idleman_2 Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 2 minutes ago, MariusJS said: Dessverre bare 125mm rør her allerede, men syntes det er merkelig at det ikke er noe "mellom-marked", man må enten kjøpe enterprise stuff til 5000kr eller "baderomsvifte" som skal gå så stille som mulig du får kjøpt sånne loftsvifter som har bedre viftemotor Lenke til kommentar
muuha Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 MariusJS skrev (4 minutter siden): Dessverre bare 100mm rør her allerede, men syntes det er merkelig at det ikke er noe "mellom-marked", man må enten kjøpe enterprise stuff til 5000kr eller "baderomsvifte" som skal gå så stille som mulig finnes jo en del å velge i dersom du kan bruke en kanalvifte i stadenfor. men litt mere styr å montere Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 (endret) 1 minute ago, muuha said: finnes jo en del å velge i dersom du kan bruke en kanalvifte i stadenfor. men litt mere styr å montere Jepp, såvidt jeg skjønner så har jeg selv lov å montere "baderomsvifte" så lenge jeg bruker typ lampettledning med bryter Endret 24. februar 2021 av MariusJS Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Just now, MariusJS said: Jepp, såvidt jeg skjønner så har jeg selv lov å montere "baderomsvifte" så lenge jeg bruker typ lampett ledning med bryter Det kan en i prinsipp gjøre med all slags utstyr Lenke til kommentar
muuha Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 MariusJS skrev (Akkurat nå): Jepp, såvidt jeg skjønner så har jeg selv lov å montere "baderomsvifte" så lenge jeg bruker typ lampett ledning med bryter jepp, er slik jeg også tolket reglene. koblet opp med en lampett ledning med bryter 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Just now, idleman_2 said: Det kan en i prinsipp gjøre med all slags utstyr Det er sånn jeg også har tolket reglene, bruker det lite effekt og kan kobles i stikk så har du lov til å mekke selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 (endret) Spørsmål; jeg har nå to PCer, en dedikert "mining PC" med 2x 3060 Ti som jeg ønsker utelukkende å bruke til mining, og en "vanlig" PC. Såvidt jeg vet er det best å mine i HiveOS? men må begge pcene mine formateres til HiveOS eller kun mining PCn? Jeg ønsker å administrere "mining PC" med min "vanlig PC" - hvordan gjør jeg dette? Endret 24. februar 2021 av Slettet-grkpmGQW Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 3 minutes ago, MariusJS said: Det er sånn jeg også har tolket reglene, bruker det lite effekt og kan kobles i stikk så har du lov til å mekke selv det er lov å bruke noe annet enn lampettledning -> 1,5 og 2,5 mm^2 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 24. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2021 justus skrev (4 minutter siden): Spørsmål; jeg har nå to PCer, en dedikert "mining PC" med 2x 3060 Ti som jeg ønsker utelukkende å bruke til mining, og en "vanlig" PC. Såvidt jeg vet er det best å mine i HiveOS? men må begge pcene mine formateres til HiveOS eller kun mining PCn? Jeg ønsker å administrere "mining PC" med min "vanlig PC" - hvordan gjør jeg dette? Du kan bruke Windows hvis du vil. Men HiveOS på mining PCen er å anbefale. Den kan du styre på mobilen med app eller i en nettleser. Lenke til kommentar
muuha Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 idleman_2 skrev (4 minutter siden): det er lov å bruke noe annet enn lampettledning -> 1,5 og 2,5 mm^2 14w effekt på en sånn vifte, så like greit med lampett ledning Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 2 minutes ago, muuha said: 14w effekt på en sånn vifte, så like greit med lampett ledning Mente vel at det er lov å mekke noe selv på større tverrsnitt og... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg har store problemer med varme nå. Går rundt og er uvel. Først da jeg kom meg ut i kulden at jeg kjente hvor elendig jeg føler meg. Lenke til kommentar
FrankRJ Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 BadCat skrev (3 minutter siden): Jeg har store problemer med varme nå. Går rundt og er uvel. Først da jeg kom meg ut i kulden at jeg kjente hvor elendig jeg føler meg. Da er det nok på tide å vurdere kjøletiltak. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 1 minute ago, FrankRJ said: Da er det nok på tide å vurdere kjøletiltak. eller kjøpe større hus med kald kjeller ? Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 24. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2021 BadCat skrev (12 minutter siden): Jeg har store problemer med varme nå. Går rundt og er uvel. Først da jeg kom meg ut i kulden at jeg kjente hvor elendig jeg føler meg. Mining riggene i 2 etasje. Sove i kjelleren? Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 BadCat skrev (13 minutter siden): Jeg har store problemer med varme nå. Går rundt og er uvel. Først da jeg kom meg ut i kulden at jeg kjente hvor elendig jeg føler meg. Åpne de vinduene du kan sånn at du får luftgjennomstrømning. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Har under 20C på rommet jeg i hovedsakelig befinner meg, resten av kjelleren er mer eller mindre 30C nå 😛 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Noen som har peiling på Hive OS? Jeg får "no miner set" selvom jeg virker å ha ha gjort alle stega i setupen.. Jeg har satt det opp på mining riggen og sitter på vanlige PCn men får tydeligvis ikke starta og mine. Har connection til riggen, får overclocka riggen, satt settings osv.. men virker ikke å få start av en eller annen grunn.. Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 24. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2021 justus skrev (1 minutt siden): Noen som har peiling på Hive OS? Jeg får "no miner set" selvom jeg virker å ha ha gjort alle stega i setupen.. Jeg har satt det opp på mining riggen og sitter på vanlige PCn men får tydeligvis ikke starta og mine. Har connection til riggen, får overclocka riggen, satt settings osv.. men virker ikke å få start av en eller annen grunn.. Har du laget flightsheet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 (endret) Nevermind, fant ut av det. Endret 24. februar 2021 av Slettet-grkpmGQW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå