Rosegarde Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Så, jeg har kjøpt en pc på avtale "betal senere med santander" Jeg tok litt tester for å se om pcen er som den skal, i god stand. Jeg fant en liten dead pixel, dårlig lightblade, litt høyfrekvens vifte lyder, knirker av og til når åpner et spill. De skal se på den nå og jeg lurte på om jeg kan heve avtalen eller få penger tilbake. Hva har jeg krav på egentlig i denne situasjonen??? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Er den kjøpt på nett så har du 14 dagers returrett Lenke til kommentar
Rosegarde Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 Dubious skrev (14 minutter siden): Er den kjøpt på nett så har du 14 dagers returrett Det var bare mulig å ha den som klikk & hent. Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Rosegarde skrev (7 minutter siden): Det var bare mulig å ha den som klikk & hent. Sitat Produkter unntatt fra Åpent kjøp: Åpnede produkter/brutt emballasje (midlertidig p.g.a. Covid-19) https://www.elkjop.no/cms/aapent-kjop/slik-fungerer-apent-kjop-hos-elkjop/ Så nei du kommer ingen vei. Du kan be Elkjøp reparere pcen men det høres mer ut som unnskyldninger for å heve kjøpet enn reelle mangler. Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Rosegarde skrev (1 time siden): Så, jeg har kjøpt en pc på avtale "betal senere med santander" Jeg tok litt tester for å se om pcen er som den skal, i god stand. Jeg fant en liten dead pixel, dårlig lightblade, litt høyfrekvens vifte lyder, knirker av og til når åpner et spill. De skal se på den nå og jeg lurte på om jeg kan heve avtalen eller få penger tilbake. Hva har jeg krav på egentlig i denne situasjonen??? Takk for alle svar. Knirke lyden er coil whine helt normalt spesielt i menyen på spill når fps blir veldig høy. Lenke til kommentar
Rosegarde Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 Kryptodebunker skrev (2 minutter siden): https://www.elkjop.no/cms/aapent-kjop/slik-fungerer-apent-kjop-hos-elkjop/ Så nei du kommer ingen vei. Du kan be Elkjøp reparere pcen men det høres mer ut som unnskyldninger for å heve kjøpet enn reelle mangler. Det der med covid er bare tull, en perfekt unnskyldning til å bruke nå... Selvfølgelig jeg vil ikke ha en pc for 16 tusen som må repareres etter første dag. Vil du? Men takk for svar da. Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Rosegarde skrev (Akkurat nå): Det der med covid er bare tull, en perfekt unnskyldning til å bruke nå... Selvfølgelig jeg vil ikke ha en pc for 16 tusen som må repareres etter første dag. Vil du? Men takk for svar da. Ja helt enig 👍 det er jo bare å prøve å høre med Elkjip. 1 Lenke til kommentar
Rosegarde Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 Kryptodebunker skrev (8 minutter siden): Knirke lyden er coil whine helt normalt spesielt i menyen på spill når fps blir veldig høy. Sånn ja, har hørt at der er ikke noe bra 🤔 kanskje det var en bad info. Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Rosegarde skrev (1 minutt siden): Sånn ja, har hørt at der er ikke noe bra 🤔 kanskje det var en bad info. Døde piksler kan du kreve utbedret. Resten er småpirk. Lenke til kommentar
Rosegarde Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 Kryptodebunker skrev (12 minutter siden): Døde piksler kan du kreve utbedret. Resten er småpirk. Dårlig lightblade er også ikke gøy. Men vi får se hvordan de vurderer. Håper jeg får den tilbake reparert uten at de skader noe 😬 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Rosegarde skrev (2 minutter siden): Dårlig lightblade er også ikke gøy. Men vi får se hvordan de vurderer. Håper jeg får den tilbake reparert uten at de skader noe 😬 Hva er det? 1 Lenke til kommentar
Rosegarde Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 Kryptodebunker skrev (12 minutter siden): Hva er det? Det er lyset som burde ikke komme på skjermen fra kantene. Opsy, det heter backlight bleeding. Håper de vil forstå 😂 men den var veldig dårlig på min lenovo legion 5 Lenke til kommentar
Rosegarde Skrevet 16. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2021 Til de som er interessert. Har vært innom elkjøp i dag, pcen må sendes til Lenovo. Fikk ikke lov til å få tilbake penger men mulighet til å velge en ann pc i samme pris. Valgte heller en gavekort som kan brukes i 1 år. Håper jeg mister den ikke 😬 Kunne også sende pcen på mitt navn til Lenovo men jeg har sett de sitt vurdering angående kunde service, så jeg takket. Ha en fin dag videre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå