så får jeg solgt i løpet av timer istedenfor dager/uker. Jeg liker å bli kvitt ting. Ja, ville nok vært skeptisk til å kjøpe noe fra noen som var registrert i 2021. I hvert fall uten feedback. Så skjønner at man blir skeptisk til 2020 og null feedback. Litt uenig, siste 2 mnd har 90% av de jeg har kjøpt eller solgt til gitt vurderinger, så jeg har ca 30 vurderinger bare siste 2 mnd 1 Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 (endret) MariusJS skrev (3 minutter siden): Litt uenig, siste 2 mnd har 90% av de jeg har kjøpt eller solgt til gitt vurderinger, så jeg har ca 30 vurderinger bare siste 2 mnd Da er nok jeg bare uheldig med kjøperne mine. Også gjør du også mange ganger flere handler på Finn enn meg, så det kan nok ha med det å gjøre. Endret 12. mars 2021 av DuffyKey Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 Ok, men nå sklir dette ut til en sånn Finn kjøp/salg karakter tråd, kan vi holde oss til tema nå? 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 1 minute ago, Dragonlove said: Ok, men nå sklir dette ut til en sånn Finn kjøp/salg karakter tråd, kan vi holde oss til tema nå? Sure, hvor mye strøm dro folk på siste strømregning? Ca 4000kwh bare til mining her :P 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 MariusJS skrev (3 minutter siden): Sure, hvor mye strøm dro folk på siste strømregning? Ca 4000kwh bare til mining her 😛 Vi er ikke helt der ennda, brukte 2400Kwh på å ikke mine Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 DuffyKey skrev (22 minutter siden): Vi er nok helt enige, poenget mitt var at man begynner på null. Både om man er til å stole på, og om man er svindler. "Problemet" for min del er at svært få gir feedback, selv om jeg vil se på meg selv som en god selger. Og når jeg da i tillegg selger relativt få ting, så blir det lite feedback. Jeg mente ikke at det var negativt med god feedback, det er selvfølgelig positivt. Om du noen gang finner noe jeg selger på Finn, så kan jeg garantere at det bare er å kaste 1000-lapper etter meg, selv med ettsifret antall tilbakemeldinger. Samtidig får du nok bedre pris enn av de fleste andre, da jeg aldri legger meg høyt i pris. Legger meg under billigste tilsvarende produkt, så får jeg solgt i løpet av timer istedenfor dager/uker. Jeg liker å bli kvitt ting. Ja, ville nok vært skeptisk til å kjøpe noe fra noen som var registrert i 2021. I hvert fall uten feedback. Så skjønner at man blir skeptisk til 2020 og null feedback. Det er ikke så mange som gir feedback. Jeg passer på å gi selv, det pleier ofte å medføre at jeg får en i retur, også, dog ikke alltid. Selvsagt svartelister jeg ikke folk med 9 i score, men man legger jo mange penger i hendene på folk man ikke kjenner personlig om det er snakk om f.eks. et 6900XT eller RTX 3090. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 5 hours ago, DuffyKey said: Har du fått noen sendingsbekreftelse fra Iwill? Står fortsatt "Under behandling" på min, og de skulle ha både mining rig og risere nok til min ordre. Fikk forklaringen.. at det kommer ikke ferdige pakker fra kina... at de på iwill må plukke deler til hver pakke.. det tar jo tid.... Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 1 minute ago, idleman_2 said: Fikk forklaringen.. at det kommer ikke ferdige pakker fra kina... at de på iwill må plukke deler til hver pakke.. det tar jo tid.... Tja, burde klare 40-50 pakker i timen minst pr person om man har ett greit system. Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 Så de kjøper enkeltdeler fra kina og pakker det om her hjemme? Lenke til kommentar
muuha Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 knopflerbruce skrev (42 minutter siden): Men å hive tusenlapper på folk med ettsifret antall feedback er jeg generelt skeptisk til. jeg solgte en mining rig i forrige uke, fikk betalt 55k i forskudd med 0 i feedback score på kontoen min, riktignok 8 år gammel konto men likevel. Noen er mer dristig enn andre! Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 idleman_2 skrev (5 minutter siden): Fikk forklaringen.. at det kommer ikke ferdige pakker fra kina... at de på iwill må plukke deler til hver pakke.. det tar jo tid.... Da kan jeg skjønne at det tar tid! Glad det ikke er meg. 😅 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 5 minutes ago, Ephrus said: Så de kjøper enkeltdeler fra kina og pakker det om her hjemme? De kjøper det nok som et "kit", men de får jo fort en hel container eller mer, så da er det sikkert pakket med enkeltdeler i hver boks elns Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 12. mars 2021 Del Skrevet 12. mars 2021 7 minutes ago, MariusJS said: Tja, burde klare 40-50 pakker i timen minst pr person om man har ett greit system. Kunne sikkert vært gjennomførbart om de hadde hatt en person til å jobbe bare med å pakke disse delene, men som de fleste vet så har de sikkert mange andre ting å fikse og... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå