LMH1 Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 (endret) Hei har fått testet: https://www.ebay.com/itm/1-Meter-MPO-MTP-to-8XLC-Type-B-Breakout-Fiber-Otpic-Cable-OM3-40GbE-Patch-Cord/123696194054? Men får kun en fra multimode til SFP+ til QSFP+ fungere, funger kun å tilate å koble gjennom annet nettverkkort får jeg kun ipv4. opprette bro fjernet tilkoblingen så selv ikke fjernstyring funger. Men de andre 3 gir ikke forbindelse selv om er bare koblet en, mistenker at fiberen har blitt skadet under transport men litt vanskelig å bevise, kan jo forsøke å lyse gjennom fiberen hvis dere mener det er bevis nok, om det ikke lyser gjennom er det bevis nok, men kan det være nettverkkortet for viser kun 10 gigabit uansett hvor mange nettverkkort som er tilkoblet? Vet noen om fjernstyring kan fungere selv om man deaktiver et annen nettverkkort? Virker ut som fiberen besto lystesten så virker ut som lyset går gjennom. Godt mulig er QSFP+ eller nettverkkortet som er problemet? Men normalsett hvis den støtter teknologien burde den virke, men kan være enkelte tidlige genrasjoner av disse modulene ikke ble testet for QSFP+ at det kan finnes noe som gir link på MPO fiber men den bruker bare 2 kanaler av 12\24 Endret 15. januar 2021 av LMH1 Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Har du konfigurert porten i MPO-enden som 10GbE, eller prøver du å kjøre en 40GbE-port mot 4x10GbE? Som et minimum må du fortelle hva slags utstyr du prøver å koble sammen! 1 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 er bare å sette ethernet så går den til 10 gigabit. Connect x3, hva slagsutstyr trenger du? kan det være støv? for hvis det er mpo kan det vel ikke være begrenset til 2 fiber slik som LC eller SC. Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 OK. Her er et eksempel fra et system jeg har satt opp. Kortet er Intel XL710, 10/40GbE. slot 1: 10/40 Gigabit Ethernet Controller XL710 QSFP+ e1a MAC Address: 3c:fd:fe:ce: (auto-40g_sr4-fd-up) QSFP Vendor: AVAGO QSFP Part Number: 332-00389 QSFP Serial Number: e1e MAC Address: 3c:fd:fe:ce: (auto-40g_sr4-fd-up) QSFP Vendor: AVAGO QSFP Part Number: 332-00389 QSFP Serial Number: Device Type: XL710 B1, PBA J27441-003 Firmware Version: fw 5.0 nvm 5.04 etid 800028f2 Serial Number: Som du ser her har jeg 2 interface på 40GbE. De heter e1a og e1e. Hvis jeg skulle brukt splitter-kabel som du bruker så måtte jeg ha konfigurert hver port som 4 interface på 10GbE hver. Disse ville da hett e1a,b,c,d for den første porten og e1e,f,g,h for den andre porten. Hvert av de interfacene ville da kommet ut på hvert sitt fiberpar i andre enden av splitteren din. Hvordan har du konfigurert hos deg? 2 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 (endret) Du må gjerne sjekke hva du finner ut av Model No : CX354A Connect X 3FDR10 inifiband + 10 gibE QSFP-40SR4 onis networks, har ikke gjort så mye mere en å sette kortet til ethernet å opprette tilkobling til et annet nettverkkort. Så godt mulig der er problemet, så litt usikker hvordan du får opp informasjonen fra? hva får du opp under nettverkkort? 40 gigabit link? eller 10 gigabit? Fint om du har fremgangsmåte i fedora 33 og windows 10 skal jeg se om jeg får det til. Finnes det måte som legger skript slik at programmet forstår den skal lage nye enheter hvis fiberen er koblet i? Slik den gjør jobben automatisk? Endret 15. januar 2021 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 (endret) https://www.mellanox.com/related-docs/user_manuals/ConnectX-3_Ethernet_Single_and_Dual_QSFP+_Port_Adapter_Card_User_Manual.pdf https://downloadmirror.intel.com/28410/eng/Adapter_User_Guide.pdf prøvd å lete etter denne gir lite forklaring, Endret 15. januar 2021 av LMH1 Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Det er mulig det kortet ditt ikke støtter å splitte ut 4x10GbE. Fant denne tråden (tilfeldig treff på Google, ikke kvalitetssikret) som nevner nettopp kortet fra mitt eksempel over som et unntak som støtter å splitte 40GbE til 4x10GbE, https://forums.servethehome.com/index.php?threads/using-a-breakout-cable-with-connectx-3-mcx354a.29048/ 2 1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 2 hours ago, LMH1 said: Du må gjerne sjekke hva du finner ut av Model No : CX354A Connect X 3FDR10 inifiband + 10 gibE QSFP-40SR4 onis networks, har ikke gjort så mye mere en å sette kortet til ethernet å opprette tilkobling til et annet nettverkkort. Så godt mulig der er problemet, så litt usikker hvordan du får opp informasjonen fra? hva får du opp under nettverkkort? 40 gigabit link? eller 10 gigabit? Fint om du har fremgangsmåte i fedora 33 og windows 10 skal jeg se om jeg får det til. Finnes det måte som legger skript slik at programmet forstår den skal lage nye enheter hvis fiberen er koblet i? Slik den gjør jobben automatisk? Du. Nå er du på infiniband-kjøret igjen. Vi har pratet om det før. La meg sitere litt... Kan du nå kaste alt du har av infiniband, og glemme at det ordet eksisterer? 6 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 oyoygard skrev (1 time siden): Det er mulig det kortet ditt ikke støtter å splitte ut 4x10GbE. Fant denne tråden (tilfeldig treff på Google, ikke kvalitetssikret) som nevner nettopp kortet fra mitt eksempel over som et unntak som støtter å splitte 40GbE til 4x10GbE, https://forums.servethehome.com/index.php?threads/using-a-breakout-cable-with-connectx-3-mcx354a.29048/ Men bør vel være mulig hvis en port funger, å sender samme signal til alle portene å dele på 10 gigabit på alle fiberne? Sitat Kan du nå kaste alt du har av infiniband, og glemme at det ordet eksisterer? Ikke drit deg ut, kommer med lite fornuft i denne tråden. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Du skjønner ikke hva du driver med, og du innehar ikke evnen til å lære. Slutt med infiniband, du klarer ikke, og så lager du dårlige, avsporede tråder for å få hjelp. Er jammen usikker på hvordan jeg kan bidra mer konstruktivt enn dette i tråden din. 5 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 j-- skrev (5 minutter siden): Du skjønner ikke hva du driver med, og du innehar ikke evnen til å lære. Slutt med infiniband, du klarer ikke, og så lager du dårlige, avsporede tråder for å få hjelp. Er jammen usikker på hvordan jeg kan bidra mer konstruktivt enn dette i tråden din. Det som er problemet: Sitat slot 1: 10/40 Gigabit Ethernet Controller XL710 QSFP+ e1a MAC Address: 3c:fd:fe:ce: (auto-40g_sr4-fd-up) QSFP Vendor: AVAGO QSFP Part Number: 332-00389 QSFP Serial Number: e1e MAC Address: 3c:fd:fe:ce: (auto-40g_sr4-fd-up) QSFP Vendor: AVAGO QSFP Part Number: 332-00389 QSFP Serial Number: Device Type: XL710 B1, PBA J27441-003 Firmware Version: fw 5.0 nvm 5.04 etid 800028f2 Serial Number: Det sier ikke en bruker som ikke har nettverkkortet noe ting, og du gir meg skylden for jeg ikke har evnen å lære? Tror flere vil si det er umulig å lære med den informasjonen får servert, godt mulig Intel XL710 er eneste som funger men forstår ikke hvorfor? Eneste som å gjøre er å definere pinout på QSFP+ hva som er koblet hvor. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Hvordan har du konfigurert ting? Du har jo kun namedroppet komponenter, og ikke sagt en setning om konfigurasjon... 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 Vet ikke jeg får ikke svar hvordan ekspertene gjør det, men har bare brukt tilkobling til annet kort som er tilkoblet internett. Så skulle tro det ville fungere men vet ikke hvordan de burde fungert. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Om du ikke vet hvordan du har konfigurert systemet ditt er det umulig å hjelpe deg. 1 2 Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Det du holder på med nå er ikke plug-n-play slik som vanlige cat5e/cat6 kabler og 1GbE interfacer.Kablene og interfacene du holder på med nå krever konfigurasjon for at det skal fungere som tiltekt / ønsket. 4 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 (endret) MegaMann2 skrev (10 minutter siden): Det du holder på med nå er ikke plug-n-play slik som vanlige cat5e/cat6 kabler og 1GbE interfacer.Kablene og interfacene du holder på med nå krever konfigurasjon for at det skal fungere som tiltekt / ønsket. Men hvorfor er det plug og play med ethernet? gir automatisk gigabit? eller hva kortet støtter? får automatisk DHCP? Hvorfor funger det med en pc (1 fiber) men ikke de 3 andre?) er det standard en blir satt i programvaren eller operativsystemet tror det er SFP+ ikke QSFP+ derfor funger en pc? Er det fordi QSFP+ levrandører vil ha penger eller er det fordi det koster mere å utvikle at nvidia ikke vil koste på det? For jeg lurer på hva større bedrifter gjør med domene kontroller om de bruker kun 10 gigabit ethernet rj45 ikke QSFP+ Men litt rart å betale nesten 10 000 kr for nettverkkort når qsfp selges så mye billigere. Har gjort dette Ethernet 4 er QSFP+ kortet. Endret 15. januar 2021 av LMH1 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 2 minutes ago, LMH1 said: Men hvorfor er det plug og play med ethernet? gir automatisk gigabit? eller hva kortet støtter? får automatisk DHCP? Dette er litt illustrerende. Gigabit Ethernet er konsumentteknologi. Det er fordi det bare fungerer - og levrandører har laget verktøy som får det til å fungere. For større hastigheter er det ingen som har behov for at det fungerer straks du plugger det i - fordi det er personer med kunnskap som bruker produktene, og det er større etterspørsel etter fleksible produkter enn ting som er plug'n'play. Videre. Ikke bland inn DHCP. DHCP fungerer over alle nettverksdingser som kan transportere noe som ligner på Ethernet-rammer. Du kan sikkert implementere DHCP over brevdue, om du vil. Videre har du skrudd på ICS i windows... Men hvorfor har du det? Når jeg skal få opp en link har metodikken alltid vært å etablerre link på L1, deretter konfigurere statisk oppsett og sjekke at jeg kan sende trafikk på L2/L3. Du viser heller ikke noe av konfigurasjonen vi etterspør her; du viser urelatert Windows-setting... Kort sagt: kast utstyret (eller selg det på finn.no), og glem at det finnes. Du må lære deg elementære ting om nettverk først. Og det kan du lære med 10Mb ethernet. 5 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 (endret) barfoo skrev (41 minutter siden): Videre har du skrudd på ICS i windows... Men hvorfor har du det? Når jeg skal få opp en link har metodikken alltid vært å etablerre link på L1, deretter konfigurere statisk oppsett og sjekke at jeg kan sende trafikk på L2/L3. Du viser heller ikke noe av konfigurasjonen vi etterspør her; du viser urelatert Windows-setting... Kort sagt: kast utstyret (eller selg det på finn.no), og glem at det finnes. Du må lære deg elementære ting om nettverk først. Og det kan du lære med 10Mb ethernet. Du skal ha for forsøket men du spør ikke konkret hva du er ute etter, internet deling er for å få opp internet å fungere, kunne sikkert satt fast ip adresse hvis det er nødvendig jeg er bare usikker hvordan jeg bør gå frem, bromodus funger ikke. Hvis du vil hjelpe får du eventuelt gi et påloggingskript eller ligdene, eller si litt hva jeg må sette opp. L2\L3 hjelper lite for nybegynnere. Kanskje det forståes av eksperter men ikke nybegynner. å gi råd kast eller selg på finn og glemme at det finnes, hvis det er slik du gjør så synd for deg. hadde du jobber i innkjøpsavdeling til bedrift tror jeg du hadde mistet jobben, begynner å lure på hva du og J jobber som om dere er serfiserte fiber installatører eller jobber med QSFP+ til daglig er jeg litt overrasket over svarene deres. Kan vel neppe være god PR for bedriftene dere jobbe hos. Endret 15. januar 2021 av LMH1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 33 minutes ago, LMH1 said: å gi råd kast eller selg på finn og glemme at det finnes, hvis det er slik du gjør så synd for deg. hadde du jobber i innkjøpsavdeling til bedrift tror jeg du hadde mistet jobben, begynner å lure på hva du og J jobber som om dere er serfiserte fiber installatører eller jobber med QSFP+ til daglig er jeg litt overrasket over svarene deres. Kan vel neppe være god PR for bedriftene dere jobbe hos. Jeg lo faktisk høyt nå, dette er for bra. Jeg har ansvaret for "internett infrastruktur" og kjernenettverk for en bedrift med flere tusen ansatte. Samtlige her inne har brukt tjenestene vi produserer. Vi har multiple 100G-forbindelser mellom flere datasentere. De fleste av nettverksboksene under mitt ansvar koster over en gjennomsnittlig årslønn. Jeg har prinsipielt sluttet å ta sertifiseringer, men har ca. 10-15 stykker som går ut/har gått ut. Jeg kan når som helst ta under 5 telefoner, og få meg ny jobb innenfor nettverksarkitektur/rådgivning/konsulent. Hvem er du, igjen? 7 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 41 minutes ago, LMH1 said: Hvis du vil hjelpe får du eventuelt gi et påloggingskript eller ligdene, eller si litt hva jeg må sette opp. L2\L3 hjelper lite for nybegynnere. Kanskje det forståes av eksperter men ikke nybegynner. Du forsøker å sette opp utstyr som har kompetanse, samtidig som du innrømmer at du ikke har kompetanse. Jeg har gjentatte ganger foreslått at du skaffer deg kunnskap, uten at det ser ut til å være av interesse. Når du ikke vil det så er løsningen å selge utstyret - for du vil ikke få brukt det... 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå