nkrystad Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Når man ripper en CD til et hvilket som helst format, har det mye/noe å si hvor bra CD-romspilleren er med tanke på f.eks. lese- og skrivehastighet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Om det har noe å si for kvaliteten på mp3'ene hvor rask CD-ROM'en du bruker til å rippe med er? Nei. Det er jeg ganske sikker på at ikke har noe å si. Eller. Når jeg leste dette ble jeg litt usikker, men mine øre hadde neppe hørt noen forskjell Endret 4. januar 2004 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
nkrystad Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Det jeg tenker på er at f.eks. sangen(e) man ripper kan bli skadet (man hører skurrelyder osv.) hvis CD-romspilleren ikke er god nok (noe jeg har erfart). Endret 4. januar 2004 av nkrystad Lenke til kommentar
hart Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 dataene på en CD er digitale.. det eneste en rask CD-ROM gjør er å lese digitale data raskere enn en treg CD-ROM.. evt annen komprimering (feks mp3) av de digitale dataene er det som forringer kvaliteten (feks wav til mp3).... i en ideel verden.. noen audio-CDer har hakk og riper som gjør at du får hakking... dette er en helt annen historie, men som til en viss grad kan reddes ved å bruke et bra rippeprogram (feks EAC ) Lenke til kommentar
nkrystad Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Finnes det et program som kan sjekke om f.eks. en wav-fil er skadet? Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Som hart sa, bruk EAC. Det ordner biffen. Bruk guiden på denne siden; http://cd-rw.org/articles/archive/mydeneaclame.cfm Lenke til kommentar
nkrystad Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Jeg ripper til *.wav-formatet (CD-kvalitet)... Endret 5. januar 2004 av nkrystad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå