MariusJS Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 1 minute ago, bmwm said: Tror dere Ethereum dipper ned tilbake til under 1k? Ikke med det første 1 Lenke til kommentar
bmwm Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 Føler jeg får flashbacks tilbake til 2017 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 25. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2021 bmwm skrev (3 minutter siden): Føler jeg får flashbacks tilbake til 2017 Krysser fingrene for at 2021 = 2016 😂 Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 (endret) 56 minutes ago, KjellV said: Er all hardware lik som før og da fungerte det? Vet du om den kommer seg forbi post? Ville nappet ut alle risere og sett om det hjalp. Om ikke så ville jeg koblet til skjerm for å sjekke at alt går som det skal frem til OS boot. Trenger ikke ha skjermkort direkte i hovedkortet. Jeg har kun risere i mitt system med HiveOS. Bare et ekstra kort, men cpu'en har vært ute og CPU lyset for feilmelding på hovedkortet lyser hvit. Skal prøve å ta den inn og ut. Edit: ta inn og ut cpu funket ikke. Endret 25. februar 2021 av QUiPS 1 Lenke til kommentar
muuha Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 QUiPS skrev (12 minutter siden): Bare et ekstra kort, men cpu'en har vært ute og CPU lyset for feilmelding på hovedkortet lyser hvit. Skal prøve å ta den inn og ut. Edit: ta inn og ut cpu funket ikke. prøv å reset cmos på hovedkortet Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 Kryptodebunker skrev (29 minutter siden): Krysser fingrene for at 2021 = 2016 😂 3 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 25. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2021 Sitat NVIDIA confirms first two CMP HX GPUs are not based on Ampere The announcement of the new processors for crypto mining was a surprise to everyone. The company did not communicate the specifications of the new processors in great detail, which left everyone wondering what are the actual specifications of these cards and which GPUs will now be sacrificed for the greater good. As it turns out, the first two CMP models will not be based on Ampere architecture, which means that the availability of RTX 30 cards won’t be affected for now. It was rumored that due to relatively high power consumption, the parts that were announced by NVIDIA were in fact based on older architecture, which would make a lot of sense. NVIDIA announced that those processors were not meeting GeForce standards anyway. The latest 461.72 driver has confirmed that the 30HX and 40HX mining processors are indeed based on old Turing architecture. The CMP 40HX would therefore feature a custom TU106 processor, while 30HX would be equipped with TU116 based GPU: https://videocardz.com/newz/nvidia-confirms-its-30hx-and-40hx-crypto-mining-processors-are-based-on-turing-architecture Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 2 hours ago, muuha said: synes mine kort tålte mye mere med T-Rex miner enn med phoenix som jeg startet med. sleite med å klare 60MHs uten å få rejected shares før, nå klarer jeg 62,5 med lavere powerlimit Phoenix er rumpe med tanke på stabilitet. Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 25. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2021 BadCat skrev (6 minutter siden): Phoenix er rumpe med tanke på stabilitet. Feil har fungeret 100% her i en måned. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 Ikke på høy klokk. Phoenix får feil bare man ser rart på den og da mener jeg ikke feil av og til men på hver eneste share. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 QUiPS skrev (46 minutter siden): Bare et ekstra kort, men cpu'en har vært ute og CPU lyset for feilmelding på hovedkortet lyser hvit. Skal prøve å ta den inn og ut. Edit: ta inn og ut cpu funket ikke. Koble fra alt som kan kobles fra. Om du har integrert grafikk tar du ut alle skjermkort. Om ikke så sett ett skjermkort direkte på hovedkortet. Resett BIOS. Koble til skjerm og se om du får liv i maskina. Hva er specs på maskina? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 Hvor mye Ethereum MH/s får man på NVIDIA 30xx? Er det noen stor forskjell hvor mye på 3060, 3070, 3080, 3090? Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 2 minutes ago, KjellV said: Koble fra alt som kan kobles fra. Om du har integrert grafikk tar du ut alle skjermkort. Om ikke så sett ett skjermkort direkte på hovedkortet. Resett BIOS. Koble til skjerm og se om du får liv i maskina. Hva er specs på maskina? Driver å prøver litt forskjellig, skal se om å oppdatere BIOS funker. Specs er AMD Athlon 3000G Prosessor og msi b450 a pro max, 4gb ram, 1200w og divere skjermkort. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 40 minutes ago, DJViking said: Hvor mye Ethereum MH/s får man på NVIDIA 30xx? Er det noen stor forskjell hvor mye på 3060, 3070, 3080, 3090? 3060 ti og 3070 = 60 - 65MH/s 3080 = 100 MH/s 3090 = 120 MH/s De to siste er gitt at kortene ikke throttler fordi du koker VRAM Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) QUiPS skrev (2 timer siden): Driver å prøver litt forskjellig, skal se om å oppdatere BIOS funker. Specs er AMD Athlon 3000G Prosessor og msi b450 a pro max, 4gb ram, 1200w og divere skjermkort. 6 skjermkort du har koblet til? Har den fungert med 6 skjermkort før? Dersom nei: Jeg tipper du ikke når POST en gang. Koble fra alle risere, resett BIOS og start med skjerm tilkoblet. Da regner jeg med maskinen skal fungere fint. Så går du inn i BIOS der Above 4G decoding må være enabled om du skal ha mer enn 4 GPUer. Deretter disabler du integrert GPU da den integrerte GPUen fører til at det blir en GPU for mye. Så kan du koble til 6 risere og tut og kjør. Tipper jeg Btw, strømmen tilbake nå! Har fått 8 pin PCIe splittere i hus så fikk gjort noe nyttig ved å koble om på riggene og halvere antall PSUer i bruk. Nå ble det pent! Da jeg hadde fått sveivet i gang igjen registrerte jeg at 2 x Asus 3060 Ti TUF OC hadde 0% viftehastighet og gikk til 80°C i minerstat! Full panikk og overstyrte viftene fra auto til 100%. Virker som viftene kan få problemer på auto etter oppstart og trenger en fast hånd som bestemmer hva de skal gå på. Skummelt! Også veldig unødvendig at mineren starter på nytt ved "ClockTuning" i minerstat, I don't like it. Endret 26. februar 2021 av KjellV 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) 5 hours ago, KjellV said: Btw, strømmen tilbake nå! Har fått 8 pin PCIe splittere i hus så fikk gjort noe nyttig ved å koble om på riggene og halvere antall PSUer i bruk. Nå ble det pent! Da jeg hadde fått sveivet i gang igjen registrerte jeg at 2 x Asus 3060 Ti TUF OC hadde 0% viftehastighet og gikk til 80°C i minerstat! Full panikk og overstyrte viftene fra auto til 100%. Virker som viftene kan få problemer på auto etter oppstart og trenger en fast hånd som bestemmer hva de skal gå på. Skummelt! Også veldig unødvendig at mineren starter på nytt ved "ClockTuning" i minerstat, I don't like it. Auto er skummelt, jeg kjører alle mine på static Mineren starter på nytt fordi de kjører OC via mineren, det kan du egt se i kommandolinjen også Endret 26. februar 2021 av MariusJS Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 11 hours ago, MariusJS said: Har fått på en avtrekksvifte nå på ca 100m3 i følge spec, temp før vifte var 33C, så får vi se temp i morgen tidlig Riktig ide, feil gjennomføring... Rommet er på ca 30kvm, så dette hjalp ikke så mye, det stoppet riktignok en stigende kurve, men man må nok til med kraftigere skyts! Sitter for øyeblikket og vurderer noe slikt; https://uk.trotec.com/products-services/machines-highperformance/ventilation/conveying-fans-of-the-ttv-series/ttv1500/ @BadCat Har du fått gjort noe med varmen enda? Lenke til kommentar
muuha Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 MariusJS skrev (1 time siden): Rommet er på ca 30kvm, så dette hjalp ikke så mye med så mye kort som du har ville jeg vurdert en luft/luft varmepumpe Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 Just now, muuha said: med så mye kort som du har ville jeg vurdert en luft/luft varmepumpe Det er en ide på sikt, ja Lenke til kommentar
FrankRJ Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 Portabel AC er også gode på å kjøle ned rommet og dumpe varmen ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå